Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
53 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62205
Nachwuchs-Café: Symposium zur interdisziplinären Vernetzung von Doktorand/ innen und Postdocs
D. Rumlich, F. Matz, in: N. Kulovics, O. Mentz, T. Raith (Eds.), Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen, wbv, 2025, pp. 507–508.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, F. Matz, in: N. Kulovics, O. Mentz, T. Raith (Eds.), Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen, wbv, 2025, pp. 507–508.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62202
Reliabilität
D. Rumlich, in: K. Vogt, H. Rossa (Eds.), Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht, Klett Kallmeyer, 2025, pp. 35–41.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, in: K. Vogt, H. Rossa (Eds.), Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht, Klett Kallmeyer, 2025, pp. 35–41.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany
D. Rumlich, R. Porsch, in: S. Frisch, K. Glaser (Eds.), Early Language Education in Instructed Contexts, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam, 2025, pp. 286–305.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
D. Rumlich, R. Porsch, in: S. Frisch, K. Glaser (Eds.), Early Language Education in Instructed Contexts, John Benjamins Publishing Company, Amsterdam, 2025, pp. 286–305.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 |
DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning
P. Lehmkuhl, B. Wagner, S. Frisch, D. Rumlich, J. Visser, TESOL Journal 16 (2025).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
P. Lehmkuhl, B. Wagner, S. Frisch, D. Rumlich, J. Visser, TESOL Journal 16 (2025).
2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 |
Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz
M. Becker-Mrotzek, C. Efing, J. Gerick, G. Greefrath, M. Hammann, B. Hannover, J. Heckhausen, J. Jost, S. Keller, D. Leiß, D. Leutner, D. Lewalter, A. Lindmeier, C. Matschke, K. Neumann, I. Parchmann, H. Rossa, D. Rumlich, M. Senkbeil, S. Schumann, J. Vahrenhold, N. Glutsch, K. Guill, J. Schulte, J. Suckut, P. Tiedtke, D. Adomat, Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz, Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), Bonn, 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
M. Becker-Mrotzek, C. Efing, J. Gerick, G. Greefrath, M. Hammann, B. Hannover, J. Heckhausen, J. Jost, S. Keller, D. Leiß, D. Leutner, D. Lewalter, A. Lindmeier, C. Matschke, K. Neumann, I. Parchmann, H. Rossa, D. Rumlich, M. Senkbeil, S. Schumann, J. Vahrenhold, N. Glutsch, K. Guill, J. Schulte, J. Suckut, P. Tiedtke, D. Adomat, Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz, Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), Bonn, 2025.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language
A. Vivone, D. Rumlich, A. Lehmann-Wermser, Learning: Research and Practice 11 (2025) 74–91.
LibreCat
| DOI
A. Vivone, D. Rumlich, A. Lehmann-Wermser, Learning: Research and Practice 11 (2025) 74–91.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
CLIL-related benefits for general EFL proficiency
D. Rumlich, in: P. Romanowski (Ed.), The Cambridge Handbook of Multilingual Education, Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
LibreCat
D. Rumlich, in: P. Romanowski (Ed.), The Cambridge Handbook of Multilingual Education, Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50802
Beginn des Englischunterrichts aus Sicht von Eltern
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung 34 (2023) 177–200.
LibreCat
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Zeitschrift Für Fremdsprachenforschung 34 (2023) 177–200.
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50801
Starting early? Ergebnisse einer Elternbefragung zum Beginn des Englischunterrichts
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Grundschule Englisch (2023) 36–37.
LibreCat
D. Rumlich, R. Porsch, S. Brunsmeier, Grundschule Englisch (2023) 36–37.
2023 | Book | LibreCat-ID: 36558
Die mündliche Prüfung. Eine Einführung
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Die mündliche Prüfung. Eine Einführung, Narr, Tübingen, 2023.
LibreCat
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Die mündliche Prüfung. Eine Einführung, Narr, Tübingen, 2023.
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62191 |
Deskriptive Statistik
D. Rumlich, Deskriptive Statistik, Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, Online, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
D. Rumlich, Deskriptive Statistik, Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, Online, 2023.
2023 | Misc | LibreCat-ID: 62194 |
Inferenzstatistik
D. Rumlich, Inferenzstatistik, Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, Online, 2023.
LibreCat
| Download (ext.)
D. Rumlich, Inferenzstatistik, Deutsche Gesellschaft für Fremdsprachenforschung, Online, 2023.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning
D. Rumlich, in: T. Piske, A. Steinlen (Eds.), Cognition and Second Language Acquisition, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2022, pp. 219–244.
LibreCat
D. Rumlich, in: T. Piske, A. Steinlen (Eds.), Cognition and Second Language Acquisition, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2022, pp. 219–244.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Attitudes of German high school students toward different varieties of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics 43 (2022) 538–562.
LibreCat
| DOI
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics 43 (2022) 538–562.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51 (2022) 121.
LibreCat
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51 (2022) 121.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen
D. Rumlich, F. Matz, in: E. Wilden, L. Alfes, K.F. Cantone, D. Reimann (Eds.), Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, Bielefeld, wbv, 2022.
LibreCat
D. Rumlich, F. Matz, in: E. Wilden, L. Alfes, K.F. Cantone, D. Reimann (Eds.), Standortbestimmungen in Der Fremdsprachenforschung, Bielefeld, wbv, 2022.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat
| DOI
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen: Zur Einführung in den Themenschwerpunkt [koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich]
B. Diehr, D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 50 (2021) 3–14.
LibreCat
| DOI
B. Diehr, D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 50 (2021) 3–14.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.