Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

414 Publications


2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, C., Wüthrich, S., Kullmann, H., Knickenberg, M., Sharma, U., Loreman, T., Romano, A., Avramidis, E., Woodcock, S., & Subban, P. (2024). How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . AERA (American Educational Research Association) Annual Meeting. “Dismantling racial injustice and constructing educational possibilities: A call to action,” Philadelphia, PA, United States.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, M., Kullmann, H., Wüthrich, S., & Sahli Lozano, C. (n.d.). Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland. ECER (European Conference on Educational Research), University of Cyprus, Nicosia, Cyprus.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (n.d.). Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. SAA (Society for Ambulatory Assessment) , University of Michigan, MI, USA.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. . ECER (European Conference on Educational Research), University of Cyprus, Nicosia, Cyprus.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2024). Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. .
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. .
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54216
Finke, N., & Hellmich, F. (2024). Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihrer Motivation im Mathematikunterricht. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53601
Görel, G., Finke, P., & Hellmich, F. (2024). An eye-tracking study on pre-service teachers’ professional vision in class. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. .
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Students’ academic motivation in relation to peer interactions and social environment considering behavioral problems using the experience sampling method. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs,’ Valencia, Spain.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Effekte von Peerinteraktionen und des sozialen Umfelds auf die aktuelle Motivation von Schüler*innen. Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Osnabrück.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, M. F., Knickenberg, M., Kretzer, T., Schulze, J. R., & Hellmich, F. (2024). Adaptives Lernen im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Grund- und Förderschullehrkräften – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Die Bedeutung von Peers für die aktuelle akademische Motivation von Schüler*innen unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen. AESF(Arbeitsgruppe für empirische sonderpädagogische Forschung), München.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54873
Finke, P., & Hellmich, F. (2024). Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und Einstellungen von Grund- und Förderschullehrkräften im Zusammenhang mit der Gestaltung inklusiven Unterrichts. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54872
Schulze, J. R., & Hellmich, F. (2024). Bedingungen der Kooperation angehender Lehrkräfte im inklusiven Sachunterricht und fähigkeitsbezogene Selbstkonzepte von Grundschulkindern. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35892
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2023). Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2023). Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“. .
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2023). Improving students’ attitudes towards peers with special needs: Results from an intervention study. Symposium “Chances and challenges in diverse classrooms” (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. “Education as a Hope in Uncertain Times.”
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=460

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed