Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

32345 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53690
T. Kohlmeyer and O. Reis, “„Das muss doch Sinn ergeben!“ – Zur Sinnhaftigkeit von berufsnahen Handlungssituationen,” in Sinnstiftende Lehr-Lernprozesse initiieren. Zur Rolle von Kontexten in der Fachdidaktik, B. Ralle and J. Thiele, Eds. Göttingen: Waxmann, 2019, pp. 127–146.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53691
O. Reis, “Inklusion als religionspädagogische Aufgabe der Hochschulbildung,” in Heterogenität und Inklusion. Reflexionen und Anwendungen für die Religionspädagogik, H. Lindner and M. Tautz, Eds. Münster, 2019, pp. 93–111.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53727
O. Reis, “Diversität in der Hochschule ist mehr als Integration. Zur hochschuldidaktischen Bedeutung von Werten im Hochschullernen,” in Responsible University. Verantwortung in Studium und Lehre, E. Hillebrand Augustin, G. Salmhofer, and L. Scheer, Eds. Graz / Wien, 2019, pp. 79–104.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 53748
O. Reis, “Lindner, Konstantin: Wertebildung im Religionsunterricht. Grundlagen, Herausforderungen und Perspektiven. Paderborn: Schöningh Verlag 2017,” Theologische Revue, vol. 115, no. 2. pp. 167–169, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 53746
O. Reis, “Pemsel-Maier, Sabine / Schambeck, Mirjam (Hrsg.): Inklusion!? Religionspädagogische Einwürfe. Freiburg / Basel / Wien: Herder, 2014,” KERYKS, vol. 14–16. pp. 325–331, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52985
O. Reis, “Wenn der Altar zum Tisch wird. Eucharistiekatechese inklusiv,” in Miteinander am Tisch. Tisch als Ort sozialer Utopien, vol. 10, A. Pithan and A. Wuckelt, Eds. Münster, 2019, pp. 90–104.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52987
O. Reis and A.-M. Speuser, “Die Gottesfrage in inklusiven Lernsituationen,” in Roadtrips zur Gottesfrage. Wenn es im Religionsunterricht um Gott geht, M. Schambeck and W. Verburg, Eds. München, 2019, pp. 193–212.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52953
G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds., Religion lernen. Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik, vol. 10. Babenhausen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52986
O. Reis and A. Wittke, “Die Kerze als vermittelnde Akteurin des Gegenraumes im Religionsunterricht. Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik,” in Religion lernen. Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik, vol. 10, G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, and H. Roose, Eds. Babenhausen, 2019, pp. 159–173.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53026
O. Reis, “Schülervorstellungen von gutem Religionsunterricht als Herausforderung und Inspiration,” KatBl, vol. 144, no. 2, pp. 97–105, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53027
T. Kohlmeyer and O. Reis, “Vorsehung – Zufall – Schicksal!? Die fachdidaktische Leerstelle als Problem der unterrichtlichen Handlungssteuerung,” RpB 81/2019, pp. 99–110, 2019.
LibreCat
 

2019 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34657 | OA
I. Hoyer and O. Reis, “Art. ‚Lernumgebung / vorbereiteter Klassenraum‘,” in Das Wissenschaftlich-Religionspädagogische Lexikon (WiReLex), 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
C. Kuklinski et al., “Features of innovative lectures that distinguish them from traditional lectures and their evaluation by attending students,” in Proceedings of {CERME} 11, Utrecht, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53987
M. Toloo, M. Tavana, and F. J. Santos-Arteaga, “An integrated data envelopment analysis and mixed integer non-linear programming model for linearizing the common set of weights,” Central European Journal of Operations Research, vol. 27, no. 4, pp. 887–904, 2019, doi: 10.1007/s10100-017-0510-y.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53976
S. M. Mousavi, M. Tavana, N. Alikar, and M. Zandieh, “A tuned hybrid intelligent fruit fly optimization algorithm for fuzzy rule generation and classification,” Neural Computing and Applications, vol. 31, no. 3, pp. 873–885, 2019, doi: 10.1007/s00521-017-3115-4.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53988
A. Ebrahimnejad, M. Tavana, S. H. Nasseri, and O. Gholami, “A New Method for Solving Dual DEA Problems with Fuzzy Stochastic Data,” International Journal of Information Technology & Decision Making, vol. 18, no. 01, pp. 147–170, 2019, doi: 10.1142/s0219622018500396.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53965
M. Tavana, K. Khalili-Damghani, F. J. Santos Arteaga, and A. Hosseini, “A fuzzy multi-objective multi-period network DEA model for efficiency measurement in oil refineries,” Computers & Industrial Engineering, vol. 135, pp. 143–155, 2019, doi: 10.1016/j.cie.2019.05.033.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53978
D. Di Caprio, F. J. Santos-Arteaga, and M. Tavana, “The role of anticipated emotions and the value of information in determining sequential search incentives,” Operations Research Perspectives, vol. 6, Art. no. 100106, 2019, doi: 10.1016/j.orp.2019.100106.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53986
S. Asadi Bagloee, M. Tavana, G. Withers, M. Patriksson, and M. Asadi, “Tradable mobility permit with Bitcoin and Ethereum – A Blockchain application in transportation,” Internet of Things, vol. 8, Art. no. 100103, 2019, doi: 10.1016/j.iot.2019.100103.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53977
S. H. Razavi Hajiagha, H. Amoozad Mahdiraji, and M. Tavana, “A new bi-level data envelopment analysis model for efficiency measurement and target setting,” Measurement, vol. 147, Art. no. 106877, 2019, doi: 10.1016/j.measurement.2019.106877.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed