Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9000 Publications


2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28936
Davis, Niki, and Birgit Eickelmann. “The Restructuring of Schooling with Digital Technologies and Implications for Policy Makers and Practitioners.” In Proceedings of the American Educational Research Association Annual Meeting (AERA). Philadelphia, PA, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28937
Eickelmann, Birgit, Mario Vennemann, Julia Gerick, and Ramona Lorenz. “Computer and Internet in Primary Mathematics and Science Education and Its Relationship with Student Achievement– International Findings from TIMSS 2011.” In Proceedings of the American Educational Research Association Annual Meeting (AERA). Philadelphia, PA, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28938
Vennemann, Mario, and Birgit Eickelmann. “Can We Predict Usage out of Possession? – A Home Digital Resources (HDR) Scale to Describe Students’ Digital Learning Resources in Primary Schools.” In Proceedings of the American Educational Research Association Annual Meeting (AERA). Philadelphia, PA, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28939
Lai, Kwok-Wing, Birgit Eickelmann, Petra Fisser, Ferial Khaddage, Gerald Knezek, Mary Webb, Niki Davis, Ola Erstad, and David C. Gibson. “Tackling Educational Challenges in a Digitally Networked World: Strategies Developed from the EDUsummIT 2013.” In Proceedings of KeyCIT Conference 2014, 2014.
LibreCat
 

2014 | Research Data | LibreCat-ID: 28993
Drossel, Kerstin, Wilfried Bos, and Laura Zieger. Kinder- Und Jugendarbeit in Dortmund. Studie Zur Situation Freiwillig Mitarbeitender in Der Dortmunder Kinder- Und Jugendarbeit. Jugendring Dortmund, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27560
Wendt, Heike, Mario Vennemann, Martin Schwippert, and Kerstin Drossel. “Soziale Herkunft und computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern im internationalen Vergleich.” In ICILS 2013. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern in der 8. Jahrgangsstufe im internationalen Vergleich, edited by Wilfried Bos, Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Renate Schulz-Zander, and Heike Wendt, 265–96. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27564
Eickelmann, Birgit, Heike Schaumburg, Kerstin Drossel, and Ramona Lorenz. “Schulische Nutzung von neuen Technologien in Deutschland im internationalen Vergleich.” In ICILS 2013. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern in der 8. Jahrgangsstufe im internationalen Vergleich, edited by Wilfried Bos, Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Renate Schulz-Zander, and Heike Wendt, 129–154. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27565
Drossel, Kerstin, and Ariane S. Willems. “Der Zusammenhang von Formen der Lehrerkooperation, des Schulleitungshandeln und des Kooperationsklimas an Ganztagsgymnasien.” In Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen, edited by Wilfried Bos, Kerstin Drossel, and Rolf Strietholt, 129–54. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27566
Drossel, Kerstin, Rolf Strietholt, and Wilfried Bos. “Bildungsreformen und Bildungsplanung im Überblick.” In Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen, edited by WIlfried Bos, Kerstin Drossel, and Rolf Strietholt, 7–10. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 27567
Drossel, Kerstin, Rolf Strietholt, and Wilfried Bos, eds. Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Reformen im Bildungswesen. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed