Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

44 Publications


2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
Matz, Frauke, Michael Rogge, and Dominik Rumlich. Die mündliche Prüfung. Eine Einführung. Tübingen: Narr, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Rumlich, Dominik, Raphaela Porsch, and Sonja Brunsmeier. “Beginn Des Englischunterrichts Aus Sicht von Eltern.” Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung 34, no. 2 (2023): 177–200.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Rumlich, Dominik, Raphaela Porsch, and Sonja Brunsmeier. “Starting Early? Ergebnisse Einer Elternbefragung Zum Beginn Des Englischunterrichts.” Grundschule Englisch, no. 85 (2023): 36–37.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Rumlich, Dominik. “Exploring the Importance of Prior Knowledge and Verbal Cognitive Abilities for Foreign Language Learning.” In Cognition and Second Language Acquisition, edited by Thorsten Piske and Anja Steinlen, 219–44. Tübingen: Narr Francke Attempto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Meer, Philipp, Johanna Hartmann, and Dominik Rumlich. “Attitudes of German High School Students toward Different Varieties of English.” Applied Linguistics 43, no. 3 (2022): 538–62. https://doi.org/10.1093/applin/amab046.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Rumlich, Dominik. “Weniger Kompetenz, Mehr Resonanz. Contra Position.” Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51, no. 2 (2022): 121.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Rumlich, Dominik, and Frauke Matz. “Nachwuchs-Café (Reloaded): Standortbestimmungen.” In Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, edited by Eva Wilden, Luisa Alfes, Katja F Cantone, and Daniel Reimann. wbv: Bielefeld, 2022.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, Dominik Rumlich, Frauke Matz, and Ricardo Römhild. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021). https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich, eds. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen. Fremdsprachen Lehren Und Lernen. Vol. 50, 2021. https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich, Dominik, Frauke Matz, and Constanze Juchem-Grundmann. “Freies Format 2: Nachwuchs-Café (Reloaded): Auf Dem Weg Zur Professur...” In Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, edited by Maria Eisenmann and Jeanine Steinbock, 347–50. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=612

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed