Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9131 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
Klein, Alexandra, and Sandra Landhäußer. “Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions .” Social Work and Society International Online Journal Vol 15, no. No 2 (2017). https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40622
Miller, Susanne, Birgit Holler-Nowitzki, Brigitte Kottmann, Svenja Lesemann, Birte Letmathe-Henkel, Nikolas Meyer, René Schroeder, and Katrin Velten, eds. Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs. Vol. 22. Jahrbuch Grundschulforschung. Wiesbaden: Springer VS, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
Kottmann, Brigitte. “"Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld.” In Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, edited by Birgit Lütje-Klose, Mai-Anh Boger, Benedikt Hopmann, and Phillip Neumann, 1:224–32. Menschenrechtliche, sozialtheoretische und professionsbezogene Perspektiven. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
Kottmann, Brigitte. “‘Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle...’ - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs ‘Integrierte Sonderpädagogik’ in Bielefeld.” In Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, edited by Susanne Miller, Birgit Holler-Nowitzki, Brigitte Kottmann, Svenja Lesemann, Birte Letmathe-Henkel, Nikolas Meyer, Rene Schroeder, and Katrin Velten, 22:138–44. Jahrbuch Grundschulforschung . Wiesbaden: Springer VS, 2017.
LibreCat
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 36251
Meier, Rebecca. Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung? Paderborn, 2017. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-394.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
Kottmann, Brigitte. “Rezension des Buches ‘Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus’ (2014) von Dagmar Hänsel.” Behindertenpädagogik, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41183
Christina, Watson, Andreas Seifert, and Niclas Schaper. “Die Nutzung institutioneller Lerngelegenheiten und die Entwicklung bildungswissenschaftlichen Wissens angehender Lehrkräfte.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaften 3, no. 13 (2017): 1–24.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40493
Sackel, Johanna. “Food Justice, Common Heritage and the Oceans: Resource Narratives in the Context of the Third United Nations Conference on the Law of the Sea.” International Journal of Maritime History 29, no. 3 (2017): 645–59. https://doi.org/10.1177/0843871417713682.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41185
Wolf, Jörgen, Joana Seiffert, Andreas Seifert, Martin Rothland, and Nicola Brauch. “Unterrichtsplanung im Fach Geschichte – Modellierung und Erfassung geschichtsdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden.” In Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status und Perspektiven aus der Sicht der empirischen Forschung., edited by Stephan Wernke and Klaus Zierer. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Gaspers, Judith, Philipp Cimiano, Katharina Rohlfing, and Britta Wrede. “Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition.” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems 9 (2017): 183–96. https://doi.org/10.1109/TCDS.2016.2614958.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Nomikou, Iris, Giuseppe Leonardi, Alicja Radkowska, Joanna Rączaszek-Leonardi, and Katharina Rohlfing. “Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines.” Frontiers in Psychology, 2017. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01656.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
Nomikou, Iris, Monique Koke, and Katharina Rohlfing. “Verbs in Mothers’ Input to Six-Month-Olds: Synchrony between Presentation, Meaning, and Actions Is Related to Later Verb Acquisition.” Brain Sciences , 2017. https://doi.org/10.3390/brainsci7050052.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
Grimminger, Angela, and Katharina Rohlfing. “‘Can You Teach Me?’ – Children Teaching New Words to a Robot in a Book Reading Scenario.” Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017), 2017, 28–33.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
Lüke, Carina, Angela Grimminger, Katharina Rohlfing, Ulf Liszkowski, and Ute Ritterfeld. “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay.” CHILD DEVELOPMENT 88, no. 2 (2017): 484–92. https://doi.org/10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41387
Seifert, Andreas. “Studienerfolg als der Erwerb bildungswissenschaftlichen Wissens vs. Studienerfolg als Veränderung der Kompetenzselbsteinschätzungen: Entwicklungen im Praxissemester.” In Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41386
Scholl, Daniel, Andreas Seifert, Matthias Krepf, and Wilfried Plöger. “Analytical Competence of Teachers: Modelling and Validating a Core Construct.” In Congress “New International Perspectives on Future Teacher’s Professional Compe-Tencies,” 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41385
Schaper, NIclas, Dagmar Festner, Andreas Seifert, Christina Watson, and Annegret Helen Hilligus. “Neue Herausforderungen für Zentren für Lehrerbildung.” In 10. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung., 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41383
Brauch, Nicola, Jörgen Wolf, Joana Seiffert, Andreas Seifert, and Martin Rothland. “Test-Development to Assess Future History Teacher’s PCK.” In 17th Biennial EARLI Conference, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
Lüke, Carina, Angela Grimminger, Katharina Rohlfing, Ulf Liszkowski, and Ute Ritterfeld. “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay.” CHILD DEVELOPMENT 88, no. 2 (2017): 484–92. https://doi.org/10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Grimminger, Angela. Gestische Und Sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate Alten Kindern Und Ihren Bezugspersonen in Wiederkehrenden, Semi-Naturalistischen Interaktionen Und Individuelle Unterschiede in Der Späteren Sprachentwicklung, 2017. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-77.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed