Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8871 Publications


2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17255
Lohan, Katrin Solveig, Sebastian Gieselmann, Anna-Lisa Vollmer, Katharina Rohlfing, and Britta Wrede. “Does Embodiment Affect Tutoring Behavior?” In International Conference on Development and Learning. IEEE, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17256
Grimminger, Angela, Katharina Rohlfing, and Prisca Stenneken. “Children’s Lexical Skills and Task Demands Affect Gestural Behavior in Mothers of Late-Talking Children and Children with Typical Language Development.” Gesture 10, no. 2 (2010): 251–78. https://doi.org/10.1075/gest.10.2-3.07gri.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17254
Rohlfing, Katharina, and Britta Wrede. “From Action to Language and Back Comment on ‘Grounding Language in Action and Perception: From Cognitive Agents to Humanoid Robots’ by Cangelosi.” PHYSICS OF LIFE REVIEWS 7, no. 2 (2010): 152–53. https://doi.org/10.1016/j.plrev.2010.04.002.
LibreCat | DOI
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38250
Hellmich, Frank. “Dynamische Und Statische Selbstkonzepte von Grundschulkindern. Erste Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt SAM-G. Vortrag: Symposium „Theorieorientierte Und Anwendungsorientierte Grundschulforschung“ Anlässlich Des 65. Geburtstags von Herrn Prof. Dr. Wolfgang Einsiedler.” Nürnberg: Universität Erlangen-Nürnberg, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40090
Hellmich, Frank, Jennifer Berger, Philip Fichtler, and Miriam Nowak. “Förderung Positiver Einstellungen Und Interessen Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule – Ergebnisse Aus Einer Interventionsstudie. Posterpräsentation Auf Der 19. Jahrestagung Der Kommission ‘Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe’ Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Weingarten, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40092
Hellmich, Frank, and Frederike Günther. “Die Bedeutung von Feedback Für Die Selbstkonzeptgenese Bei Kindern Im Grundschulalter. Posterpräsentation Auf Dem Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Mainz, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38251
Hellmich, Frank. “Determinanten Für Dynamische versus Statische Selbstkonzepte Bei Kindern Im Grundschulalter.” Essen: Universität Duisburg-Essen, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40091
Hellmich, Frank, and Jens Höntges. “Förderung von Lesestrategien Bei Kindern Mit Migrationshintergrund. Posterpräsentation Auf Dem Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE).” Mainz, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 20253
Cangelosi, Angelo, Giorgio Metta, Gerhard Sagerer, Stefano Nolfi, Chrystopher Nehaniv, Kerstin Fischer, Jun Tani, et al. “Integration of Action and Language Knowledge: A Roadmap for Developmental Robotics.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development, 2010, 167–95. https://doi.org/10.1109/tamd.2010.2053034.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17250
Wrede, Britta, Stefan Kopp, Katharina Rohlfing, Manja Lohse, and Claudia Muhl. “Appropriate Feedback in Asymmetric Interactions.” Journal of Pragmatics 42, no. 9 (2010): 2369–84. https://doi.org/10.1016/j.pragma.2010.01.003.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed