Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9094 Publications


2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54717
Geschichten im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft (Public History - Angewandte Geschichte)
V. Georgi, M. Lücke, J. Meyer-Hamme, R. Spielhaus, eds., Geschichten im Wandel: Neue Perspektiven für die Erinnerungskultur in der Migrationsgesellschaft (Public History - Angewandte Geschichte), Bielefeld, 2022.
LibreCat
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37065 | OA
Scholz, Heinrich
V. Peckhaus, in: E.N. Zalta, U. Nodelmann (Eds.), Stanford Encyclopedia of Philosophy, Winter Edition 2022, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert?
S. van Ophuysen, S. Schürer, B. Bloh, Zeitschrift für Grundschulforschung (2021) 149–167.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997 LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz
S. Elit, J. Canaris, eds., Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz, 1st ed., Peter Lang, Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie
S. Drumm, M. Müller, N. Stenzel, Informationen Deutsch als Fremdsprache 48 (2021) 496–515.
LibreCat | DOI
 
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Kollektive Reflexionsphasen
T. Bloh, in: 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain
M. Tönnies, in: P. Jacobi, A. Pankratz (Eds.), Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2021, pp. 149–163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed