Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4713 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45174
Große-Heilmann, Rike Isabel, et al. “Fostering Pre-Service Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Regarding Digital Media.” Education Sciences, vol. 12, 2022, p. 440, doi:10.3390/educsci12070440.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45298
Riese, Josef, et al. “Die Entwicklung physikdidaktischen Wissens im Längsschnitt.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig, vol. 42, 2022, pp. 100–03.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45175
Ermel, Dorothee, and Josef Riese. “Entwicklung Und Evaluation Eines Fachpraktikums Für Das Techniklehramt.” Journal of Technical Education, vol. 10, no. 1, 2022, pp. 25–47, doi:10.48513/JOTED.V10I1.241.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45173
Vogelsang, Christoph, et al. “Learning to Plan by Learning to Reflect? – Exploring Relations between Professional Knowledge, Reflection Skills, and Planning Skills of Preservice Physics Teachers in a One-Semester Field Experience.” Educ. Sci., vol. 12, 2022, p. 479.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45404
Schubatzky, Thomas, et al. “Das Gesamtuntersuchungsdesign im Verbundprojekt DiKoLeP.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 788–91.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45403
Große-Heilmann, Rike Isabel, et al. “Messung fachdidaktischer digitaler Kompetenzen in Physik.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 776–79.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45405
Weiler, David, et al. “Bedarfsanalyse zu digitalen Medien bei Physik-Lehramtsstudierenden.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 772–75.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45447
Vogelsang, Christoph, et al. “Relationen von Professionswissen und Performanz im Praxissemester Physik.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2021., edited by Sebastian Habig, vol. 42, 2022, pp. 96–99.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45172
Riese, Josef, et al. “Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik: Welchen Einfluss hat Professionswissen?” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 25, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 843–67, doi:10.1007/s11618-022-01112-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45605
Freymuth, Nina. “Zum Einstieg: Master-Arbeit Zu Ökologischer Und Sozial Gerechter Stadtplanung. Ein Fiktives Beispiel.” Wissenschaftsläden in Der Sozialen Arbeit. Partizipative Forschung Und Soziale Innovationen, edited by Benjamin Benz et al., Beltz Juventa, 2022, pp. 13–14.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45809
Vinoy, Sophie, et al. “Health Relevance of Lowering Postprandial Glycaemia in the Paediatric Population through Diet’: Results from a Multistakeholder Workshop.” European Journal of Nutrition, vol. 62, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2022, pp. 1093–107, doi:10.1007/s00394-022-03047-y.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45808
Schadow, Alena M., et al. “The Effect of Regular Consumption of Reformulated Breads on Glycemic Control: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Clinical Trials.” Advances in Nutrition, vol. 14, no. 1, Elsevier BV, 2022, pp. 30–43, doi:10.1016/j.advnut.2022.10.008.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30921
Held, Philip, et al. “Driven Gaussian Quantum Walks.” Physical Review A, vol. 105, no. 4, 042210, American Physical Society (APS), 2022, doi:10.1103/physreva.105.042210.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 42715
Strotmeyer, Anne. Motorische Kompetenzen Im Kindesalter: Monitoring, Intervention Und Zusammenhänge Mit Der Selbstwahrnehmung. LibreCat University, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1639.
LibreCat | DOI
 

2022 | Preprint | LibreCat-ID: 32404
Kühne, Thomas, et al. “CP2K on the Road to Exascale.” ArXiv:2205.14741, 2022.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33684 | OA
Schade, Robert, et al. “Towards Electronic Structure-Based Ab-Initio Molecular Dynamics Simulations with Hundreds of Millions of Atoms.” Parallel Computing, vol. 111, 102920, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.parco.2022.102920.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46484
Liu, Bingyi, et al. “Efficient Third-Harmonic Generation Control with Ultrathin Dielectric Geometric-Phase Metasurface.” Conference on Lasers and Electro-Optics, FTh1A.7, Optica Publishing Group, 2022, doi:10.1364/cleo_qels.2022.fth1a.7.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46479
Bobzin, K., et al. “Oxidation Stability of Chromium Aluminum Oxynitride Hard Coatings.” Surface and Coatings Technology, vol. 449, 128927, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.surfcoat.2022.128927.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, Julia, et al. “Modeling-Based Learning about Chemical Phenomena in Primary Education.” Fostering Scientific Citizenship in an Uncertain World (Proceedings of ESERA 2021), edited by Graça S. Carvalho et al., CIEC, University of Minho, pp. 1241–49.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, Julia, et al. “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht.” Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, edited by Sebastian Habig and Helena van Vorst, vol. 42, 2022, pp. 500–03.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed