Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10243 Publications
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33563 |
S. Rezat and S. Rezat, “Subject specific genres and genre awareness in integrated mathematics and language teaching,” EURASIA Journal of Mathematics, Science & Technology Education 13 (7b), pp. 4157–4188, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54415
T.-M. Klar, B. Robben, B. Herzig, and H. Schelhowe, “Interaktionsdesign in Bildungsräumen für reflexive Erfahrung am Beispiel einer interaktiven Schwarminstallation,” in Bildungsräume. , Chemnitz, 2017.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 60367
J. Hüllweg, “Rezension zu: Ursula Bredel, Christiane Maaß (2016): Leichte Sprache. Theoretische Grundlagen. Orientierung für die Praxis. Berlin: Dudenverlag.,” rezensionen:kommunikation:medien. 2017.
LibreCat
| Files available
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 |
C. Bohndick, T. Rosman, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory,” Higher Education, vol. 75, no. 5, pp. 839–854, 2017, doi: 10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes,” Journal of Education for Teaching, vol. 43, no. 5, pp. 566–580, 2017, doi: 10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
S. Wiescholek, J. Hilkenmeier, C. Greiner, and H. M. Buhl, “Six-year-olds’ perception of home literacy environment and its influence on children’s literacy enjoyment, frequency, and early literacy skills,” Reading Psychology, vol. 39, no. 1, pp. 41–68, 2017, doi: 10.1080/02702711.2017.1361495.
LibreCat
| DOI
2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60793
J. Pieczewski, C. Nettekoven, V. Neuschmelting, K. Thiele, R. Goldbrunner, and C. W. Lucas, Eds., P228 Better tolerability and lower mean intensities favour higher-frequent stimulation as compared to 10 Hz online-rTMS for language mapping: A test–retest reliability study in healthy volunteers, vol. 128, no. 3. 2017, pp. e126–e127.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, and H. M. Buhl, “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten,” Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 64, no. 4, Art. no. 256–269, 2017, doi: 10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
J. Hilkenmeier and H. M. Buhl, “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung,” in Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, vol. 1, G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, and D. Sauer, Eds. Hohengehren: Schneider-Verlag, 2017, pp. 76–85.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 |
H. M. Buhl and J. Hilkenmeier, “Professionalism in parent-teacher conversations: Aspects, determinants, and consequences. A competence-oriented discussion,” Journal of Educational Research Online, vol. 9, no. 3, pp. 102–113, 2017, doi: 10.25656/01:15303.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 |
H. M. Buhl and J. Hilkenmeier, “Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften,” Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 64, no. 4, pp. 241–242, 2017, doi: 10.2378/peu2017.art20d.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 33218
H. M. Buhl and J. Hilkenmeier, Eds., Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften, vol. 64, no. 4. 2017.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 19453
N. O. Eke, “Instituciones Literarias,” Insula 829-830. Revista de Letras y Ciencias Humanas, no. 2/2016, p. 49f., 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19534
T. Bührmann and P. Büker, “Praxisforschung in Übergangsprojekten. Eine doppelte Herausforderung im Spannungsfeld von Wissenschaft und Praxis sowie differenter Praxislogiken,” in Brücken bauen – Praxisforschung zu Übergängen im Bildungssystem. Tagungsband der 18. Jahrestagung Nordverbund Schulbegleitforschung, N. Katenbrink, I. Kunze, and C. Solzbacher, Eds. Münster: MV-Wissenschaft, 2016, pp. 14–39.
LibreCat
2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19597
N. O. Eke and B. Plachta, Eds., Amsterdamer Publikationen zur Sprache und Literatur (Herausgebertätigkeit von Norbert Otto Eke von Bd. 158, 2005, bis Bd. 174, 2016). Berlin: Weidler, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19789
P. Büker, “Das Vielfaltstableau: Ein webbasiertes Tool zum Erwerb inklusionsrelevanter Basiskompetenzen in der Lehrerbildung. Workshop im Rahmen der Tagung ‘LehrerInnenbildung für Inklusion - Hochschuldidaktische Fragen und Konzepte’ an der Universität Siegen,” 2016.
LibreCat