Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9902 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28023
B. Bloh and S. Schürer, “„Wollen Studierende forschend lernen?",” presented at the HerKuLes, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9223
J. Mildorf, “Negotiating Vulnerable Subjects: Margaret Thatcher’s Dementia in Media and Film,” in Dementia and Subjectivity: Aesthetic, Literary and Philosophical Perspectives, D. Ringkamp, L. Süwolto, and S. Strauss, Eds. Bern: Peter Lang, 2017, pp. 159–176.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29374
K. Schönhärl, “The European Perception of Greece as an Investment Market in the Nineteenth Century,” in Business Cycles in Economic Thought: A history, A. Alcouffe, M. Poettinger, and B. Schefold, Eds. New York: Routledge, 2017, pp. 217–227.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29373
K. Schönhärl, “Behavioural Finance as a Methodological Approach for Historians? A Field Report Concerning the Construction of the Canal of Corinth in Nineteenth-Century Greece,” in Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, K. Schönhärl, Ed. Basingstoke: Springer International Publishing, 2017, pp. 293–313.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29372
K. Schönhärl, “Introduction,” in Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century, K. Schönhärl, Ed. Basingstoke: Springer International Publishing, 2017, pp. 1–12.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29337
H. Müsche, T. Stroot, and P. Westphal, “Peer Learning als Element diversitysensiblen Lehrens und Lernens in der Hochschule,” in Hochschuldidaktik im Dialog. Tagungsband zur 44. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik, R. KordtsFreudinger, D. Al-Kabbani, and N. Schnaper, Eds. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, 2017, pp. 75–97.
LibreCat
 

2017 | Working Paper | LibreCat-ID: 29522
K. Schönhärl, Bis repetita non placent. Griechische Finanzkontrolle im 19. Jahrhundert und in der Gegenwart im Vergleich. 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29322
T. Bührmann, H. Huschitt, and C. Wiethoff, “Fortbildung mit systemischem Blick,” SchulVerwaltung spezial - Zeitschrift für Schulgestaltung und Schulentwicklung, vol. 19, no. 3, pp. 115–118, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
S. Paloniemi and M. Goller, “The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning,” in Agency at work: An agentic perspective on professional learning and development, M. Goller and S. Paloniemi, Eds. Cham: Springer International Publishing, 2017, pp. 465–478.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29734
M. Goller and S. Paloniemi, “Agency at Work, Learning and Professional Development: An Introduction,” in Professional and Practice-based Learning, C. Springer, Ed. Cham: Springer International Publishing, 2017.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31220
L. van Laak, “Medien, Macht, Medienmacht: Wolfgang Koeppens Das Treibhaus (1953) und Heinrich Bölls Die verlorene Ehre der Katharina Blum (1974),” in Literatur und Politik. Zwischen Engagement und „Neuer Subjektivität“, M. Schmitz, Ed. Trier: WVT, 2017, pp. 5–13.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31219
L. van Laak, “Einbildungskraft und Intermedialität bei Friedrich von Spee und Catharina Regina von Greiffenberg,” in Intermedialität in der Frühen Neuzeit. Formen - Funktionen - Konzepte, J. Robert, Ed. Boston - Berlin: de Gruyter, 2017, pp. 137–151.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30767
A. Külker et al., “Schulisches Wohlbefinden als Qualitätsmerkmal inklusiver Schulen ‒ Unterrichtsentwicklung im Rahmen eines Lehrer-Forscher-Projekts an der Laborschule Bielefeld,” in {Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft. Band II: Unterricht, Leistungsbewertung und Schulentwicklung}, A. Textor, S. Grüter, I. Schiermeyer-Reichl, and B. Streese, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017, pp. 48–59.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31353
S. Elit, “Spielarten des Dialoggedichts in der deutschsprachigen Galanterie,” in Dialoggedicht / Dialogue Poem. Studien zur deutschen, englischen und romanischen Lyrik / Studies in German, English and Romance Language Poetry (Germanisch-Romanische Monatsschrift. Beiheft 84), C. J. Bischoff, T. Kinzel, and J. Mildorf, Eds. Heidelberg, 2017, pp. 259–275.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31352
S. Elit, “Fortpflanzungsnöte der Gegenwart in John von Düffels Roman ‘Beste Jahre,’” in Arbeitsbuch John von Düffel. Stimmen geben – Stimmen erzählen (Literarisches Leben heute 6), K. Bremer and M. Grumt Suárez, Eds. Frankfurt am Main/Bern/Brüssel, 2017, pp. 183–199.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31561
M. Egidi, “„Gabe, Tausch und êre in der Alexiuslegende“,” in Anerkennung und die Möglichkeiten der Gabe. Literaturwissenschaftliche Beiträge, unter Mitarbeit von Malena Ratzke und Britta Wittchen  (Hamburger Beiträge zur Germanistik 58), M. Baisch, Ed. Frankfurt am Main u. a., 2017, pp. 353–396.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31560
M. Egidi, “„Die Figur des Liebenden – Aporien der Kommunikation im mittelhochdeutschen Minnesang“,” in Im Gewand der Tugend: Grenzfiguren der Aufrichtigkeit, S. Bunke and K. Mihaylova, Eds. Würzburg, 2017, pp. 43–54.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31594
B. Frenzel, K. Günther, M. Knauff, P. Lüttgens, and T. Runskat, Was bringen Schülerinnen und Schüler am Übergang von der Erst- in die Anschlussförderung mit? Eine Handreichung von Lehrerinnen und Lehrern für Lehrerinnen und Lehrer. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31605
T. Altun et al., Intro Deutsch als Zweitsprache. Kursbuch zur Vorbereitung auf den Regelunterricht der Sekundarstufe. Hrsg.: Gabriele Kniffka, Birgit Neuer. Braunschweig: Schroedel, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31606
T. Altun, K. Günther, E. Lipkowski, and Y. Cakir-Dikkaya, Eds., DaZ für den Fachunterricht der Sekundarstufe I. Gesellschaftswissenschaften Klasse 5-10. Materialien, Tipps, Hilfen und Methoden. Berlin: Cornelsen, 2017.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed