Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3542 Publications
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 15526
Hagengruber, Ruth. “The Engineerability of Social Institutions. Some Remarks on Searle’s Theory.” The Computational Turn: Past, Presents, Futures?, edited by Charles Ess and Ruth Hagengruber, MV-Wissenschaft, 2011, pp. 143–46.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 15527
Hagengruber, Ruth. “Emilie Du Châtelet and the Transformation of Metaphysics.” Emilie Du Châtelet between Leibniz Und Newton, edited by Ruth Hagengruber, Springer, 2011, pp. 1–59.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 15528
Hagengruber, Ruth. “Early Modern Utopias. Introduction.” Aufbruch Ins Moderne Europa / Departure for Modern Europe. A Handbook of Early Modern Philosophy (1400-1700), edited by Hubertus Busche and Stefan Hessbrüggen, Meiner Verlag, 2011, pp. 853–56.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28045
Gerick, Julia, and Bea Bloh. Transformational Leadership and Teacher Well-Being. A Structural Equation Modeling Approach. 2011.
LibreCat
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28044
Gerick, Julia, and Bea Bloh. Schulische Führung und ihr Zusammenhang mit der Gesundheit von Lehrkräften. 2011.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28046
Bloh, Bea, and Kerstin Drossel. “Formen der Lehrerkooperation und ihre schulischen Bedingungen. Empirische Untersuchung zur kollegialen Zusammenarbeit und Schulleitungshandeln.” Empirische Pädagogik, vol. 25, no. 2, 2011, pp. 145–60.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28048
Gerick, Julia, and Bea Bloh. “Erweiterter Gestaltungspielraum für Schulen. Welche Veränderungen beschreiben Schulleiterinnen und Schulleiter in ihrem beruflichen Selbstverständnis?” Schulverwaltung NRW, vol. 10, 2011, pp. 268–70.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28042
Bloh, Bea, and Stefanie van Ophuysen. “Transformationale Führung in Schulen. Der Einsatz des ‘Multifactor Leadership Questionnaire’ (MLQ 5 x Short).” Journal for Educational Research Online, vol. 3, no. 1, 2011, pp. 141–67.
LibreCat
2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28043
Bloh, Bea, et al. “Schulleitungstypen in eigenverantwortlichen Schulen.” Neue Steuerung - Alte Ungleichheiten?, edited by F. Dietrich et al., 2011, pp. 101–12.
LibreCat
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28049
Bloh, Bea. “Für eine gesunde Schule sorgen: Lehrergesundheit als Aufgabe der Schulleitung – Entlastung als Qualitätsmerkmal.” Lernende Schule, vol. 14, no. 53, 2011, pp. 18–21.
LibreCat