Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
35501 Publications
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62748
Lazarov, S. T. (2025). The reflection of interactional monitoring in the dynamics of verbal and nonverbal forms of explaining. Universitätsbibliothek Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2446
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62749 |
Hempel, F., Rüsing, M., Vernuccio, F., Spychala, K. J., Buschbeck, R., Cerullo, G., Polli, D., & Eng, L. M. (2025). Phonon dephasing times determined with time-delayed broadband coherent anti-Stokes Raman scattering. Physical Review B, 112(22), Article 224106. https://doi.org/10.1103/1ctr-csjy
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 |
Büttner, D. (2025). Kritische Einsprachigkeitsdidaktik als kasuistischer Ansatz für die Lehrkräftebildung. Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik. https://doi.org/10.25365/MPZD-2025-4-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 |
Sonntag, K. (2025). First-order methods and gradient dynamical systems for multiobjective optimization. Paderborn University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2457
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
Vogelsang, C., Grotegut, L., Janzen, T., & Wotschel, P. (2025). Performanzorientiertes Prüfen im Lehramtsstudium Physik. DPG-Frühjahrstagung 2025, Göttigen.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
Vogelsang, C., Grotegut, L., Wotschel, P., & Janzen, T. (2025). Prospective Physics Teachers’ Perceptions of an Objective Structured Teaching Examination (OSTE). ESERA 2025 Conference, Copenhagen.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
Janzen, T., Wotschel, P., Grotegut, L., & Vogelsang, C. (2025). „als Student hätte ich da mehr Bock drauf als auf eine [Fachdidaktikklausur]“ - Die Wahrnehmung von Studierenden hinsichtlich rollenspielbasierter Simulationen als handlungsorientiertes Prüfungsformat für die Englischlehrkräftebildung. Jahrestagung der DGFF 2025, Kassel.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
Janzen, T., Grotegut, L., Wotschel, P., & Vogelsang, C. (2025). Validierung einer rollenspielbasierten Simulationsprüfung für angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente zum Scoring und zur Testwertinterpretation. Jahrestagung der GEBF 2025, Mannheim .
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
Vogelsang, C., Wotschel, P., Janzen, T., & Grotegut, L. (2025). Auf die Prüfung kommt es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen. 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung 2025, Heilbronn.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
Vogelsang, C., Wotschel, P., Janzen, T., & Grotegut, L. (2025). Das Handeln prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate im Lehramtsstudium. AEPF 2025, Essen.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |
Vogelsang, C., Scholl, D., Meier, J., & Küth, S. (2025). Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise. Education Sciences, 15(7). https://doi.org/10.3390/educsci15070820
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 |
Strauß, S. (2025). Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives. Anglistik: International Journal of English Studies, 36(1), 5–14. https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62304
Kremer, H.-H., & Otto, F. (2025). Geschlechterstereotype Selbstdarstellungen junger Frauen in der Ausbildungsvorbereitung. In K. Kögler, H.-H. Kremer, & V. Herkner (Eds.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2025 (p. 253). Barbara Budrich.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62798 |
Hiege, F., Chang, C.-W., Trost, O., van Halteren, C. E. R., Hosseini, P., Bendt, G., Schulz, S., Feng, Z., Linnemann, J., & Tschulik, K. (2025). Morphological Degradation of Oxygen Evolution Reaction-Electrocatalyzing Nickel Selenides at Industrially Relevant Current Densities. ACS Applied Materials & Interfaces, 17(29), 41893–41903. https://doi.org/10.1021/acsami.5c05381
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62814
Reinke, S., Khamitsevich, V., & Linnemann, J. (2025). Complementary Analysis of Cyclic Voltammograms and Impedance Spectra of Porous Carbon Electrodes. 2024 International Workshop on Impedance Spectroscopy (IWIS). https://doi.org/10.1109/iwis63047.2024.10847115
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62819 |
Lozančić, A., Burazer, S., Wagner, T., Molčanov, K., Pajić, D., Androš Dubraja, L., Tiemann, M., & Jurić, M. (2025). Water-assisted proton conductivity and a magnetic study of heterotrinuclear oxalate-bridged compounds: molecular precursors for the Mn2CrO4 spinel. Journal of Materials Chemistry C, 13(41), 21179–21195. https://doi.org/10.1039/d5tc02569a
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62816 |
Zhao, Z., Weinberger, C., Steube, J., Bauer, M., Brehm, M., & Tiemann, M. (2025). Fast‐Responding O2 Gas Sensor Based on Luminescent Europium Metal‐Organic Frameworks (MOF‐76). Advanced Functional Materials, Article e11190. https://doi.org/10.1002/adfm.202511190
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62818
Radtke, S. (2025). Ethical dilemmas in coaching: Diversity and inclusion and the role of the coach (C. Belalcazar, Ed.; Vol. 12, Issue S1, p. S4). Human Kinetics. https://doi.org/10.1123/iscj.2025-0112
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60637
Weiser, D., Ditter, R., Ditter, D., Siepmann, K., Grandrath, R., Fechner, S., Sommer, K., Bohrmann-Linde, C., & Rubner, I. (2025). Innovative teaching with actionbound: Digital pathways in chemistry education - a practical example from ComeNet Chemistry in the ComeMINT Project. International Conference New Perspective on Science Education, 14.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61474 |
Habig, S., Großmann, N., Schmid, A. M., van Vorst, H., Fechner, S., & Wilde, M. (2025). Empirische Befunde der Interessenforschung der Fächer Biologie, Chemie und Physik im Primar- und Sekundarbereich seit 2012 – Ein systematisches Review. In Interesse revisited. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-48542-9_4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)