Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9052 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41355
K. Darge, M. Schreiber, J. König, and A. Seifert, “Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., Jo. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41356
Jo. König and A. Seifert, Eds., Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41363
C. Watson, A. Seifert, and J. König, “Institutionalisierung der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung: Charakterisierung der einbezogenen Standorte und Ausbildungsgänge.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrer-ausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41357
Jo. König and A. Seifert, “Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen: Ziele, Design und zentrale Ergebnisse der LEK-Studie.,” in Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung., J. König and A. Seifert, Eds. Münster: Waxmann, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17428
M. Salem, S. Kopp, I. Wachsmuth, K. Rohlfing, and F. Joublin, “Generation and evaluation of communicative robot gesture,” International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions, vol. 4, no. 2, pp. 201–217, 2012, doi: 10.1007/s12369-011-0124-9.
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17220
K. Rohlfing, M. R. Longo, and B. I. Bertenthal, “Dynamic pointing triggers shifts of visual attention in young infants,” Developmental Science, vol. 15, no. 3, pp. 426–435, 2012, doi: 10.1111/j.1467-7687.2012.01139.x.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17217
S. Griffiths et al., “Bottom-Up Learning of Feedback in a Categorization Task,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17216
K. S. Lohan et al., “Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system,” International Journal of Social Robotics, vol. 4, no. 2, pp. 131–146, 2012, doi: 10.1007/s12369-011-0125-8.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17218
B. Wrede, K. Rohlfing, J. J. Steil, S. Wrede, P.-Y. Oudeyer, and J. Tani, “Towards robots with teleological action and language understanding,” in {Humanoids 2012 Workshop on Developmental Robotics: Can developmental robotics yield human-like cognitive abilities?}, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17219
N. Hemion, F. Joublin, and K. Rohlfing, “Integration of sensorimotor mappings by making use of redundancies,” 2012, doi: 10.1109/IJCNN.2012.6252487.
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17222
I. Nomikou and K. Rohlfing, “Die Rolle von Fragen beim Herstellen von gegenseitiger Aufmerksamkeit in frühen Mutter-Kind-Interaktionen,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17221
I. Nomikou and K. Rohlfing, “Intermodal synchrony as a form of maternal responsiveness is associated with language development,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41421
A. Seifert and J. König, “Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden (LEK): Detaillierte Analyse der Ergebnisse von den Universitäten Köln und Paderborn.,” presented at the AEPF-Tagung „Vielfalt empirischer Forschung in Bildung, Erziehung und Sozialisati-on”, Bielefeld, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17231
A.-L. Berner, K. Nachtigäller, A. Foltz, and K. Rohlfing, “Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17230
I. Nomikou and K. Rohlfing, “‘Scaffolding’ the mutual attention of preverbal infants: adaptive multimodal practices in early mother-infant interactions.,” 2012.
LibreCat
 

2012 | Special Issue | LibreCat-ID: 41471
S. Winheller, M. Müller, B. Hüpping, B. Rendtorff, and P. Büker, Eds., Dokumentation der Studie ProLEG: Professionalisierung von Lehrkräften für einen reflektierten Umgang mit Ethnizität und Geschlecht in der Grundschule. Ausgewählte Daten, Skalen und Ergebnisse. 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41447
C. Fuchs, K. Boersma, A. Albrechtslund, and M. Sandoval, Eds., Internet and Surveillance. The Challenges of Web 2.0 and Social Media. New York: Routledge, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41441 | OA
C. Fuchs and V. Mosco, “Marx is Back – The Importance of Marxist Theory and Research for Critical Communication Studies Today,” tripleC – Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society, vol. 10, no. 2, pp. 127–632, 2012, doi: https://doi.org/10.31269/triplec.v10i2.427.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41448 | OA
C. Fuchs and G. Bolin, “Critical Theory and Political Economy of the Internet @ Nordmedia 2011,” tripleC – Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society, vol. 10, no. 1, pp. 30–91, 2012.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41604 | OA
C. Fuchs, “Dallas Smythe Today – The Audience Commodity, the Digital Labour Debate, Marxist Political Economy and Critical Theory. Prolegomena to a Digital Labour Theory of Value,” tripleC – Journal for a Global Sustainable Information Society, vol. 10, no. 2, pp. 692–740, 2012, doi: https://doi.org/10.31269/triplec.v10i2.443.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed