Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

109 Publications


2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20335
Winkelnkemper, Felix, Carsten Schulte, Katja Eilerts, Dominik Bechinie, and Tobias Huhmann. “The Interdisciplinary Development of an Educational Game for Primary School Children--Lessons Learned.” In EdMedia+ Innovate Learning, 522–29, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20452
Terfloth, Lutz, Lea Budde, and Carsten Schulte. “Combining Ideas and Artifacts: An Interaction-Focused View on Computing Education Using a Cybersecurity Example.” New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, 2020. https://doi.org/10.1145/3428029.3428052.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20834
Webb, Mary E, Andrew Fluck, Johannes Magenheim, Joyce Malyn-Smith, Juliet Waters, Michelle Deschênes , and Jason Zagami. “Machine Learning for Human Learners: Opportunities, Issues, Tensions and Threats.” Educational Technology Research and Development, 2020, 1–22. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09858-2.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20835
Magenheim, Johannes. “< Big Data> aus der Perspektive von Informatischer Bildung und Medienpädagogik.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung 37 (2020): 139–63. https://doi.org/10.21240/mpaed/37/2020.07.08.X.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20836
Magenheim, Johannes, and Carsten Schulte. “Data Science Education.” Encyclopedia of Education and Information Technologies. Cham: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-10576-1_253.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20840
Schulte, Carsten, Lea Budde, and Felix Winkelnkemper. “Programmieren - Lehren Und Lernen Mit Und Über Medien.” In Mobile Medien Im Schulkontext, 215–40. Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29298 | OA
Opel, Simone Anna, and Michael Schlichtig. “Data Science und Big Data in der beruflichen Bildung – Konzeption und Erprobung eines Projektkurses für die Sekundarstufe II.” In Sammelband der 27. Fachtagung der BAG Berufliche Bildung, edited by Thomas Vollmer, Torben Karges, Tim Richter, Britta Schlömer, and Sören Schütt-Sayed, 55:176–94. Berufsbildung, Arbeit und Innovation. Bielefeld: wbv Media GmbH & Co. KG, 2020. https://doi.org/10.3278/6004722w.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
Budde, Lea, Carsten Schulte, Heike M. Buhl, and Andreas Muehling. “Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows).” Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe, 2020.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15578
Izu, Cruz, Carsten Schulte, Ashish Aggarwal, Quintin I. Cutts, Rodrigo Duran, Mirela Gutica, Birte Heinemann, et al. “Program Comprehension: Identifying Learning Trajectories for Novice Programmers.” In Proceedings of the 2019 (ACM) Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, Aberdeen, Scotland, UK, July 15-17, 2019, 261–62, 2019. https://doi.org/10.1145/3304221.3325531.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15579
Kapp, Florian, and Carsten Schulte. “Einsatz von Jupyter Notebooks am Beispiel eines fiktiven Kriminalfalls.” In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund, 247–56, 2019. https://doi.org/10.18420/infos2019-c10.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15581
Müller, Kathrin, Carsten Schulte, and Johannes Magenheim. “Zur Relevanz eines Prozessbereiches Interaktion und Exploration im Kontext informatischer Bildung im Primarbereich.” In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund, 139–48, 2019. https://doi.org/10.18420/infos2019-b10.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15583
Schmidt, Ann-Katrin, and Carsten Schulte. “Das RetiBNE Café.” In Informatik für alle, 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule, (INFOS) 2019, 16.-18. September 2019, Dortmund, 315–24, 2019. https://doi.org/10.18420/infos2019-c17.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15720
Wilke, Adrian, and Johannes Magenheim. “Critical Incidents for Technology Enhanced Learning in Vocational Education and Training.” In IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON 2019, Dubai, United Arab Emirates, April 8-11, 2019, 892–99, 2019. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2019.8725025.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 15721
Köller, Olaf, Johannes Magenheim, Heike Molitor, Uwe Pfenning, J{\ Ramseger, Mirjam Steffensky, Christian Wiesmüller, Esther Winther, and Bernd Wollring. Zieldimensionen Für Multiplikatorinnen Und Multiplikatoren Früher MINT-Bildung. Verlag Barbara Budrich, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 16275
Franke-Wiekhorst, Antonia, Christine Günther, Karen Brünger, Johannes Magenheim, and Ralf Romeike. “„Der Informatikkreis “: Kinder von drei bis zehn Jahren beim Forschen in Informatik begleiten - ein methodisch-didaktisches Material.” GdSU-Journal,(9), 2019, 10–21.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15332
Schlichtig, Michael, Simone Anna Opel, Lea Budde, and Carsten Schulte. “Understanding Artificial Intelligence – A Project for the Development of Comprehensive Teaching Material.” In ISSEP 2019 - 12th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evaluation and Perspectives, Local Proceedings, edited by Eglė Jasutė and Sergei Pozdniakov, 12:65–73, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15640
Opel, Simone Anna, Michael Schlichtig, Carsten Schulte, Rolf Biehler, Daniel Frischemeier, Susanne Podworny, and Thomas Wassong. “Entwicklung und Reflexion einer Unterrichtssequenz zum Maschinellen Lernen als Aspekt von Data Science in der Sekundarstufe II.” In INFOS, P-288:285–94. LNI. Gesellschaft für Informatik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15641
Schlichtig, Michael, Simone Anna Opel, Carsten Schulte, Rolf Biehler, Daniel Frischemeier, Susanne Podworny, and Thomas Wassong. “Maschinelles Lernen im Unterricht mit Jupyter Notebook.” In INFOS, P-288:385. LNI. Gesellschaft für Informatik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15643
Opel, Simone Anna, Michael Schlichtig, and Carsten Schulte. “Developing Teaching Materials on Artificial Intelligence by Using a Simulation Game (Work in Progress).” In WiPSCE, 11:1-11:2. ACM, 2019.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 20839
Brinda, Torsten, Ira Diethelm, Lutz Hellmig, Johannes Magenheim, Ralf Romeike, and Ulrik Schroeder. “Kritische Entgegnung auf die Studie ‘Zur Relevanz informatischer Bildung in der Schule für den Erwerb computer- bzw. informationsbezogener Kompetenzen.’” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung 33, no. Didaktik der Informatik (2018): 1–10. https://doi.org/10.21240/mpaed/33/2018.10.29.X.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=67

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed