Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

202 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32558 | OA
The digital home learning environment and its relation to children’s ICT self-efficacy
S. Bonanati, H.M. Buhl, Learning Environments Research 25 (2021) 485–505.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32560 | OA
Latent Congruence Model to Investigate Similarity and Accuracy in Family Members' Perception: The Challenge of Cross-National and Cross-Informant Measurement (Non)Invariance
S. Tagliabue, M. Zambelli, A. Sorgente, S. Sommer, C. Hoellger, H.M. Buhl, M. Lanz, Frontiers in Psychology 12 (2021).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32561 | OA
Intergenerational Value Similarity and Subjective Well-Being
C. Hoellger, S. Sommer, H.M. Buhl, Journal of Family Issues (2021).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32566
Zusammenhang zwischen der familiären Lebenssituation und Werteähnlichkeiten in der Eltern-Kind-Beziehung im Erwachsenenalter
C. Hoellger, S. Sommer, H.M. Buhl, Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 41 (2021) 432–448.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37413 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39824
Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. Ergebnisse der Befragung angehender Lehrkräfte im Praktikum.
A. Seifert, C. Caruso, PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung. 3 (2021) 173–187.
LibreCat
 
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40306 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37411
The Hen-Egg-Problem of Informal Workplace Learning & Work Design: The Mediating Role of Job Crafting.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Academy of Management Prodeedings 2021 (2021).
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 32464
Schule in der digitalen Welt
H.M. Buhl, S. Bonanati, B. Eickelmann, Schule in der digitalen Welt, Hogrefe, Göttingen, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32555
Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen
I. van Ackeren, H.M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, G. Wolfswinkler, in: K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung, Waxmann, Münster, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32559 | OA
Intergenerational Value Similarity in Adulthood
C. Hoellger, S. Sommer, I. Albert, H.M. Buhl, Journal of Family Issues 42 (2020) 1234–1257.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39825 LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 | OA
Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus
S. Bonanati, C. Greiner, N. Gruchel, H.M. Buhl, Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus, Springer, Wiesbaden, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the “Care of the Dying Evaluation” (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives.
A. Vogt, S. Stiel, M. Heckel, S. Goebel, S.S. Mai, A. Seifert, C. Gerlach, C. Ostgathe, M. Weber, Health and Quality of Life Outcomes 18 (2020) 2–15.
LibreCat
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310 LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen
I. van Ackeren, H.M. Buhl, B. Eickelmann, M. Heinrich, G. Wolfswinkler, in: K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung, Waxmann, Münster, 2020, pp. 321–326.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Intergenerationelle Beziehungen in der Familie
H.M. Buhl, S. Sommer, Psychotherapie im Alter 16 (2019) 123–135.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation
C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Further and Higher Education 44 (2019) 717–728.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, H.M. Buhl, Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 39 (2019) 24–40.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551 LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität
S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, S. Bonanati, J. Dannowsky, C. Bohndick, Empirische Pädagogik 33 (2019) 344–361.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements
J. Hilkenmeier, C. Greiner, H.M. Buhl, SCHULE inklusiv 5 (2019) 46–47.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.
C. Caruso, A. Seifert, in: C. Caruso, J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, Universität Paderborn, Paderborn , 2019, pp. 37–51.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41153
Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job-Demands-Resources-Modells in den deutschen Schulkontext
Z. Teuber, J. Möer, L. Webel, A. Seifert, Prävention und Gesundheitsförderung 15 (2019) 269–274.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32543 | OA
Professionalisierung von Grundschullehrkräften – wissenschaftlich fundiert, praxisorientiert und reflexionsbasiert
A. Frey, H.M. Buhl, Zeitschrift für Grundschulforschung 11 (2018) 199–213.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32542 | OA
Intergenerational Transfers: Associations with Adult Children’s Emotional Support of Their Parents
S. Sommer, H.M. Buhl, Journal of Adult Development 25 (2018) 286–296.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32544
Ist das denn noch normal? - Normalität und Inklusion in der Lehrerbildung
S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, in: G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Heterogenität im Klassenzimmer, Babenhausen, 2018, pp. 116–131.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32541
Lehramtsnavi: Beratungsorientiertes Self-Assessment im Lehramtsstudium
H.M. Buhl, S. Kohlmeyer, D. Mertens, C. Bohndick, in: B. Riegraf, D.M. Meister, P. Reinhold, N. Schaper, T.T. Temps, Universität Paderborn (Eds.), Heterogenität als Chance: Bilanz und Perspektiven des Qualitätspakt Lehre-Projekts an der Universität Paderborn, Paderborn, 2018, pp. 24–27.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32547 | OA
Fallbasierte Modulabschlussprüfungen zur Verzahnung von Theorie und Praxis im Master des Lehramtsstudiums
H.M. Buhl, C. Bohndick, S. Bonanati, C. Greiner, J. Hilkenmeier, R. Kordts-Freudinger, in: M. Krämer, S. Preiser, K. Brusdevlins (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation XII, Shaker, Aachen, 2018, pp. 351–357.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire.
W. Plöger, D. Scholl, A. Seifert, Journal of Education for Teaching 44 (2018) 415–430.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?
J. König, K. Darge, S. Klemenz, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161 LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons?
M. Krepf, D. Scholl, W. Plöger, A. Seifert, Journal of Research in Science Teaching 55 (2018) 44–67.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
Health problems of orchestral musicians from a life-span perspective: Results of a large scale study.
H. Gembris, A. Heye, A. Seifert, Music & Science 1 (2018) 1–20.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden.
N. Schaper, A. Seifert, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge.
A. Seifert, N. Schaper, J. König, in: J. König, M. Rothland, N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., Springer VS, Wiesbaden, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41175
Kompetenzorientierung – Was angehende Lehrkräfte können und können sollten.
M. Wapulski, A. Seifert, J. König, SCHULENRW – Amtsblatt des Ministerium für Schule und Bildung. (2018).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41177 LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41376
Evaluation künstlerischen Unterrichts an einer Universität: Einblicke in die Entwicklung von Erhebungsinstrumenten, Prozesse, sowie erste Daten.
A. Seifert, M. Ahlers, in: Jahrestagung der Arbeitsgruppe musikpädagogische Forschung (AMPF), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41379
Learning Culture in Health Care.
B. Ricken, N. Schaper, A. Seifert, in: ISSOTL 2018 Conference (International Society for the Scholarship of Teaching and Learning), 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41377 LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41378
Personal and Organizational Antecedents of Informal Learning in the Workplace.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, in: EARLI SIG 14 Conference, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41380
Aspekte bildungswissenschaftlicher Kompetenz. Ansätze, Ergebnisse, Implikationen.
A. Seifert, in: Arbeitsgruppe der Didaktik der Physik, 2018.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Education for Teaching 43 (2017) 566–580.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=427

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed