Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9957 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24900
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Do Shy Children Keep More Distance from a Social Robot? Exploring Shy Children’s Proxemics with a Social Robot or a Human.” Interaction Design and Children, 2021, doi:10.1145/3459990.3465181.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24899
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Do Shy Preschoolers Interact Differently When Learning Language With a Social Robot? An Analysis of Interactional Behavior and Word Learning.” Frontiers in Robotics and AI, 2021, doi:10.3389/frobt.2021.676123.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45116
Kissgen, R., et al. “Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol.” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 18, no. 5, 2277, 2021, doi:10.3390/ijerph18052277.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45119
Kißgen, R., et al. “Zur inklusiven Betreuung von Kindern mit (drohender) Behinderung in Kindertageseinrichtungen in Bayern und im Rheinland. Ein Studienvergleich.” Frühförderung interdisziplinär, vol. 40, 2021, pp. 64–77.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45118
Kissgen, R., et al. “ Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol.” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 18, 2277, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45117
Kissgen, R., et al. “Infant-Father Attachment in Infants Born Preterm. A Brief Report.” International Journal of Developmental Science, vol. 15, 2021, pp. 1–6.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32058
Dohmann, Olga, et al. “„Für meinen späteren Beruf als Lehrerin hat mir das einiges gebracht!“ – Professionalisierung Lehramtsstudierender für das Unterrichten neu zugewanderter Schüler*innen.” Theorie-Praxis-Verzahnung in der Lehrkräftebildung. Ergebnisse aus dem Netzwerk „Stark durch Diversität“, edited by Lisa Berkel-Otto et al., Waxmann, 2021, pp. 55–80.
LibreCat
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53946
Nettekoven, Charlotte, et al. “Improving the Efficacy and Reliability of <scp>rTMS</Scp> Language Mapping by Increasing the Stimulation Frequency.” Human Brain Mapping, vol. 42, no. 16, Wiley, 2021, pp. 5309–21, doi:10.1002/hbm.25619.
LibreCat
| DOI
2021 | Misc | LibreCat-ID: 58074
Karaca, Resul. L’islam et les musulmans en Belgique. 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40978
Flath, Beate, and Maryam Momen Pour Tafreshi. “Work-Related Practices of Local Managers of Live Music Events in Ostwestfalen-Lippe (OWL) and Their Impact on Cultural Participation.” Arts and the Market, vol. 11, no. 2, Emerald, 2021, pp. 109–22, doi:10.1108/aam-09-2020-0040.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57884 |

Eusterbrock, Linus, et al. “Von ’inspirierenden Orten’ Und ’Safe Places’. Die Ästhetische Nutzung von Orten in Der Appmusikpraxis.” Musikpädagogik Im Spannungsfeld von Reflexion Und Intervention, edited by Johannes Hasselhorn et al., vol. 41, Waxmann, 2021, pp. 155–172.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57885 |

Eusterbrock, Linus, et al. “Spielwiese Und Spielzeug: Ludische Qualitäten Ästhetischer Erfahrung in Der Appmusikpraxis.” Wege Und Perspektiven in Der Musikpädagogischen Forschung. Ways and Perspectives in Music Education Research, vol. Musikpädagogische Forschung, Waxmann Verlag, 2021, pp. 199–216.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 49885
Scholle, Oliver, and Sylvia Risse. “‘Durch die Synästhesie wird deutlich, dass...’. Die Wirkung sprachlicher MIttel in Gedichten erklären .” Praxis Deutsch, no. 285, Kallmeyer bei Klett, 2021, pp. 31–37.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 58879
Schulte Eickholt, Swen, and Andreas Schwengel. “Unzuverlässiges Erzählen in der Heterodiegese in Daniel Kehlmanns historischem Roman „Tyll“.” Zeitschrift für Germanistik , vol. 31, no. 1, Peter Lang, 2021, pp. 69–85, doi:10.3726/92168_69.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33569
Rezat, Sara, and Helmuth Feilke. “Textprozeduren und der Erwerb literaler Kompetenz.” Sprach(en)erwerb. Der Deutschunterricht. Koch, Nikolas/Kozikowski, Barbara (Hrsg.), 2021, pp. 69–79.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27046
Dübbert, Alexander. “Brand Names as Multimodal Constructions. On the Role of Typography as an Additional Indicator of Onymisation.” Linguistics Vanguard, vol. 7, no. 1, de Gruyter, 2021, pp. 1–11, doi:10.1515/lingvan-2020-0058.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59313
Woppowa, Jan, and Carina Caruso. “Gemeinsam lernen? Erkenntnisse und kritische Anfragen aus einem Unterrichtsversuch zum religionskooperativen Religionsunterricht.” Praxis für die Zukunft. Erfahrungen, Beispiele und Modelle kooperativen Religionsunterrichts (Studien zur interreligiösen Religionspädagogik 5), edited by M. H. Tuna and M Juen , 2021, pp. 53–69.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 59312
Woppowa, Jan, and Carina Caruso. “Zur Relevanz von Fallarbeit. Denkfiguren zur Unterstützung der Professionalisierungsprozesse angehender Lehrkräfte im Praxissemester.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education, vol. 44, no. 1, 2021, pp. 15–23, doi:http://dx.doi.org/10.20377/rpb-82.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 59310
Woppowa, Jan, and Carina Caruso. “„… damit unsere Welt eine gute Welt werden kann.“ Explorative Befunde einer Befragung von Religionslehrkräften zu ihrem professionsbezogenen Selbstverständnis.” Theo-Web. Zeitschrift für Religionspädagogik 20 , vol. 2, 2021, pp. 264–79, doi:https://doi.org/10.23770/tw0223.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 59314
Woppowa, Jan. “Endlich, aber kein Endpunkt. Zur Frage nach einem ökumenischen Religionsunterricht.” unterwegs 2/2021, 2021, pp. 3–8.
LibreCat