Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10141 Publications


2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60770
Loução., R, S Zalgaj, J Pieczewski, V Neuschmelting, C Grefkes, R Goldbrunner, Kristina Jonas, C Nettekoven, and C Weiß-Lucas, eds. Quantitative Analysis of Speech Onset and Object  Naming in RTMS-Guided Language Mapping. 73.  Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), 2022. https://doi.org/10.3205/22DGNC074.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60772
Weiß-Lucas, C, L Dechange, J Jost, Kristina Jonas, D Wiewrodt, and R Goldbrunner, eds. Readiness  of Patients with Malignant Brain Tumours for Video-Based Online Visits and Medical  Assessments. 73.  Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), 2022. https://doi.org/10.3205/22DGNC531 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60766
Rubi-Fessen, I, Kristina Jonas, A Hüsgen, L Gerhards, A Rosenkranz, and P Stenneken, eds. Characteristics of Language and Communication after Subcortical Lesions in the Left and Right  Hemisphere. Vol. 103. Archives of Physical Medicine and Rehabilitation , 2022. https://doi.org/10.1016/j.apmr.2022.08.730  .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60767
Keil, P, C Nettekoven, Kristina Jonas, T Lichtenstein, R Goldbrunner, and C Weiß-Lucas, eds. Determining Language Function Lateralisation Using Clustered-Sparse Acquisition FMRI. 73.  Jahrestagung Der Deutschen Gesellschaft Für Neurochirurgie (DGNC), 2022. https://doi.org/10.3205/22DGNC475 .
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55135
Jonas, Kristina, Jana Quinting, Lisa Gerhards, Anne Hüsgen, Ilona Rubi-Fessen, Prisca Stenneken, and Anna Rosenkranz, eds. Kommunikation – Sprache, Emotion, Kognition, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60723 | OA
Jonas, Kristina, J Quinting, L Gerhards, A Hüsgen, I Rubi-Fessen, P Stenneken, and A Rosenkranz, eds. Themenheft zur 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und  behandlung, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
Ophuysen, Stefanie van, Sina Schürer, and Bea Bloh. “Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert?” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2021, 149–67. https://doi.org/10.1007/s42278-020-00101-8.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997
Homt, Martina, and Bea Bloh. “Die Perspektive von Referendar*innen Auf Forschendes Lernen,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Elit, Stefan, and Johanna Canaris, eds. Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz. 1st ed. Vol. 9. Literarisches Leben heute. Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien: Peter Lang, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Drumm, Sandra, Mareike Müller, and Nadja Stenzel. “Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie.” Informationen Deutsch als Fremdsprache 48, no. 5 (2021): 496–515. https://doi.org/10.1515/infodaf-2021-0069.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28446
Wehde, Janis, and Bea Bloh. “Die Reflexion der eigenen Lehrtätigkeit von Studierenden in Praxisphasen durch Forschendes Lernen: Prädiktiver Einfluss subjektiver Normen im schulischen und universitären Kontext,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Bloh, Thiemo. “Kollektive Reflexionsphasen,” 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies, Merle. “Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain.” In Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, edited by Philip Jacobi and Anette Pankratz, 149–63. Würzburg: Königshausen & Neumann, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, Dominik Rumlich, Frauke Matz, and Ricardo Römhild. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021). https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich, eds. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen. Fremdsprachen Lehren Und Lernen. Vol. 50, 2021. https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich, Dominik, Frauke Matz, and Constanze Juchem-Grundmann. “Freies Format 2: Nachwuchs-Café (Reloaded): Auf Dem Weg Zur Professur...” In Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, edited by Maria Eisenmann and Jeanine Steinbock, 347–50. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Franzen, Katja. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung. Wiesbaden: Springer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
Berisha-Gawlowski, Angelina, Carina Caruso, and Christian Harteis. “The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations.” In Digital Transformation of Learning Organizations, edited by Dirk Ifenthaler, 95–113. Cham: Springer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Harteis, Christian. “Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung.” In Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis , edited by Heiner Gembris, S. Herbst, J. Menze, and Thomas Krettenauer, 37–50. Münster: Lit, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht.” Empirische Pädagogik 35, no. 2 (2021): 141–63.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed