Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4669 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37942
J. N. Andexer et al., “Trendbericht Organische Chemie 2022,” Nachrichten aus der Chemie, vol. 70, no. 3, pp. 42–69, 2022, doi: 10.1002/nadc.20224122453.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37938
C. Terazzi, K. Laatz, J. von Langermann, and T. Werner, “Synthesis of Cyclic Carbonates Catalyzed by CaI2–Et3N and Studies on Their Biocatalytic Kinetic Resolution,” ACS Sustainable Chemistry and Engineering, vol. 10, no. 40, pp. 13335–13342, 2022, doi: 10.1021/acssuschemeng.2c03210.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37940
C. Ren, A. Spannenberg, and T. Werner, “Synthesis of Bifunctional Phosphonium Salts Bearing Perfluorinated Side Chains and Their Application in the Synthesis of Cyclic Carbonates from Epoxides and CO            2,” Asian Journal of Organic Chemistry, vol. 11, no. 9, 2022, doi: 10.1002/ajoc.202200156.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35703
P. Hou et al., “Cover Feature: Impact of Heterocycle Annulation on NIR Absorbance in Quinoid Thioacene Derivatives (Chem. Eur. J. 23/2022),” Chemistry – A European Journal, vol. 28, no. 23, 2022, doi: 10.1002/chem.202200982.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37759
M. Rahe, M. Weigelt, and P. Jansen, “Mental rotation with colored cube figures,” Consciousness and Cognition, vol. 102, Art. no. 103350, 2022, doi: 10.1016/j.concog.2022.103350.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35754
B. Stutz, A. Buyken, A. M. Schadow, N. Jankovic, U. Alexy, and B. Krueger, “Associations of chronotype and social jetlag with eating jetlag and their changes among German students during the first COVID-19 lockdown. The Chronotype and Nutrition study,” Appetite, vol. 180, Art. no. 106333, 2022, doi: 10.1016/j.appet.2022.106333.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35310
J. Goletzke et al., “Relative validity of a glycemic index extended food-frequency questionnaire.,” Nutr Metab Cardiovasc Dis, vol. 32, no. 10, pp. 2310–2320, 2022.
LibreCat | PubMed | Europe PMC
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
F. Schröer and C. Tenberge, “Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?,” widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht, vol. 13, pp. 127–136, 2022, doi: 10.25673/92559.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
N. Janicki, “Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern,” in Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , M. Binder, C. Wiesmüller, and T. Finkbeiner, Eds. 2022, pp. 266–286.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
F. Schröer and C. Tenberge, “How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training,” in PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
L. Brenke, A. Kirsch, and E. Blumberg, “ (Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn,” GDSU-Journal, vol. Heft 13, pp. 72–75, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission ‘Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe’ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: ‘Nachhaltige Bildung in der Grundschule,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and E. Blumberg, “Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. ‘Digital Transformation in Teaching and Teacher Education,’” 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
R. Schroeder, E. Blumberg, S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, and K. Franzen, “DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40984
Y. Feng et al., “Synthesis and Characterization of Catalytically Active Au Core─Pd Shell Nanoparticles Supported on Alumina,” Langmuir, vol. 38, no. 42, pp. 12859–12870, 2022, doi: 10.1021/acs.langmuir.2c01834.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40993
K. Wissel et al., “Single-Layer T′ Nickelates: Synthesis of the La and Pr Members and Electronic Properties across the Rare-Earth Series,” Chemistry of Materials, vol. 34, no. 16, pp. 7201–7209, 2022, doi: 10.1021/acs.chemmater.2c00726.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40985
J. Moll et al., “Pseudo‐Octahedral Iron(II) Complexes with Near‐Degenerate Charge Transfer and Ligand Field States at the Franck‐Condon Geometry,” Chemistry – A European Journal, vol. 28, no. 57, 2022, doi: 10.1002/chem.202201858.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 41008
P. Dierks, Synthesis and characterization of multichromophoric iron(II) complexes as novel photosensitizers. 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40019
E. Blumberg, L. Brenke, M. Schürmann, and A. Gövert, “Vielfalt stärken im naturwissenschaftlich-technischen Sachunterricht – Mehrperspektivische Sichtweisen zur Nutzung sprachlicher und kultureller Heterogenität im Sachunterricht der Grundschule und in der sachunterrichtsdidaktischen Lehrer*innenausbildung,” Das Projekt “Vielfalt stärken,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40034
L. Thonemann, K. Deutschen, J. M. Lakemeyer, A. Reh, and E. Blumberg, “Sachunterricht lehren in Zeiten der Pandemie – Eine Online-Befragung zu den Auswirkungen der digitalen Lehre auf den Materialeinsatz in der sachunterrichtsdidaktischen Hochschulausbildung,” GDSU-Journal, vol. Heft 13, pp. 105–108, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed