Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8871 Publications


2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17255
Lohan, Katrin Solveig, et al. “Does Embodiment Affect Tutoring Behavior?” International Conference on Development and Learning, IEEE, 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17256
Grimminger, Angela, et al. “Children’s Lexical Skills and Task Demands Affect Gestural Behavior in Mothers of Late-Talking Children and Children with Typical Language Development.” Gesture, vol. 10, no. 2, John Benjamins Publishing Company, 2010, pp. 251–78, doi:10.1075/gest.10.2-3.07gri.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17254
Rohlfing, Katharina, and Britta Wrede. “From Action to Language and Back Comment on ‘Grounding Language in Action and Perception: From Cognitive Agents to Humanoid Robots’ by Cangelosi.” PHYSICS OF LIFE REVIEWS, vol. 7, no. 2, Elsevier BV, 2010, pp. 152–53, doi:10.1016/j.plrev.2010.04.002.
LibreCat | DOI
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38250
Hellmich, Frank. Dynamische Und Statische Selbstkonzepte von Grundschulkindern. Erste Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt SAM-G. Vortrag: Symposium „Theorieorientierte Und Anwendungsorientierte Grundschulforschung“ Anlässlich Des 65. Geburtstags von Herrn Prof. Dr. Wolfgang Einsiedler. Universität Erlangen-Nürnberg, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40090
Hellmich, Frank, et al. Förderung Positiver Einstellungen Und Interessen Bei Kindern Im Mathematikunterricht Der Grundschule – Ergebnisse Aus Einer Interventionsstudie. Posterpräsentation Auf Der 19. Jahrestagung Der Kommission “Grundschulforschung Und Pädagogik Der Primarstufe” Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40092
Hellmich, Frank, and Frederike Günther. Die Bedeutung von Feedback Für Die Selbstkonzeptgenese Bei Kindern Im Grundschulalter. Posterpräsentation Auf Dem Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38251
Hellmich, Frank. Determinanten Für Dynamische versus Statische Selbstkonzepte Bei Kindern Im Grundschulalter. Universität Duisburg-Essen, 2010.
LibreCat
 

2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40091
Hellmich, Frank, and Jens Höntges. Förderung von Lesestrategien Bei Kindern Mit Migrationshintergrund. Posterpräsentation Auf Dem Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). 2010.
LibreCat
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 20253
Cangelosi, Angelo, et al. “Integration of Action and Language Knowledge: A Roadmap for Developmental Robotics.” IEEE Transactions on Autonomous Mental Development, 2010, pp. 167–95, doi:10.1109/tamd.2010.2053034.
LibreCat | DOI
 

2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 17250
Wrede, Britta, et al. “Appropriate Feedback in Asymmetric Interactions.” Journal of Pragmatics, vol. 42, no. 9, Elsevier , 2010, pp. 2369–84, doi:10.1016/j.pragma.2010.01.003.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed