Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2300 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Nomikou, Iris, et al. “Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines.” Frontiers in Psychology, 2017, doi:10.3389/fpsyg.2017.01656.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
Nomikou, Iris, et al. “Verbs in Mothers’ Input to Six-Month-Olds: Synchrony between Presentation, Meaning, and Actions Is Related to Later Verb Acquisition.” Brain Sciences , 2017, doi:10.3390/brainsci7050052.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20204
Grimminger, Angela, and Katharina Rohlfing. “‘Can You Teach Me?’ – Children Teaching New Words to a Robot in a Book Reading Scenario.” Proceedings of the 6th International Workshop on Child Computer Interaction (WOCCI 2017), 2017, pp. 28–33.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17875
Lüke, Carina, et al. “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay.” CHILD DEVELOPMENT, vol. 88, no. 2, Wiley, 2017, pp. 484–92, doi:10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 17180
Lüke, Carina, et al. “In Infants’ Hands: Identification of Preverbal Infants at Risk for Primary Language Delay.” CHILD DEVELOPMENT, vol. 88, no. 2, Wiley, 2017, pp. 484–92, doi:10.1111/cdev.12610.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 20197
Grimminger, Angela. Gestische Und Sprachliche Kommunikation von 12—16 Monate Alten Kindern Und Ihren Bezugspersonen in Wiederkehrenden, Semi-Naturalistischen Interaktionen Und Individuelle Unterschiede in Der Späteren Sprachentwicklung. 2017, doi:10.17619/UNIPB/1-77.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30984
Schubert, Katrin, and Carolin Krüger. “Sprachliche Sozialgeschichte des Nationalsozialismus – Themen und Zugänge.” Bericht zur Tagung am Institut für Deutsche Sprache (IDS) in Mannheim, 7. und 8. April 2017. In ZGL, Jg. 45 Heft 3, 2017, pp. 435–42.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20228
Heller, Vivian, and Katharina Rohlfing. “Reference as an Interactive Achievement: Sequential and Longitudinal Analyses of Labeling Interactions in Shared Book Reading and Free Play.” Frontiers in Psychology, vol. 8, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20229
Rohlfing, Katharina, et al. “Benefits of Repeated Book Readings in Children with SLI.” Communication Disorders Quarterly, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20207
Müller, Christina, et al. “ Diagnostik Des Vorsprachlichen Kommunikationsverhaltens: Pilotstudie Zur Konstruktvalidität Eines Neuen Elternfragebogens (Komm!-Bogen). .” Frühförderung Interdisziplinär, vol. 4, 2017, pp. 187–99.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20206
Lüke, Carina, et al. “Development of Pointing Gestures in Children with Typical and Delayed Language Acquisition. .” Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 2017, pp. 3185–97, doi:10.1044/2017_JSLHR-L-16-0129.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20205
Rohlfing, Katharina, et al. “An Interactive View on the Development of Deictic Pointing in Infancy. .” Frontiers in Psychology , 2017, doi:10.3389/fpsyg.2017.01319.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
Topalović, Elvira, and Benjamin Uhl, editors. Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF. Paderborn: Westermann Schöningh, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
Topalović, Elvira, and Benjamin Uhl. “Richtig Schreiben. .” Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , edited by Elvira Topalović and Benjamin Uhl, vol. 1, Westermann Schöningh, 2017, pp. 139–84.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
Topalović, Elvira. “Lesen Und Schreiben Lernen.” Deutsch Lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. , edited by Elvira Topalović and Benjamin Uhl, vol. 1, Westermann Schöningh, 2017, pp. 65–138.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
Jörg, Jost, et al. “Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache Im Fach Aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften Und Lernenden in Einem BiSS-Projekt.” Fachunterricht Und Sprache in Schulischen Lehr-/Lernprozessen., edited by Bernt Ahrenholz et al., Narr, 2017, pp. 161–82.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41938
Topalović, Elvira. “Schuld Und Wahrheit in Der Sprachlichen Konstruktion von Hexen. Ein Interdisziplinärer Zugang Zu Kassibern Und Protokollen.” Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge Zur Vermittlung von Magie- Und Zauberei-Imaginationen, edited by Heinz Sieburg et al., Luxemburg, 2017, pp. 169–178.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
Uhl, Benjamin, and Elvira Topalović. “Gemeinsames Lernen Im Sprachunterricht: Wie Können Lernaufgaben Sprachlich Variiert Werden?” Inklusiver Unterricht in Der Grundschule, edited by Frank Hellmich and Eva Blumberg, Kohlhammer, 2017, pp. 155–69.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41934
Blachut, Alisa, and Elvira Topalović. “Texte Zu Hexenverfolgungen Des 17. Jahrhunderts Im Integrativen Unterricht. Ansätze Für Die Sekundarstufe in Den Fächern Deutsch Und Geschichte.” Deutsch Im 17. Jahrhundert. Studien Zu Sprachkontakt, Sprachvariation Und Sprachwandel Im Deutschen, edited by Markus Denkler et al., Winter, 2017, pp. 103–28.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42332
Blachut, Alisa. “Mit Bildern Sprechen (Modul 4).” Deutsch Lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF, edited by Elvira Topalović and Benjamin Uhl, Schöningh, 2017, pp. 185–218.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed