Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9075 Publications


2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41252
What we mean when we talk about freedom – The KOMFOR study: an analysis of students' choices of courses in interdisciplinary parts of the curriculum.
A. Seifert, C. Strunz, M. Gunkel, J. Schütz, in: INTED2014 Conference Proceedings: 8th International Technology, Education and Development Conference March 10th-12th, 2014 – Valencia, Spain, 2014, pp. 780–787.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41406
Der Test zur Messung bildungswissenschaftlichen Wissens (BwW) als Beispiel der handlungsorientierten Operationalisierung kognitiver Fähigkeiten.
A. Seifert, in: 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41407
Wahlfreiheit am Lernort Hochschule – Die KOMFOR-Studie: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten.
A. Seifert, J. Schütz, in: DGHD-Tagung „Leitkonzepte der Hochschuldidaktik: Theorie – Praxis – Empirie", 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41403
Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Nomothetische und ideographische Zugänge.
J. Schütz, A. Seifert, in: AEPF-Tagung „Der Forschung / Der Lehre / Der Bildung”, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41405
Konzeptionen der Kompetenz und Möglichkeiten der Operationalisierung.
A. Seifert, in: 11. Sommerschule der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg., 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41401
Freiheit, die ich meine: Zum Wahlverhalten in fachübergreifenden Studienangeboten – Beispiel Leuphana College.
K. Beck, A. Seifert, in: Tag der Lehre an der Universität Paderborn, 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41404
Kompetenz: ein schillernder Begriff.
A. Seifert, in: Fortbildungstag für Berufsberater_innen: „Studienziel: Employability”, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17192
Co-development of manner and path concepts in language, action, and eye-gaze behavior
K.S. Lohan, S. Griffiths, A. Sciutti, T.C. Partmann, K. Rohlfing, Topics in Cognitive Science 6 (2014) 492–512.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17193
Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning
A.-L. Vollmer, M. Mühlig, J.J. Steil, K. Pitsch, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, PLoS ONE 9 (2014).
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17194
Intermodal synchrony as a form of maternal responsiveness: Association with language development.
K. Rohlfing, I. Nomikou, Language, Interaction and Acquisition 5 (2014) 117–136.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed