Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
45 Publications
- 1
- 2 (current)
- 3
- 4
- 5
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46159
Differenziertes Üben gestalten. Zwischen Umsetzung in der Praxis und Fundierung in der Forschung.
T. Leuders, L. Wessel, Pädagogik 2/2020 (2020) 26–30.
LibreCat
T. Leuders, L. Wessel, Pädagogik 2/2020 (2020) 26–30.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46158
Sprachbildender Vorstellungsaufbau für verschiedene mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6
L. Wessel, T. Kuzu, S. Prediger, Sprachbildender Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch (2020) 148–151.
LibreCat
L. Wessel, T. Kuzu, S. Prediger, Sprachbildender Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch (2020) 148–151.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48405
Fach- und sprachintegrierte Ansätze für Neuzugewanderte
F. Sprütten, L. Wessel, K. Zentgraf, S. Prediger, in: S. Prediger (Ed.), Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe. Ein forschungsbasiertes Praxisbuch, Cornelsen Skriptor, Berlin, 2020, pp. 115–130.
LibreCat
F. Sprütten, L. Wessel, K. Zentgraf, S. Prediger, in: S. Prediger (Ed.), Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe. Ein forschungsbasiertes Praxisbuch, Cornelsen Skriptor, Berlin, 2020, pp. 115–130.
2020 | Book | LibreCat-ID: 48406
Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for teachers and facilitators
L. Wessel, S. Prediger, A. Stein, M. Wijers, V. Jonker, Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators, DZLM, Dortmund/Arnsberg, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
L. Wessel, S. Prediger, A. Stein, M. Wijers, V. Jonker, Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators, DZLM, Dortmund/Arnsberg, 2020.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46156
Vocabulary in learning processes towards conceptual understanding of equivalent fractions—specifying students’ language demands on the basis of lexical trace analyses
L. Wessel, Mathematics Education Research Journal 32 (2019) 653–681.
LibreCat
| DOI
L. Wessel, Mathematics Education Research Journal 32 (2019) 653–681.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48320
3.5 Kompetenzorientierte Didaktik der Analysis durch Orientierung an real-life tasks–Ein Beispiel für ein Lehrdesign nach dem 4C/ID-Modell
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
LibreCat
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48376
Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2018
M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel, eds., Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2018, WTM-Verlag, Münster, 2019.
LibreCat
| DOI
M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel, eds., Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2018, WTM-Verlag, Münster, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48409
How theories of language-responsive mathematics can inform teaching designs for vocational mathematics
L. Wessel, in: U.T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), Freudenthal Group, Utrecht, Netherlands, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
L. Wessel, in: U.T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11), Freudenthal Group, Utrecht, Netherlands, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48324
Language diversity and mathematics education: new developments
R. Barwell, L. Wessel, A. Parra, Research in Mathematics Education 21 (2019) 113–118.
LibreCat
| DOI
R. Barwell, L. Wessel, A. Parra, Research in Mathematics Education 21 (2019) 113–118.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48554
Mathematics education in a multilingual and multicultural environment. Post-Publikation der Topic Study Group 31 Beiträge der ICME-Konferenz 2016 in Hamburg.
R. Barwell, L. Wessel, A. Parra, eds., Mathematics Education in a Multilingual and Multicultural Environment. Post-Publikation Der Topic Study Group 31 Beiträge Der ICME-Konferenz 2016 in Hamburg., 2019.
LibreCat
R. Barwell, L. Wessel, A. Parra, eds., Mathematics Education in a Multilingual and Multicultural Environment. Post-Publikation Der Topic Study Group 31 Beiträge Der ICME-Konferenz 2016 in Hamburg., 2019.
- 1
- 2 (current)
- 3
- 4
- 5