Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9050 Publications


2017 | Misc | LibreCat-ID: 31605
Altun, T., Bollmann, L., Borowski, D., Eberhart, S., Frenzel, B., Gretsch, P., Günther, K., Harren, I., Hinderer, M., Kniffka, G., Mavruk, G., Neuer, B., Peuschel, K., Rommel, J., Rudolphi, L., Schöler, M., Teusch, M., & van Wylick, Z. (2017). Intro Deutsch als Zweitsprache. Kursbuch zur Vorbereitung auf den Regelunterricht der Sekundarstufe. Hrsg.: Gabriele Kniffka, Birgit Neuer. Schroedel.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31606
Altun, T., Günther, K., Lipkowski, E., & Cakir-Dikkaya, Y. (Eds.). (2017). DaZ für den Fachunterricht der Sekundarstufe I. Gesellschaftswissenschaften Klasse 5-10. Materialien, Tipps, Hilfen und Methoden. Cornelsen.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, A., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2017). Measuring and modeling salience with the theory of visual attention. Attention, Perception, & Psychophysics, 79(6), 1593–1614. https://doi.org/10.3758/s13414-017-1325-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, J., Krüger, A., & Scharlau, I. (2017). Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-based Analysis of Temporal-order Judgments. Journal of Visualized Experiments. https://doi.org/10.3791/54856
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, J., & Scharlau, I. (2017). Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase. In R. Petersen, M. Budde, P. S. Brocke, G. Doebert, H. Rudack, & H. Wolf (Eds.), Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft (pp. 315–330). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, I. (2017). Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern. In W.-D. Webler & H. Jung-Paarmann (Eds.), Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag (pp. 229–242). UVW.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, C., Rosman, T., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory. Higher Education, 75(5), 839–854. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes. Journal of Education for Teaching, 43(5), 566–580. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In B. Kracke & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (pp. 163–179). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, J., & Buhl, H. M. (2017). Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung. In G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, & D. Sauer (Eds.), Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern (Vol. 1, pp. 76–85). Schneider-Verlag.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2017). Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), Article 256–269. https://doi.org/10.2378/peu2017.art18d
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
Wiescholek, S., Hilkenmeier, J., Greiner, C., & Buhl, H. M. (2017). Six-year-olds’ perception of home literacy environment and its influence on children’s literacy enjoyment, frequency, and early literacy skills. Reading Psychology, 39(1), 41–68. https://doi.org/10.1080/02702711.2017.1361495
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Professionalism in parent-teacher conversations: Aspects, determinants, and consequences. A competence-oriented discussion. Journal of Educational Research Online, 9(3), 102–113. https://doi.org/10.25656/01:15303
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 | OA
Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 241–242. https://doi.org/10.2378/peu2017.art20d
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 33218
Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften. (2017). In H. M. Buhl & J. Hilkenmeier (Eds.), Psychologie in Erziehung und Unterricht (Vol. 64, Issue 4).
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32546
Buhl, H. M., Noack, P., & Kracke, B. (2017). The Role of Parents and Peers in the Transition From University to Work Life. Journal of Career Development, 45(6), 523–535. https://doi.org/10.1177/0894845317720728
LibreCat | DOI
 

2017 | Habilitation | LibreCat-ID: 33074 | OA
Ulrich, T. (2017). Grammatikerwerb und grammatische Störungen im Kindesalter. Ergebnisse des Forschungsprojekts GED 4-9 und ihre Implikationen für sprachdiagnostische und - therapeutische Methoden.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32023
Albers, T., Bereznai, A., Dintsioudi, A., Hormann, O., Jungmann, T., Koch, K., Kawasnik, N., Lamm, B., Licandro, U., Lüdtke, U., Madeira Firmino, N., Schröder, L., Stitzinger, U., & Zimmer, R. (2017). Sprachliche Bildung und Förderung aus interdisziplinärer Perspektive. Mehr Sprache im frühpädagogischen Alltag. Potenzial erkennen - Ressourcen nutzen, 13–18.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32749
Markewitz, F. (2017). Ein Beitrag zur textsortenlinguistischen Erschließung von Schulprogrammen. In C. Gansel, N. Ächtler, & B. Siwczyk (Eds.), Gotthold Ephraim Lessing im Kulturraum Schule. Aspekte der Wirkungsgeschichte im 19. Jahrhundert (pp. 209–237).
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32911
Öhlschläger, C. (2017). Kracauers feuilletonistische Städtebilder. In S. Lessenich (Ed.), Geschlossene Gesellschaften. Verhandlungen des 38. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bamberg 2016.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed