Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

459 Publications


2026 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61542
Hellmich F, Löper MF, Görel G. Möglichkeiten der Förderung der sozialen Partizipation in der inklusiven Grundschule. Workshop auf dem 10. Paderborner Grundschultag. Thema: „Zu­kunft ge­mein­sam ge­stal­ten – Bildung für nach­hal­ti­ge Ent­wick­lung von An­fang an“. (angenommen). In: Universität Paderborn; 2026.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper MF, Finke N, Knickenberg M, Hellmich F. Feedback und selbstbezogene Kognitionen als Prädiktoren für die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“. In: Universität Mannheim; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg M, Kullmann H. Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59482
Sharma U, Gibson S, Knickenberg M, Mullick J. What ist he best educational option for my child who needs additional support: A global perspective. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60098
Niesing E, Knickenberg M, Gorges J, Zurbriggen C. Wie schützt man das akademische Fähigkeitsselbstkonzept im inklusiven Unterricht? Die Rolle des BFLPE, der Individualisierung im Unterricht und des individuellen Vergleichstargets. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56337
Knickenberg M, Hoya F, Hellmich F. Wahrnehmung und Effekte elterlichen Feedbacks auf die Lesemotivation und -leistung von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“. In: Universität Mannheim; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56336
Löper MF, Hellmich F. Determinanten für prosoziales Verhalten und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“. In: Universität Mannheim; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60200
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, et al. Teachers’ collective efficacy with regard to inclusive practices—characteristics of a new scale and analyses from Canada, Germany and Switzerland. Frontiers in Psychology. 2025;16. doi:10.3389/fpsyg.2025.1530689
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60217
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Prädiktoren für die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von angehenden Lehrkräften im Zusammenhang mit der Gestaltung inklusiven Unterrichts. (angenommen). Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. Published online 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60656
Löper MF, Hellmich F. Determinants of primary school students’ support and their attitudes towards peers with social and emotional difficulties. Research on Preschool and Primary Education. 2025;3(1):166-177. doi:10.55976/rppe.320251382166-177
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60027
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E. Team-Teaching angehender Lehrkräfte und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung ohne Grenzen denken. Visionen der Grundschulbildung im europäischen Raum" . In: Pädagogische Hochschule Vorarlberg; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60028
Löper MF, Hellmich F. Einstellungen und prosoziales Verhalten von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung ohne Grenzen denken. Visionen der Grundschulbildung im europäischen Raum". In: Pädagogische Hochschule Vorarlberg; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Finke P, Schulze JR, Hellmich F. Exploring primary school teachers’ and special education teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education: A qualitative study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . In: University of Belgrade; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59249
Finke N, Knickenberg M, Hellmich F. The role of teacher feedback for primary school students’ motivation and mathematical competencies. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . In: BelgradeUniversity of Belgrade; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59252
Schulze JR, Hellmich F. Pre-service teachers’ professional self-concept development concerning team-teaching in primary schools. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . In: University of Belgrade; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58713
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effects of a cooperation training on inclusion-related self-concepts of pre-service teachers. Poster Presentation. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” . In: University of Graz; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58714
Finke N, Knickenberg M, Hellmich F. Feedback as a predictor of primary school students’ motivation and mathematical competence. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” . In: University of Graz; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58710
Knickenberg M, Hoya FK, Hellmich F. Effects of parental feedback on children’s perceived feedback, motivation and achievement. Single Paper. The 21th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference on Learning and Instruction 2025. “Realising Potentials through Education: Shaping the minds and brains for the future” . In: University of Graz; 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=460

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed