Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
44 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21898
Rezension von Ahrenholz, Hövelbrinks & Schmellentin (Hrsg; 2017): Fachunterricht und Sprache in schulischen Lehr-/Lernprozessen. Tübingen: Narr Franke Attempto.
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 47 (2018) 137–140.
LibreCat
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 47 (2018) 137–140.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21899
Englischnoten und globale englische Sprachkompetenz in bilingualen Zweigen
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 29–48.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 29–48.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21900
Empirische Zugänge zum bilingualen Sachfachunterricht
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 198–204.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 198–204.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21901
Ein empirisch-quantitativer Blick auf „typische“ CLIL-Schüler(innen) und ihre Entwicklung
D. Rumlich, Babylonia 28 (2018) 38–42.
LibreCat
D. Rumlich, Babylonia 28 (2018) 38–42.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21902
Current research on CLIL in the Netherlands: A discussion
D. Rumlich, Dutch Journal of Applied Linguistics 7 (2018) 264–273.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, Dutch Journal of Applied Linguistics 7 (2018) 264–273.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21916
A national day of healing. Eine mündliche Prüfung als radio discussion gestalten
F. Matz, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 26–29.
LibreCat
F. Matz, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 26–29.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21918
What Makes a Good Speaker of English? Sprechkompetenz mit mündlichen Prüfungen erfassen
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 2–7.
LibreCat
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 2–7.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21919
Sprechprüfungen: Kommentierte Auswahlbibliographie
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 12.
LibreCat
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch 28 (2018) 12.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21921
Bilingualer Sachfachunterricht
J. Fleckenstein, D. Rumlich, J. Möller, in: S. Heinz, A. Riedel, T. Rieder-Baulecke (Eds.), Englisch Unterrichten, Kallmeyer, Seelze, Germany, 2018, pp. 256–274.
LibreCat
J. Fleckenstein, D. Rumlich, J. Möller, in: S. Heinz, A. Riedel, T. Rieder-Baulecke (Eds.), Englisch Unterrichten, Kallmeyer, Seelze, Germany, 2018, pp. 256–274.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21926
Entwicklung eines Online-Workshops zum „Lernen-Lernen“: Individualisiertes Lernen mit Moodle
D. Rumlich, J. Hellenbrand, D. Leutner, in: I. van Ackeren, M. Kerres, S. Heinrichs (Eds.), Flexibles Lernen Mit Digitalen Medien Ermöglichen – Strategische Verankerung Und Erprobungsfelder Guter Praxis an Der Universität Duisburg-Essen, Waxmann, Münster, Germany, 2018, pp. 143–152.
LibreCat
D. Rumlich, J. Hellenbrand, D. Leutner, in: I. van Ackeren, M. Kerres, S. Heinrichs (Eds.), Flexibles Lernen Mit Digitalen Medien Ermöglichen – Strategische Verankerung Und Erprobungsfelder Guter Praxis an Der Universität Duisburg-Essen, Waxmann, Münster, Germany, 2018, pp. 143–152.
2017 | Misc | LibreCat-ID: 25846 |
Понять, как они тикают [Verstehen, wie sie ticken]. Interview on CLIL conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on behalf of sib.fm
I. Dolzhenko, D. Rumlich, Понять, Как Они Тикают [Verstehen, Wie Sie Ticken]. Interview on CLIL Conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on Behalf of Sib.Fm, sib.fm, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
I. Dolzhenko, D. Rumlich, Понять, Как Они Тикают [Verstehen, Wie Sie Ticken]. Interview on CLIL Conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on Behalf of Sib.Fm, sib.fm, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21903
CLIL theory and empirical reality – Two sides of the same coin?
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 5 (2017) 110–134.
LibreCat
| DOI
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 5 (2017) 110–134.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21925
The rich environment of CLIL classes as an ideal setting for collaborative learning
D. Rumlich, S. Ahlers, in: C. Ludwig, K. van de Poel (Eds.), Collaborative Learning and New Media, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2017, pp. 259–274.
LibreCat
D. Rumlich, S. Ahlers, in: C. Ludwig, K. van de Poel (Eds.), Collaborative Learning and New Media, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2017, pp. 259–274.
2016 | Book | LibreCat-ID: 21904
Evaluating bilingual education in Germany: CLIL students’ general English proficiency, EFL self-concept and interest
D. Rumlich, Evaluating Bilingual Education in Germany: CLIL Students’ General English Proficiency, EFL Self-Concept and Interest, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2016.
LibreCat
D. Rumlich, Evaluating Bilingual Education in Germany: CLIL Students’ General English Proficiency, EFL Self-Concept and Interest, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2016.
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21905
Zur affektiv-motivationalen Entwicklung von Lernenden im bilingualen Sachfachunterricht
D. Rumlich, in: B. Rüschoff, J.-T. Sudhoff, D. Wolff (Eds.), CLIL Revisited: Eine Kritische Analyse Des Gegenwärtigen Standes Des Bilingualen Sachfachunterrichts, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2015, pp. 309–330.
LibreCat
D. Rumlich, in: B. Rüschoff, J.-T. Sudhoff, D. Wolff (Eds.), CLIL Revisited: Eine Kritische Analyse Des Gegenwärtigen Standes Des Bilingualen Sachfachunterrichts, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2015, pp. 309–330.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 21906
Selbst(bestimmt) sind die Lernenden! Ideen und Methoden für eine studierendenzentrierte Lernveranstaltung.
D. Rumlich, Diversität Konkret 3 (2015) 1–28.
LibreCat
D. Rumlich, Diversität Konkret 3 (2015) 1–28.
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21908
Prospective CLIL and non-CLIL students’ interest in English (classes): A quasi-experimental study on German sixth-graders
D. Rumlich, in: R. Breeze, C. Martínez Pasamar, C. Llamas Saíz, C. Tabernero Sala (Eds.), Integration of Theory and Practice in CLIL, Rodopi, Amsterdam, Netherlands, 2014, pp. 75–95.
LibreCat
D. Rumlich, in: R. Breeze, C. Martínez Pasamar, C. Llamas Saíz, C. Tabernero Sala (Eds.), Integration of Theory and Practice in CLIL, Rodopi, Amsterdam, Netherlands, 2014, pp. 75–95.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21909
The benefits of comics for language learning at the lower secondary level: A practical approach
D. Rumlich, in: C. Ludwig, F.E. Pointner (Eds.), Teaching Comics in the Foreign Language Classroom, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2013, pp. 95–124.
LibreCat
D. Rumlich, in: C. Ludwig, F.E. Pointner (Eds.), Teaching Comics in the Foreign Language Classroom, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2013, pp. 95–124.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21910
Students’ general English proficiency prior to CLIL: Empirical evidence for substantial differences between prospective CLIL and non-CLIL students in Germany
D. Rumlich, in: S. Breidbach, B. Viebrock (Eds.), Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Europe, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2013, pp. 181–201.
LibreCat
D. Rumlich, in: S. Breidbach, B. Viebrock (Eds.), Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Europe, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2013, pp. 181–201.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21924
Using comics in the classroom - The obvious way of creating a favourable learning environment?
N. Deane, D. Rumlich, in: M. Eisenmann, M. Hempel, C. Ludwig (Eds.), Medien Und Interkulturalität Im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration Und Konstruktion, Universitätsverlag Rhein-Ruhr, Duisburg, Germany, 2013, pp. 183–204.
LibreCat
N. Deane, D. Rumlich, in: M. Eisenmann, M. Hempel, C. Ludwig (Eds.), Medien Und Interkulturalität Im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration Und Konstruktion, Universitätsverlag Rhein-Ruhr, Duisburg, Germany, 2013, pp. 183–204.