Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

553 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13106
Schumacher, J. (n.d.). Rekonstruktion diagrammatischen Schließens am Beispiel der Subtraktion negativer Zahlen. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2019. Regensburg.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13107
Schumacher, J., & Rezat, S. (n.d.). A Hypothetical Learning Trajectory for the Learning of the Rules for Manipulating Integers. In U. T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 13139 | OA
Rezat, S., Fan, L., Hattermann, M., Schumacher, J., & Wuschke, H. (Eds.). (2019). Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany. Presented at the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development, Paderborn: Universitätsbibliothek Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-768
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32089
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2019). Materials für inclusive mathematics education - Design principles an practices. In S. Rezat, L. Fan, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke, & Universitätsbibliothek Paderborn (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research an Development (pp. 185–190).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32090
Breucker, T., Freesemann, O., Häsel-Weide, U., Opitz, E. M., Nührenbörger, M., & Wittich, C. (2019). Fördern im inklusiven Mathematikunterricht im Spannungsfeld zwischen gemeinsamen Lernsituationen und gezielter Förderung. Zeitschrift für Heilpädagogik, 70, 316–326.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 32091
Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., & Reinold, M. (2019). Das Zahlenbuch 4. Förderheft. Klett.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 31954
Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., & Reinold, M. (2019). Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 4. Schuljahr. Klett.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32092
Häsel-Weide, U. (2019). Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht zwischen reichhaltiger Offenheit und fokussierter Förderung. In B. Baumert & M. Willen (Eds.), Zwischen Persönlichkeitsbildung und Leistungsentwicklung. Fachspezifische Zugänge zu inklusivem Unterricht (pp. 175–181). Klinkhardt.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 31383
Hoffmann, M. (2019). Rezension: Klaus Volkert: In höheren Räumen – Der Weg der Geometrie in die vierte Dimension. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 66, pp. 117–118). https://doi.org/10.1007/s00591-018-00244-x
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45388
Dröse, J. (2019). Comprehending mathematical problem texts – Fostering subject-specific reading strategies for creating mental text representation. In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Freudenthal Group & ERME.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45389
Dröse, J. (2019). Mathematical and linguistic features of word problems in grade 4 and 5 German textbooks – A compara-tive corpus linguistic approach. In S. Rezat, M. Hattermann, J. Schumacher, & H. Wuschke (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (pp. 161–166).
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
Delucchi, R., Neugebauer, P., Dröse, J., Prediger, S., & Mertins, B. (2019). Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 (pp. 1239–1242). WTM.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52510
Werth, G. (2019). Mathilde Vaerting. Deutschlands erste Mathematikdidaktikderin. In A. Frank, S. Krauss, & K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33598
Rezat, S., & Rezat, S. (2019). „...weil man Fermi-Aufgaben so rechnet“. Modelltexte als sprachliche Ressource für das Erklären von Lösungswegen bei Fermi-Aufgaben. In: Mathematik differenziert 3/2019, 30–37.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44684
Vollstedt, M., & Rezat, S. (2019). An Introduction to Grounded Theory with a Special Focus on Axial Coding and the Coding Paradigm. In G. Kaiser & N. Presmeg (Eds.), Compendium for Early Career Researchers in Mathematics Education. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-15636-7_4
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46156
Wessel, L. (2019). Vocabulary in learning processes towards conceptual understanding of equivalent fractions—specifying students’ language demands on the basis of lexical trace analyses. Mathematics Education Research Journal, 32(4), 653–681. https://doi.org/10.1007/s13394-019-00284-z
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48320
Leuders, T., & Wessel, L. (2019). 3.5 Kompetenzorientierte Didaktik der Analysis durch Orientierung an real-life tasks–Ein Beispiel für ein Lehrdesign nach dem 4C/ID-Modell. In J. Kreutz, T. Leuders, & T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell (pp. 117–134). Springer.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48376
Klinger, M., Schüler-Meyer, A., & Wessel, L. (Eds.). (2019). Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2018 (Vol. 6). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/ga9783959870986.0
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48409
Wessel, L. (2019). How theories of language-responsive mathematics can inform teaching designs for vocational mathematics. In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11) (hal-02409325; Vol. TWG07, Issue 12). Freudenthal Group.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48324
Barwell, R., Wessel, L., & Parra, A. (2019). Language diversity and mathematics education: new developments. Research in Mathematics Education, 21(2), 113–118. https://doi.org/10.1080/14794802.2019.1638824
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed