Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9100 Publications


2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28035
Ophuysen, Stefanie van, and Bea Bloh. “Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule aus der Perspektive der Schulqualität: ein Übergangsqualitätsmodell.” In Schulqualität und Schulentwicklung, edited by M. Pfeiffer, 73–92. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 9646
Mildorf, Jarmila. “Book Review: Daniela Carpi (Ed.) (2011). ’Bioethics and Biolaw through Literature.’Berlin: De Gruyter.” Anglistik, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9234
Mildorf, Jarmila. “Exploring ‘Our Pitiful Attempts at Connection’: Dialogue in Corey Mesler’s Novel ‘Talk.’” In ). Imaginary Dialogues in American Literature and Philosophy: Beyond the Mainstream, edited by Till Kinzel and Jarmila Mildorf, 301–14. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 9233
Kinzel, Till, and Jarmila Mildorf. “Mapping Imaginary Dialogues in America.” In Imaginary Dialogues in American Literature and Philosophy: Beyond the Mainstream, edited by Till Kinzel and Jarmila Mildorf, 9–25. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 9211
Mildorf, Jarmila. “Figurenrede Im Roman Aus Kognitionslinguistischer Und Narratologischer Perspektive Am Beispiel von Jean Rhys’ Roman ‘Good Morning, Midnight.’” Germanisch-Romanische Monatsschrift 64, no. 4 (2014): 447–67.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9195
Kinzel, Till, and Jarmila Mildorf, eds. Imaginary Dialogues in American Literature and Philosophy: Beyond the Mainstream. Vol. 62. Beihefte Zur Germanisch-Romanischen Monatsschrift. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9196
Mildorf, Jarmila, Hans Ulrich Seeber, and Martin Windisch, eds. Magic, Science, Technology and Literature. 2nd ed. Münster: LIT Verlag, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29384
Schönhärl, Korinna. “Vertrauensarbeit nach dem Bankrott: Die Internationale Finanzkommission für Griechenland zwischen 1898 und 1914.” In Finanzpolitik und Schuldenkrisen 16.-20. Jahrhundert, edited by Andreas Hedwig , 173–96. Marburg: Hessisches Staatsarchiv Marburg, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29327
Westphal, Petra, and Christoph Wiethoff. “Erfahrungen von Peermentor*innen im Bildungswissenschaftlichen Mentoring für Lehramtsstudierende.” In Peer Learning in der Ausbildung von Lehrerinnen und Lehrern, edited by P. Westphal, T. Stroot, C. Wiethoff, and E.-M. Lerche, 105–13. Immenhausen: Prolog-Verlag, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29328
Wiethoff, Christoph. “Übergangsmodelle im Wandel.” In Grenzen und Lebenslauf. Beratung als Form des Managements biografischer Übergänge, edited by J.-M. Lorenzen, L.-M. Schmidt, and D. Zifonun, 77–98. Weinheim/Basel: Beltz Juventa, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 29557
Schönhärl, Korinna. “Review: Hervé Le Bret: Les Frères d’Eichthal. Le Saint-Simonien et Le Financier Au XIX Siècle, Paris 2012.” Francia Recensio, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Review | LibreCat-ID: 29558
Schönhärl, Korinna. “Review: Hubert Bonin: French Banks and the Greek ‘Niche Market’ Mid-1880s-1950s, Geneva 2013.” Financial History Review, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29729
Goller, Michael, and Stephen Billett. “Agentic Behaviour at Work: Crafting Learning Experiences.” In Professional and Practice-Based Learning, edited by C. Harteis, A. Rausch, and J. Seifried, 25–44. Dordrecht: Springer Netherlands, 2014. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7012-6_3.
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29730 | OA
Jahn, Robert W., and Michael Goller. “„Ich muss mal um Rat/Bestätigung/kollektives Aufregen bitten“ – Kommunikations(t)räume für Lehrkräfte.” In Lernräume: Gestaltung von Lernumgebungen für die Weiterbildung, edited by W. Wittwer, A. Diettrich, and M. Walber, S. 184-203. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014. https://doi.org/10.1007/978-3-658-06371-9_11.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31032
Freke, Nicole, Barbara Koch, Harry Kullmann, Annette Textor, Verena Young, and Christian Timo Zenke, eds. Laborschulforschung 2014. Anträge Und Berichte Zum Forschungs- Und Entwicklungsplan. Werkstattheft Nr. 49. Bielefeld: {Wissenschaftliche Einrichtung Laborschule an der Universität Bielefeld}, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31206
Laak, Lothar van. “Anerkennung. Erzählen als Medienökonomie in Patrick Roths Roman ‚SUNRISE. Das Buch Joseph“.” In Die Wiederentdeckung der Bibel bei Patrick Roth. Von der ‚Christus-Trilogie’ bis ‚SUNRISE. Das Buch Joseph’, edited by Michaela Kopp-Marx and Georg Langenhorst, 237–47. Göttingen: Wallstein, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31205
Laak, Lothar van. “Störung im Medienwechsel? Heinar Kipphardts Theater- und Fernsehspiel-Fassungen von Lenz’ Lustspiel Die Soldaten.” In Stören auf lustvolle Weise. Heinar Kipphardt zum Neunzigsten, edited by Sven Hanuschek, 69–79. Hannover: Wehrhahn, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31204
Laak, Lothar van. “Medien in Thomas Glavinics Romanen Der Kameramörder und Lisa.” In Zwischen Alptraum und Glück: Thomas Glavinics Vermessungen der Gegenwart, edited by Andrea Bartl, Jörn Glasenapp, and Iris Hermann, 301–11. Göttingen: Wallstein, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31004
Kullmann, Harry, Birgit Lütje-Klose, and Annette Textor. “Eine Allgemeine Didaktik Für Inklusive Lerngruppen – Fünf Leitprinzipien Als Grundlage Eines Bielefelder Ansatzes Der Inklusiven Didaktik: General Didactics for Inclusive Learning Groups - Five Guiding Principles as the Basis of a Bielefeld Approach of Inclusive Didactics.” In Fachdidaktik Inklusiv – Auf Der Suche Nach Didaktischen Leitlinien Für Den Umgang Mit Vielfalt in Der Schule, edited by Bettina Amrhein and Myrle Dziak-Mahler, 89–107. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 31024
Textor, Annette, Harry Kullmann, and Birgit Lütje-Klose. “Eine Inklusion Unterstützende Didaktik – Rekonstruktionen Aus Der Perspektive Inklusionserfahrener Lehrkräfte.” Jahrbuch Für Allgemeine Didaktik 4 (2014): 69–90.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed