Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9027 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27851
Eickelmann, Birgit, et al. “Lehrerfortbildung zum Lernen und Lehren mit digitalen Medien.” ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann et al., Waxmann, 2020, pp. 111–22.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27859
Heldt, Melanie, et al. “Lieber gemeinsam als alleine!? Ein Überblick über die Situation unterrichtsbezogener Lehrerkooperationen im Zeitalter der Digitalisierung in Deutschland.” Schulmanagement-Handbuch, vol. 175, no. 3, 2020, pp. 19–37.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27860
Tondeur, Jo, et al. “Advancing Conceptual Models of Technology Integration in Education: Implications for Researchers, Practitioners and Policymakers.” Report of EDUsummIT 2019. Learners and Learning Contexts: New Alignments for the Digital Age, edited by Petra Fisser and Michael Phillips, EDUsummIT, 2020, pp. 70–75.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27863
Drossel, Kerstin, et al. “Lehrer*innenbildung durch medienbezogene Kooperation.” Bildung, Schule und Digitalisierung, edited by Kai Kaspar et al., Waxmann, 2020, pp. 45–50.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27864
Heldt, Melanie, et al. “The Relationship between Differences in Students’ Computer and Information Literacy and Response Times: An Analysis of IEA-ICILS Data.” Large-Scale Assessments in Education, vol. 8, 2020, pp. 1–20, doi:10.1186/s40536-020-00090-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 27865
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. “Schulschließungen und Perspektiven für die Pandemie-Zeit.” SchulVerwaltung Baden-Württemberg, vol. 29, no. 12, 2020, pp. 328–31.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27866
Drossel, Kerstin, and Birgit Eickelmann. “Der Einsatz von Tablets am Gymnasium und der Zusammenhang mit der Entwicklung computerbezogener Kompetenzen von Schüler*innen.” Mobile Medien im Schulkontext (Reihe Medienbildung und Gesellschaft), edited by Dorothee M. Meister and Ilka Midt, Springer, 2020, pp. 135–53.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27867
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. “Students’ Computer Literacy and the Use of Tablets in Upper Secondary Schools.” Encyclopedia of Education and Information Technologies, edited by Arthur Tatnall, Springer, 2020, pp. 1577–89, doi:10.1007/978-3-030-10576-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 27869
Eickelmann, Birgit, and Kerstin Drossel. Digitales Potenzial. Erfolgreiche Förderung digitaler Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern an nicht-gymnasialen Schulen der Sekundarstufe I. Vodafone Stiftung, 2020.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 27873
Teidla-Kunitsõn, Gertha. ICT Usage across Europe: A Literature Review and an Overview of Existing Data. LibreCat University, 2020, doi:10.6084/M9.FIGSHARE.12906737.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed