Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9075 Publications
2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) zur Kompetenzerfassung in den Gesundheitsfachberufen. Technical Report
C. Grebe, M. Schürmann, Ä.-D. Latteck, Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) Zur Kompetenzerfassung in Den Gesundheitsfachberufen. Technical Report, LibreCat University, 2021.
LibreCat
| DOI
C. Grebe, M. Schürmann, Ä.-D. Latteck, Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) Zur Kompetenzerfassung in Den Gesundheitsfachberufen. Technical Report, LibreCat University, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33748
Die Rolle von arbeitsplatzbezogener Flexibilisierung und die Betrachtung von individuellen Werten für Mitarbeitendenbindung in der Arbeitswelt 4.0
E. Bender, M. Schürmann, U. Poethke, C. Soyka, N. Schaper, und J. Rowold, Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie A&O 66 (2021) 14–30.
LibreCat
| DOI
E. Bender, M. Schürmann, U. Poethke, C. Soyka, N. Schaper, und J. Rowold, Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie A&O 66 (2021) 14–30.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276
Risikoeinschätzungsinstrumente im Kinderschutz. Zwischen Standardisierung und situierter Anwendung
S. Dahmen, Sozial Extra 45 (2021).
LibreCat
| DOI
S. Dahmen, Sozial Extra 45 (2021).
2021 | Book | LibreCat-ID: 37274
Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action, Bielefeld University Press, 2021.
LibreCat
| DOI
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action, Bielefeld University Press, 2021.
2021 | Book | LibreCat-ID: 37273
Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action, Bielefeld University Press, 2021.
LibreCat
| DOI
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action, Bielefeld University Press, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37277
Technologien in Kindheit und Familie. Einführung in den Schwerpunkt.
S. Dahmen, Zeitschrift Für Soziologie Der Erziehung Und Sozialisation 41 (2021) 243–247.
LibreCat
S. Dahmen, Zeitschrift Für Soziologie Der Erziehung Und Sozialisation 41 (2021) 243–247.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
Constructing the “Competent” Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing?
S. Dahmen, Social Inclusion 9 (2021) 347–360.
LibreCat
| DOI
S. Dahmen, Social Inclusion 9 (2021) 347–360.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“
C. Georgi, in: Angstkonstruktionen, De Gruyter, Berlin, 2021, pp. 219–264.
LibreCat
| DOI
C. Georgi, in: Angstkonstruktionen, De Gruyter, Berlin, 2021, pp. 219–264.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation
S. Seifert, L. Paleczek, Electronic Journal of E-Learning 19 (2021) pp336-348.
LibreCat
| DOI
S. Seifert, L. Paleczek, Electronic Journal of E-Learning 19 (2021) pp336-348.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade
S. Seifert, Technology, Knowledge and Learning 26 (2021) 383–405.
LibreCat
| DOI
S. Seifert, Technology, Knowledge and Learning 26 (2021) 383–405.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects
M. Krammer, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, Educational Studies (2021) 1–19.
LibreCat
| DOI
M. Krammer, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, Educational Studies (2021) 1–19.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten
L. Paleczek, S. Seifert, M. Schöfl, British Journal of Educational Technology 52 (2021) 2145–2161.
LibreCat
| DOI
L. Paleczek, S. Seifert, M. Schöfl, British Journal of Educational Technology 52 (2021) 2145–2161.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study
J.E. Dockrell, T.C. Papadopoulos, C.L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, A. Ralli, I. Dimakos, S. Karpava, M. Martins, O. Sousa, S. Castro, H.B. Søndergaard Knudsen, P. Donau, B. Haznedar, M. Mikulajová, N. Gerdzhikova, European Journal of Psychology of Education 37 (2021) 293–320.
LibreCat
| DOI
J.E. Dockrell, T.C. Papadopoulos, C.L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, S. Seifert, B. Gasteiger-Klicpera, A. Ralli, I. Dimakos, S. Karpava, M. Martins, O. Sousa, S. Castro, H.B. Søndergaard Knudsen, P. Donau, B. Haznedar, M. Mikulajová, N. Gerdzhikova, European Journal of Psychology of Education 37 (2021) 293–320.
2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37504 |
Artificial Intelligence in the Age of Technoscience
J. Weber, in: A. Elliott (Ed.), Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence, Routledge, New York / London, 2021, pp. 58-73 preprint.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, in: A. Elliott (Ed.), Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence, Routledge, New York / London, 2021, pp. 58-73 preprint.
2021 | Misc | LibreCat-ID: 37545
Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte
S. Vochatzer, Sarah Schröder, C. Fischer, Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte, 2021.
LibreCat
S. Vochatzer, Sarah Schröder, C. Fischer, Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte, 2021.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37549
Caroline Rudolphis „Gemälde weiblicher Erziehung“. Einblicke in die Mädchenerziehung der Spätaufklärung
S. Vochatzer, POSITIONEN (2021) 65–71.
LibreCat
S. Vochatzer, POSITIONEN (2021) 65–71.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester
A. Kirsch, E. Blumberg, F. Hellmich, F.K. Hoya, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken , Springer , Berlin, 2021, pp. 349–372.
LibreCat
| DOI
A. Kirsch, E. Blumberg, F. Hellmich, F.K. Hoya, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken , Springer , Berlin, 2021, pp. 349–372.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Gothenburg, Sweden, University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Gothenburg, Sweden, University of Gothenburg, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: 2021.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: 2021.
2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“
L. Süwolto, Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
L. Süwolto, Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“, 2021.