Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
35501 Publications
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62748
Lazarov ST. The Reflection of Interactional Monitoring in the Dynamics of Verbal and Nonverbal Forms of Explaining. Universitätsbibliothek Paderborn; 2025. doi:10.17619/UNIPB/1-2446
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62749 |
Hempel F, Rüsing M, Vernuccio F, et al. Phonon dephasing times determined with time-delayed broadband coherent anti-Stokes Raman scattering. Physical Review B. 2025;112(22). doi:10.1103/1ctr-csjy
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 |
Büttner D. Kritische Einsprachigkeitsdidaktik als kasuistischer Ansatz für die Lehrkräftebildung. Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik. Published online 2025. doi:10.25365/MPZD-2025-4-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 |
Sonntag K. First-Order Methods and Gradient Dynamical Systems for Multiobjective Optimization. Paderborn University; 2025. doi:10.17619/UNIPB/1-2457
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
Vogelsang C, Grotegut L, Janzen T, Wotschel P. Performanzorientiertes Prüfen im Lehramtsstudium Physik. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
Vogelsang C, Grotegut L, Wotschel P, Janzen T. Prospective Physics Teachers’ Perceptions of an Objective Structured Teaching Examination (OSTE). In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
Janzen T, Wotschel P, Grotegut L, Vogelsang C. „als Student hätte ich da mehr Bock drauf als auf eine [Fachdidaktikklausur]“ - Die Wahrnehmung von Studierenden hinsichtlich rollenspielbasierter Simulationen als handlungsorientiertes Prüfungsformat für die Englischlehrkräftebildung. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
Janzen T, Grotegut L, Wotschel P, Vogelsang C. Validierung einer rollenspielbasierten Simulationsprüfung für angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente zum Scoring und zur Testwertinterpretation. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
Vogelsang C, Wotschel P, Janzen T, Grotegut L. Auf die Prüfung kommt es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
Vogelsang C, Wotschel P, Janzen T, Grotegut L. Das Handeln prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate im Lehramtsstudium. In: ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |
Vogelsang C, Scholl D, Meier J, Küth S. Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise. Education Sciences. 2025;15(7). doi:https://doi.org/10.3390/educsci15070820
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 |
Strauß S. Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives. Anglistik: International Journal of English Studies. 2025;36(1):5-14. doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62304
Kremer H-H, Otto F. Geschlechterstereotype Selbstdarstellungen junger Frauen in der Ausbildungsvorbereitung. In: Kögler K, Kremer H-H, Herkner V, eds. Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2025. Barbara Budrich; 2025:253.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62798 |
Hiege F, Chang C-W, Trost O, et al. Morphological Degradation of Oxygen Evolution Reaction-Electrocatalyzing Nickel Selenides at Industrially Relevant Current Densities. ACS Applied Materials & Interfaces. 2025;17(29):41893-41903. doi:10.1021/acsami.5c05381
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62814
Reinke S, Khamitsevich V, Linnemann J. Complementary Analysis of Cyclic Voltammograms and Impedance Spectra of Porous Carbon Electrodes. In: 2024 International Workshop on Impedance Spectroscopy (IWIS). IEEE; 2025. doi:10.1109/iwis63047.2024.10847115
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62819 |
Lozančić A, Burazer S, Wagner T, et al. Water-assisted proton conductivity and a magnetic study of heterotrinuclear oxalate-bridged compounds: molecular precursors for the Mn2CrO4 spinel. Journal of Materials Chemistry C. 2025;13(41):21179-21195. doi:10.1039/d5tc02569a
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62816 |
Zhao Z, Weinberger C, Steube J, Bauer M, Brehm M, Tiemann M. Fast‐Responding O2 Gas Sensor Based on Luminescent Europium Metal‐Organic Frameworks (MOF‐76). Advanced Functional Materials. Published online 2025. doi:10.1002/adfm.202511190
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62818
Radtke S. Ethical dilemmas in coaching: Diversity and inclusion and the role of the coach. Belalcazar C, ed. 2025;12(S1):S4. doi:https://doi.org/10.1123/iscj.2025-0112
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60637
Weiser D, Ditter R, Ditter D, et al. Innovative teaching with actionbound: Digital pathways in chemistry education - a practical example from ComeNet Chemistry in the ComeMINT Project. In: International Conference New Perspective on Science Education. Libreriauniversitaria.it; 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61474 |
Habig S, Großmann N, Schmid AM, van Vorst H, Fechner S, Wilde M. Empirische Befunde der Interessenforschung der Fächer Biologie, Chemie und Physik im Primar- und Sekundarbereich seit 2012 – Ein systematisches Review. In: Interesse revisited. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2025. doi:10.1007/978-3-658-48542-9_4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)