Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8671 Publications


2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18525
Spieß C, Tophinke D, eds. Alltagspraktiken des Erzählens (Literaturwissenschaft und Linguistik).; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18162
Spieß C, Tophinke D. Editorial: Alltagspraktiken des Erzählens. Literaturwissenschaft und Linguistik. 2018;1:1-9.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 18163
Tophinke D. Sprache – Denken – Wirklichkeit (Basisartikel). Praxis Deutsch . 2018;267:4-11.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 1379 | OA
Seemann N, Geierhos M, Merten M-L, Tophinke D, Wever MD, Hüllermeier E. Supporting the Cognitive Process in Annotation Tasks. In: Eckart K, Schlechtweg D, eds. Postersession Computerlinguistik der 40. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Sprachwissenschaft. ; 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35800
Zdoupas P, Laubenstein D. Inclusive Education and its Actors: Determinants of Social Integration on Students with Emotional and Social Disorders. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35803
Laubenstein D, Scheer D. Schulentwicklung und Schulleitung – Führung mit Rahmen. In: ; 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34498 | OA
Gorges J, Neumann P, Wild E, Stranghöner D, Lütje-Klose B. Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education. Learning and Individual Differences. 2018;61:11-20. doi:10.1016/j.lindif.2017.11.005
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
Wild E, Lütje-Klose B, Neumann P, Gorges J. Die Bielefelder Längsschnittstudie zum Lernen in inklusiven und exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde. DDS – Die Deutsche Schule. 2018;110(2):109-123. doi:10.31244/dds.2018.02.02
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Hagengruber RE, ed. Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences. Vol 1. Springer International Publishing; 2018. doi:10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36085
Kamp H. Der Frieden mit den Heiden. Die Karolinger, die dänischen Könige und die Seeräuber aus dem Norden. In: Depreux P, Esders S, eds. La productivité d’une crise. Le règne de Louis le Pieux (814-840) et la transformation de l’Empire. ; 2018:129-156.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36092
Kamp H. Formen und Funktionen der Burgkapelle im spätmittelalterlichen Herzogtum Burgund: Burgkapellen: Formen - Funktionen - Fragen. In: Pfeiffer G, ed. Akten der Internationalen Tagung, Brixen, Bischöfliche Hofburg und Cusanus-Akademie, 2. bis 5. September 2015. ; 2018:287-308.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36268 | OA
Weber J. Big Data-Kriege. Über Tötungslisten, Drohnen und die Politik der Datenbanken. In: Engemann C, Sudmann A, eds. Machine Learning – Medien, Infrastrukturen und Technologien der Künstlichen Intelligenz. transcript; 2018:219-246.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36267
Weber J. Blackbox, Baukasten, Biomarker. Körperkonzepte in der Kontrollgesellschaft. In: von Bose K, Bublitz H, Fuchs M, Weber J, eds. Körper, Materialitäten, Technologien. Fink; 2018:83-99.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
Lindmeier C, Laubenstein D, Guthöhrlein K. Gelingensbedingungen des gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse. In: Walm M, Häcker T, Radisch F, Krüger A, eds.  Empirisch-Pädagogische Forschung in Inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung. Klinkhardt; 2018:282-295.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
Laubenstein D, Lindmeier C. Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz. In: Hellmich F, Görel G, Löper MF, eds. Inklusive Schul- Und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch Zur Erfolgreichen Umsetzung. . Kohlhammer; 2018:26-41.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36269
Weber J. Introduction: Autonomous Driving and the Transformation of Car Culture. Degendering the Driver Sonderausgabe „Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies“ (Hg: Jutta Weber/Fabian Kröger). 2018;Vol. 8(1):15-23.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Hagengruber R, Luft S, eds. Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol 1. Springer International Publishing; 2018. doi:10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Pöllmann A. Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality. Ethnic and Racial Studies. 2018;42(3):490-492. doi:10.1080/01419870.2018.1520274
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
Pöllmann A. La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria. Revista Electrónica de Investigación Educativa. 2018;20(1). doi:10.24320/redie.2018.20.1.1461
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann A. Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea. Cultura y Representaciones Sociales. Published online 2018:170-183. doi:10.28965/2018-25-06
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed