Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
34176 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56108
Gräßler, Iris, et al. “Systems Engineering Roles to Handle Emergent Properties and Behaviors in Complex Technical Systems.” INCOSE International Symposium, vol. 34, no. 1, Wiley, 2024, pp. 584–98, doi:10.1002/iis2.13164.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Empathie Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“. Universität Osnabrück, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54675
Finke, Nils, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Die Motivation Und Mathematikleistung von Grundschulkindern. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“. Universität Osnabrück, 2024.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40014
Blumberg, Eva, et al., editors. Mehrsprachigkeit in Der Schule. Sprachbildung Im Und Durch Sachunterricht. Kohlhammer, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56117
Leineweber, Jonas. “Dorffunk. Kommunikation auf dem Land in Juli Zehs Dorfromanen Unterleuten und Über Menschen.” Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde, no. 68/69, 2024, pp. 32–44, doi:10.31244/rwz/2024/09.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56118
Leineweber, Jonas. “Rezension zu: Daniel Drascek, Helmut Groschwitz, Gabriele Wolf (Hg.): Kulturerbe als kulturelle Praxis – Kulturerbe in der Beratungspraxis (Bayrische Schriften zur Volkskunde 12). München 2022.” Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde, no. 68/69, 2024, pp. 362–66, doi:10.31244/rwz/2024.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55913 |

Wagner, Petra, et al. “Turn-Taking Dynamics across Different Phases of Explanatory Dialogues.” Proceedings of the 28th Workshop on the Semantics and Pragmatics of Dialogue, 2024, pp. 6–14.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 |

Hoffmann, Max. “Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers.” Recherches En Didactique Des Mathématiques, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48081
Göddertz, Nina. “Didaktik der Sozialpädagogik – Entwicklungslinien, Diskurse und Herausforderungen. .” Zeitschrift für Pädagogikunterricht, 2024, pp. 14–24.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56133 |

Wickemeyer, Carolin, et al. “Action Inhibition in a Sport-Specific Paradigm: Examining the Limits of Action Control in Basketball.” Psychological Research, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s00426-024-02010-2.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56135
Schröer, Franz, et al. “Das Forschungsprojekt im Spiegel praxistheoretischer inklusionsbezogener Unterrichtsforschung.” Inklusion verstehen. Szenen aus dem Unterricht in interdisziplinärer Reflexion, W. Kohlhammer GmbH, 2024, pp. 181–85, doi:10.17433/978-3-17-043025-9.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, Tim, et al. “LFB-Labs-Digital: Schülerlabore Als Ort Der Lehrkräftefortbildung in Der Digitalen Welt: Ein Bericht Zur Konzeption Eines Verbundprojektes.” PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 6, no. 1, 2024, pp. 130–155, doi:https://doi.org/10.11576/pflb-7349.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52235
Khedkar, Mugdha, and Eric Bodden. “Toward an Android Static Analysis Approach for Data Protection.” Proceedings of the IEEE/ACM 11th International Conference on Mobile Software Engineering and Systems (MOBILESoft ’24). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 65–68., 2024, doi:10.1145/3647632.3651389.
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2024 | Book | LibreCat-ID: 56154
Naudé, Wim, et al. Artificial Intelligence. Cambridge University Press, 2024, doi:10.1017/9781009483094.
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer, Michael, et al., editors. Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56258
Magdeburg, Lena Maria. “Death Education Im Sachunterricht - Eine Qualitative Untersuchung Zu Vorstellungen von Grundschulkindern.” Grundschulforschung Meets Kindheitsforschung Reloaded, edited by Alexandra Flügel et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 431–37, doi:10.35468/6111-44.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54281
Hamdoun, Ayoub, and Rolf Mahnken. “Experimental Investigations of Uniaxial and Biaxial Cold Stretching within PC‐films and Bars Using Optical Measurements.” PAMM, Wiley, 2024, doi:10.1002/pamm.202300114.
LibreCat
| DOI