Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4713 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
Große-Heilmann, R. I., Riese, J., Burde, J.-P., Schubatzky, T., & Weiler, D. (2022). Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media. Education Sciences, 12, 440. https://doi.org/10.3390/educsci12070440
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
Riese, J., Schröder, J., & Vogelsang, C. (2022). Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt. In S. Habig (Ed.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 100–103).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Ermel, D., & Riese, J. (2022). Entwicklung und Evaluation eines Fachpraktikums für das Techniklehramt. Journal of Technical Education, 10(1), 25–47. https://doi.org/10.48513/JOTED.V10I1.241
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
Vogelsang, C., Kulgemeyer, C., & Riese, J. (2022). Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience. Educ. Sci., 12, 479.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Schubatzky, T., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Riese, J., & Weiler, D. (2022). Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 788–791).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Große-Heilmann, R. I., Burde, J.-P., Riese, J., Schubatzky, T., & Weiler, D. (2022). Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 776–779).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2022). Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021 (Vol. 42, pp. 772–775).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., & Riese, J. (2022). Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik. In S. Habig (Ed.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021. (Vol. 42, pp. 96–99).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, J., Vogelsang, C., Schröder, J., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., & Schecker, H. (2022). Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 25(4), 843–867. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01112-0
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45605
Freymuth, N. (2022). Zum Einstieg: Master-Arbeit zu ökologischer und sozial gerechter Stadtplanung. Ein fiktives Beispiel. In B. Benz, W. Schönig, A. L. Arp, K. Lutz, & J. Offergeld (Eds.), Wissenschaftsläden in der Sozialen Arbeit. Partizipative Forschung und soziale Innovationen (pp. 13–14). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45809
Vinoy, S., Goletzke, J., Rakhshandehroo, M., Schweitzer, L., Flourakis, M., Körner, A., Alexy, U., van Schothorst, E. M., Ceriello, A., Zakrzewski-Fruer, J. K., & Buyken, A. (2022). Health relevance of lowering postprandial glycaemia in the paediatric population through diet’: results from a multistakeholder workshop. European Journal of Nutrition, 62(3), 1093–1107. https://doi.org/10.1007/s00394-022-03047-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45808
Schadow, A. M., Revheim, I., Spielau, U., Dierkes, J., Schwingshackl, L., Frank, J., Hodgson, J. M., Moreira-Rosário, A., Seal, C. J., Buyken, A., & Rosendahl-Riise, H. (2022). The Effect of Regular Consumption of Reformulated Breads on Glycemic Control: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Clinical Trials. Advances in Nutrition, 14(1), 30–43. https://doi.org/10.1016/j.advnut.2022.10.008
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
Held, P., Engelkemeier, M., De, S., Barkhofen, S., Sperling, J., & Silberhorn, C. (2022). Driven Gaussian quantum walks. Physical Review A, 105(4), Article 042210. https://doi.org/10.1103/physreva.105.042210
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 42715
Strotmeyer, A. (2022). Motorische Kompetenzen im Kindesalter: Monitoring, Intervention und Zusammenhänge mit der Selbstwahrnehmung. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1639
LibreCat | DOI
 

2022 | Preprint | LibreCat-ID: 32404
Kühne, T., Plessl, C., Schade, R., & Schütt, O. (2022). CP2K on the road to exascale. In arXiv:2205.14741.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33684 | OA
Schade, R., Kenter, T., Elgabarty, H., Lass, M., Schütt, O., Lazzaro, A., Pabst, H., Mohr, S., Hutter, J., Kühne, T., & Plessl, C. (2022). Towards electronic structure-based ab-initio molecular dynamics simulations with hundreds of millions of atoms. Parallel Computing, 111, Article 102920. https://doi.org/10.1016/j.parco.2022.102920
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
Liu, B., Huang, L., & Zentgraf, T. (2022). Efficient Third-harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-phase Metasurface. Conference on Lasers and Electro-Optics, Article FTh1A.7. CLEO: QELS_Fundamental Science 2022, San Jose, USA. https://doi.org/10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46479
Bobzin, K., Kalscheuer, C., Grundmeier, G., Kollmann, S., Carlet, M., & de los Arcos de Pedro, M. T. (2022). Oxidation stability of chromium aluminum oxynitride hard coatings. Surface and Coatings Technology, 449, Article 128927. https://doi.org/10.1016/j.surfcoat.2022.128927
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (n.d.). Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education. In G. S. Carvalho, A. S. Afonso, & Z. Anastácio (Eds.), Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021) (pp. 1241–1249). CIEC, University of Minho.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (2022). Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen (Vol. 42, pp. 500–503).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed