Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4669 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37942
Andexer, J. N., Beifuss, U., Brasholz, M., Breinbauer, R., Breugst, M., Dumele, O., Ernst, M., Ganardi, R., Giese, M., Gulder, T. A. M., Hüttel, W., Kath‐Schorr, S., Körber, K., Kordes, M., Lindel, T., Mück‐Lichtenfeld, C., Niemeyer, J., Pfau, R., Pfrengle, F., … Winter, C. (2022). Trendbericht Organische Chemie 2022. Nachrichten Aus Der Chemie, 70(3), 42–69. https://doi.org/10.1002/nadc.20224122453
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37938
Terazzi, C., Laatz, K., von Langermann, J., & Werner, T. (2022). Synthesis of Cyclic Carbonates Catalyzed by CaI2–Et3N and Studies on Their Biocatalytic Kinetic Resolution. ACS Sustainable Chemistry and Engineering, 10(40), 13335–13342. https://doi.org/10.1021/acssuschemeng.2c03210
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37940
Ren, C., Spannenberg, A., & Werner, T. (2022). Synthesis of Bifunctional Phosphonium Salts Bearing Perfluorinated Side Chains and Their Application in the Synthesis of Cyclic Carbonates from Epoxides and CO            2. Asian Journal of Organic Chemistry, 11(9). https://doi.org/10.1002/ajoc.202200156
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35703
Hou, P., Peschtrich, S., Huber, N., Feuerstein, W., Bihlmeier, A., Krummenacher, I., Schoch, R., Klopper, W., Breher, F., & Paradies, J. (2022). Cover Feature: Impact of Heterocycle Annulation on NIR Absorbance in Quinoid Thioacene Derivatives (Chem. Eur. J. 23/2022). Chemistry – A European Journal, 28(23). https://doi.org/10.1002/chem.202200982
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37759
Rahe, M., Weigelt, M., & Jansen, P. (2022). Mental rotation with colored cube figures. Consciousness and Cognition, 102, Article 103350. https://doi.org/10.1016/j.concog.2022.103350
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35754
Stutz, B., Buyken, A., Schadow, A. M., Jankovic, N., Alexy, U., & Krueger, B. (2022). Associations of chronotype and social jetlag with eating jetlag and their changes among German students during the first COVID-19 lockdown. The Chronotype and Nutrition study. Appetite, 180, Article 106333. https://doi.org/10.1016/j.appet.2022.106333
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35310
Goletzke, J., Weber, K., Kössler, T., Zaharia, O., Bódis, K., Müssig, K., Szendroedi, J., Burkart, V., Stutz, B., Nöthlings, U., Buyken, A., Roden, M., & Group, G. (2022). Relative validity of a glycemic index extended food-frequency questionnaire. Nutr Metab Cardiovasc Dis, 32(10), 2310–2320.
LibreCat | PubMed | Europe PMC
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Schröer, F., & Tenberge, C. (2022). Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden? widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht, 13, 127–136. https://doi.org/10.25673/92559
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
Janicki, N. (2022). Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern. In M. Binder, C. Wiesmüller, & T. Finkbeiner (Eds.), Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. (pp. 266–286).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
Schröer, F., & Tenberge, C. (2022). How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training. In D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education (pp. 49–57).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
Brenke, L., Kirsch, A., & Blumberg, E. (2022). (Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn. GDSU-Journal, Heft 13, 72–75.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2022). Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: “Nachhaltige Bildung in der Grundschule.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2022). Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
Schroeder, R., Blumberg, E., Miller, S., Kottmann, B., Reh, A., & Franzen, K. (2022). DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40984
Feng, Y., Schaefer, A., Hellman, A., Di, M., Härelind, H., Bauer, M., & Carlsson, P.-A. (2022). Synthesis and Characterization of Catalytically Active Au Core─Pd Shell Nanoparticles Supported on Alumina. Langmuir, 38(42), 12859–12870. https://doi.org/10.1021/acs.langmuir.2c01834
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40993
Wissel, K., Bernardini, F., Oh, H., Vasala, S., Schoch, R., Blaschkowski, B., Glatzel, P., Bauer, M., Clemens, O., & Cano, A. (2022). Single-Layer T′ Nickelates: Synthesis of the La and Pr Members and Electronic Properties across the Rare-Earth Series. Chemistry of Materials, 34(16), 7201–7209. https://doi.org/10.1021/acs.chemmater.2c00726
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40985
Moll, J., Naumann, R., Sorge, L., Förster, C., Gessner, N., Burkhardt, L., Ugur, N., Nuernberger, P., Seidel, W., Ramanan, C., Bauer, M., & Heinze, K. (2022). Pseudo‐Octahedral Iron(II) Complexes with Near‐Degenerate Charge Transfer and Ligand Field States at the Franck‐Condon Geometry. Chemistry – A European Journal, 28(57). https://doi.org/10.1002/chem.202201858
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 41008
Dierks, P. (2022). Synthesis and characterization of multichromophoric iron(II) complexes as novel photosensitizers. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1558
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40019
Blumberg, E., Brenke, L., Schürmann, M., & Gövert, A. (2022). Vielfalt stärken im naturwissenschaftlich-technischen Sachunterricht – Mehrperspektivische Sichtweisen zur Nutzung sprachlicher und kultureller Heterogenität im Sachunterricht der Grundschule und in der sachunterrichtsdidaktischen Lehrer*innenausbildung. Das Projekt “Vielfalt Stärken.”
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40034
Thonemann, L., Deutschen, K., Lakemeyer, J. M., Reh, A., & Blumberg, E. (2022). Sachunterricht lehren in Zeiten der Pandemie – Eine Online-Befragung zu den Auswirkungen der digitalen Lehre auf den Materialeinsatz in der sachunterrichtsdidaktischen Hochschulausbildung. GDSU-Journal, Heft 13, 105–108.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed