Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2160 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities
F. Hilkenmeier, M. Goller, N. Schaper, Vocations and Learning (2021) 411–438.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742 LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26689
Digitalisation in agriculture: Knowledge and learning requirements of German diary farmers
M. Goller, C. Caruso, C. Harteis, International Journal of Research on Vocational and Educational Training 8 (2021) 208–223.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33465
Pädagogikunterricht und Digitalisierung: fachliches Lernen digital und digitales Lernen fachlich denken
A. Martin, B. Herzig, Pädagogik Unterricht: Die Fachzeitschrift für die pädagogische Fächergruppe (2021) 4–22.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 33464
Medienbildung in Schule und Unterricht
G. Tulodziecki, B. Herzig, S. Grafe, Medienbildung in Schule und Unterricht, 3rd ed., Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33462 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35114
The impact of Covid-19 on mental health: Psychosocial conditions of students with and without special educational needs.
D. Scheer, D. Laubenstein, The Impact of Covid-19 on Mental Health: Psychosocial Conditions of Students with and without Special Educational Needs. In: Social Sciences, 11. Jahrgang, Nr. 10. (2021).
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35767
Praxis-Forschungs-Netzwerke am Beispiel des Projekts „Geschwisterklassen“
D. Laubenstein, D. Scheer, In: Emotionale Und Soziale Entwicklung in Der Pädagogik Der Erziehungshilfe Und Bei Verhaltensstörungen, ESE 3, (2021) 142–152.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35762
Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung?
D. Laubenstein, D. Scheer,  In: Sonderpädagogische Förderung Heute, 66. Jahrgang, Nr. 2, (2021) 155–170.
LibreCat
 
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35774
Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht (KinU) – eine internationale Perspektive
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, F. Hellmich, in: B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen. Gänge. Zwischen. Welten. Kontroversen – Entwicklungen – Perspektiven Der Inklusionsforschung, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2021, pp. 207–214.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35887
Kooperation von Lehrkräften im inklusiven Unterricht
F.K. Hoya, F. Hellmich, Empirische Pädagogik 35 (2021).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35777 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36318 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36900
Sozialpädagogische Qualifizierungen weiterdenken
N. Göddertz, Sozial Extra (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276 LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37274
Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action, Bielefeld University Press, 2021.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed