Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4216 Publications


2011 | Research Data | LibreCat-ID: 28116
Davis, N., Eickelmann, B., Patru, M., Schulz-Zander, R., & Dzvimbo, P. (2011). EduSummIT 2011: Restructuring educational systems to move into the digital age. UNESCO/Kennisnet.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28117
Eickelmann, B. (2011). Editorial. Technology to enhance learning: Problems and Promises. Journal for Educational Research Online/Journal Für Bildungsforschung Online, 3(1), 7–10.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28118
Eickelmann, B. (2011). Supportive and hindering factors to a sustainable implementation of ICT in schools. Journal for Educational Research Online/Journal Für Bildungsforschung Online, 3(1), 75–103.
LibreCat | Files available
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28120
Lorenz, R., Kahnert, J., Eickelmann, B., & Bos, W. (2011). Mehr Gerechtigkeit durch Zentralabitur? – Analysen einer Lehrerbefragung in NRW. Zeitschrift Schul-Management, 42(6), 24–27.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28121
Eickelmann, B., Kahnert, J., Lorenz, R., & Bos, W. (2011). Das Zentralabitur in Nordrhein-Westfalen aus der Lehrerperspektive. Veränderungen für den Unterricht. SchulVerwaltung NRW, 31–32.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28122
Eickelmann, B., & Bos, W. (2011). Messung computer- und informationsbezogener Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern als Schlüsselkompetenz im 21. Jahrhundert. Zeitschrift Medienimpulse, 3(4), 1–11.
LibreCat
 

2011 | Dissertation | LibreCat-ID: 28357 | OA
Müller, M. (2011). Learners’ identity negotiations and beliefs about pronunciation in study abroad contexts. University of Waterloo.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26726
Hellmich, F. (Ed.). (2011). Selbstkonzepte im Grundschulalter – Modelle, empirische Ergebnisse, pädagogische Konsequenzen. Kohlhammer.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26745
Hellmich, F. (2011). Lehren und Lernen im Geometrieunterricht. In F. B. Wember & U. Heimlich (Eds.), Didaktik des Unterrichts im Förderschwerpunkt Lernen. Ein Handreichung für Studium und Praxis (2nd ed., pp. 294–306). Kohlhammer.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26749
Hellmich, F. (2011). Implizite Fähigkeitstheorien von Grundschulkindern vor dem Übergang auf die weiterführenden Schulen. In D. Kucharz, T. Irion, & B. Reinhoffer (Eds.), Grundlegende Bildung ohne Brüche (Vol. 15, pp. 215–218). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-531-94131-8_39
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed