Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8871 Publications


2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17255
Lohan, K. S., Gieselmann, S., Vollmer, A.-L., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2010). Does embodiment affect tutoring behavior? International Conference on Development and Learning.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17256
Grimminger, A., Rohlfing, K., & Stenneken, P. (2010). Children’s lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development. Gesture, 10(2), 251–278. https://doi.org/10.1075/gest.10.2-3.07gri
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17254
Rohlfing, K., & Wrede, B. (2010). From action to language and back Comment on “Grounding language in action and perception: From cognitive agents to humanoid robots” by Cangelosi. PHYSICS OF LIFE REVIEWS, 7(2), 152–153. https://doi.org/10.1016/j.plrev.2010.04.002
LibreCat | DOI
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38250
Hellmich, F. (2010). Dynamische und statische Selbstkonzepte von Grundschulkindern. Erste Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt SAM-G. Vortrag: Symposium „Theorieorientierte und anwendungsorientierte Grundschulforschung“ anlässlich des 65. Geburtstags von Herrn Prof. Dr. Wolfgang Einsiedler.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40090
Hellmich, F., Berger, J., Fichtler, P., & Nowak, M. (2010). Förderung positiver Einstellungen und Interessen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule – Ergebnisse aus einer Interventionsstudie. Posterpräsentation auf der 19. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE).
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40092
Hellmich, F., & Günther, F. (2010). Die Bedeutung von Feedback für die Selbstkonzeptgenese bei Kindern im Grundschulalter. Posterpräsentation auf dem Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE).
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38251
Hellmich, F. (2010). Determinanten für dynamische versus statische Selbstkonzepte bei Kindern im Grundschulalter.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40091
Hellmich, F., & Höntges, J. (2010). Förderung von Lesestrategien bei Kindern mit Migrationshintergrund. Posterpräsentation auf dem Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE).
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 20253
Cangelosi, A., Metta, G., Sagerer, G., Nolfi, S., Nehaniv, C., Fischer, K., Tani, J., Belpaeme, T., Sandini, G., Nori, F., Fadiga, L., Wrede, B., Rohlfing, K., Tuci, E., Dautenhahn, K., Saunders, J., & Zeschel, A. (2010). Integration of Action and Language Knowledge: A Roadmap for Developmental Robotics. IEEE Transactions on Autonomous Mental Development, 167–195. https://doi.org/10.1109/tamd.2010.2053034
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17250
Wrede, B., Kopp, S., Rohlfing, K., Lohse, M., & Muhl, C. (2010). Appropriate Feedback in Asymmetric Interactions. Journal of Pragmatics, 42(9), 2369–2384. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2010.01.003
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed