Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

57 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31577
U. Häsel-Weide and C. Schöttler, “Das Dezimalsystem verstehen – Bedeutung, Erkenntnisse, Anregungen,” Zeitschrift für Mathematikdidaktik in Forschung & Praxis (ZMFP), no. 2, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31578
U. Häsel-Weide, S. Seitz, M. Wallner, Y. Wilke, and L. Heckmann, “Mit Aufgaben im inklusiven Mathematikunterricht professionell umgehen - Erkenntnisse einer Interviewstudie mit Lehrpersonen der Sekundarstufe,” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 3, no. 1, 2021, doi: 10.21248/qfi.57.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31583
M. Hattermann, U. Häsel-Weide, and M. Wallner, “Conceptualiziation processes of 6th graders for rotational symmetry,” in Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education , 2021, vol. 3, pp. 9–15.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
S. Rezat, F. Schacht, and U. Häsel-Weide, “Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks,” in Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , and H.-G. Weigang, Eds. London: Routledge, 2021, pp. 168–184.
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31551
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Tragfähige Grundlagen,” in Kinder lernen Zukunft – Anforderungen und tragfähige Grundlagen, 1st ed., vol. Band 150, U. Hecker, M. Lassek, and J. Ramseger, Eds. Frankfurt a. M.: Grundschulverband, 2020, pp. 108–118.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31552
L. Heckmann and U. Häsel-Weide, “Aufgaben für den inklusiven Mathematikunterricht - aus der Sicht von Lehrkräften.,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, H.-S. Siller, W. Weigel, and J. F. Wörler, Eds. Münster: WTM Verlag, 2020, pp. 393–396.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31549
U. Häsel-Weide, “Sachrechnen,” in Didaktik des Unterrichts bei Lernschwierigkeiten: Ein Handbuch für Studium und Praxis, 4th ed., U. Heimlich and F. B. Wember, Eds. W. Kohlhammer GmbH, 2020, pp. 308–318.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31550
U. Häsel-Weide, “Mathematik (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Qualifizierung für das Lehren von Mathematik in der Grundschule.,” in Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 1st ed., C. Cramer, J. König, M. Rothland, and S. Blömeke, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2020, pp. 462–469.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 31553
S. Seitz, U. Häsel-Weide, Y. Wilke, and M. Wallner, “Expertise von Lehrpersonen für inklusiven Mathematikunterricht der Sekundarstufe - Ausgangspunkte zur Professionalisierungsforschung.,” K:ON Kölner Online-Journal für Lehrer*innenbildung, no. 2, 2020, doi: 10.18716/ojs/kON/2020.2.03.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32089
U. Häsel-Weide and M. Nührenbörger, “Materials für inclusive mathematics education - Design principles an practices.,” in Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research an Development, 2019, pp. 185–190.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=543

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed