Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

32199 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45471
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Riese, J., Reinhold, P., Schecker, H., Buschütter, D., Enkrott, P., Kempin, M., & Schröder, J. (2019). Performance-Oriented Testing and Training in Teacher Education. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, M. Toepper, H. A. Pant, C. Lautenbach, & C. Kuhn (Eds.), Student Learning Outcomes Assessment in Higher Education – Perspectives, Concepts and Approaches for Research, Transfer and Implementation (KoKoHs Working Papers, 12) (pp. 40–43).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45470
Joswig-Käfer, A.-K., & Riese, J. (2019). Development of Prospective Physics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge While preparing for an Internship. In O. Levrini & G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45469
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2019). Assessing Student Teachers‘ Skills to plan Physics Lessons. In O. Levrini & G. Tasquier (Eds.), E-Book Proceedings of the ESERA 2019 Conference: The beauty and pleasure of understanding: engaging with contemporary challenges through science education (Vol. 13, pp. 1477–1485).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45472
Bechstein, S., Stahl, A., & Riese, J. (2019). Didaktische Rekonstruktion der Beschleunigerphysik und Entwicklung eines Lehr-Linearbeschleunigers. In V. Nordmeier & H. Grötzebauch (Eds.), PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45473
Joswig, A.-K., & Riese, J. (2019). Veränderung des physikdidaktischen Wissens im Verlauf eines Lehr-Lern-Seminars. In V. Nordmeier & H. Grötzebauch (Eds.), PhyDid B, Didaktik der Physik, Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2019 in Aachen.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45546
Krumphals, I., & Riese, J. (2019). Professionswissen von Physiklehramtsstudierenden in Österreich. In C. Fridrich, G. Frühwirth, R. Potzmann, W. Greller, & R. Petz (Eds.), Forschungsperspektiven 11: Lehrerinnen und Lehrerbildung in der Sekundarstufe (pp. 103–124).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 14898
Schubert, P., Leer, R., Hermann, B., & Bodden, E. (2019). Know your analysis: how instrumentation aids understanding static analysis. Proceedings of the 8th ACM SIGPLAN International Workshop on State Of the Art in Program Analysis  - SOAP 2019. https://doi.org/10.1145/3315568.3329965
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 45689
Bruns, J., & Eichen, L. (2019). Frühe mathematische Bildung im elementarpädagogischen Alltag. KiTa aktuell Österreich, 7(5), 85–86.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36529 | OA
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2019). VimaS_num: Measuring situational perception in mathematics of early childhood teachers. In M. Graven, H. Venkat, A. Essien, & P. Vale (Eds.), Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 129–136).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 21531
Gasteiger, H., Bruns, J., Benz, C., Brunner, E., & Sprenger, P. (2019). Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers: a standardized situation-related measurement approach. ZDM, 52, 193–205. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01103-2
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36542 | OA
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2019). Mathematikdidaktischen Wissen von frühpädagogischen Fachkräften aus kognitiv-situationsbezogener Perspektive – Theoretisches Konstrukt und empirische Erfassung. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 (pp. 169–172). WTM-Verlag. https://doi.org/10.17877/DE290R-20771
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45331
Schönherr, J. (2019). Selbst erstellte Skizzen beim mathematischen Modellieren: Ergebnisse einer empirischen Untersuchung [Self-generated drawings for modelling problems: Findings of an empirical study]. Springer Spektrum.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45316
Schemmer, S. J., & Heisler, D. (2019). Sprachentwicklung und Aufbau sozialer Netzwerke von Jugendlichen mit Fluchterfahrungen: Zur Wirksamkeit von Angeboten zur Förderung von Sprache und gesellschaftlicher Integration. In T. Hochleitner & J. Roche (Eds.), Berichte zur Beruflichen Bildung. Berufliche Integration durch Sprache (pp. 86–107). Verlag Barbara Budrich.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45699
Aghaei Abrandabadi, S. A. (2019). Abraham soll seinen Sohn opfern. In A.-P. Weber (Ed.), Koran erklärt. Wichtige Verse kurz und verständlich erläutert (pp. 75–77). Suhrkamp.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 22541
Giner, I., Torun, B., Han, Y., Duderija, B., Meinderink, D., Orive, A. G., de los Arcos de Pedro, M. T., Weinberger, C., Tiemann, M., Schmid, H.-J., & Grundmeier, G. (2019). Water adsorption and capillary bridge formation on silica micro-particle layers modified with perfluorinated organosilane monolayers. Applied Surface Science, 873–879. https://doi.org/10.1016/j.apsusc.2018.12.221
LibreCat | DOI
 

2019 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 14903
Asenkerschbaumer, S., & Sureth-Sloane, C. (2019). Aus Daten müssen Informationen werden. Frankfurter Allgemeine Zeitung, 209.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28945
Grimminger-Seidensticker, E., & Lautenbach, F. (2019). Entwicklung von Einstellungen, Selbstwirksamkeitserwartungen und Stressbewertung in Bezug auf Inklusion bei angehenden Sportlehrkräften –Vorläufige Ergebnisse einer hochschuldidaktischen Interventionsstudie. In M. Hartmann, R. Laging, & C. Schreinert (Eds.), Professionalisierung in der Sportlehrer*innenbildung – Konzepte und Forschungen im Rahmen der Qualitätsoffensive Lehrerbildung (pp. 217–229). Schneider.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28925
Grimminger-Seidensticker, E., Aceti, M., Vieille Marchiset, G., & Knobé, S. (2019). Emprise normative et déprise suggérée : des inégalités sociales dans l’injonction au vieillir actif en Europe. In A. Meidani & S. Cavalli (Eds.), Figures du vieillir et formes de déprise (pp. 237–277). eres.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28868
Grimminger-Seidensticker, E., Korte, J., Möhwald, A. J., & Trojan, J. (2019). Körperunzufriedenheit, Angsterleben und Präferenzen didaktischer Inszenierungen im Sportunterricht der Grundschule. Zeitschrift für sportpädagogische Forschung, 7(2), 73–87.
LibreCat
 

2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 15874 | OA
Lienen, C. (n.d.). Implementing a Real-time System on a Platform FPGA operated with ReconOS. Universität Paderborn.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed