Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3693 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40660
Schuster, B.-M. (2020). »Gestalt«. In C. Gansel & C. Spieß (Eds.), Text- und Diskurslinguistik (Vol. 6). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/wsk
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40664
Schuster, B.-M. (2020). »Bricolage«. In C. Gansel & C. Spieß (Eds.), Text- und Diskurslinguistik (Vol. 6). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/wsk
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41063
Schroeter-Wittke, H. (2020). Als ob... Was unterscheidet die Lernorte Schule und Gemeinde? In O. Reis, T. Schlag, H. Roose, & P. C. Höring (Eds.), „Weil man halt ja nebenbei, so etwas gelernt hat...“ Lernortspezifische Jugendtheologie in Schule und Gemeinde. (Vol. 4, pp. 22–33). Calwer Verlag.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30983
Schubert, K. (2020). Okkasionalismus. In C. Gansel, C. Spieß, & Walter de Gruyter Online Datenbank (Eds.), WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik.: Vol. Band 6.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30982
Schubert, K. (2020). Neologismus. In C. Gansel, C. Spieß, & Walter de Gruyter Online Datenbank (Eds.), WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik.: Vol. Band 6.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30981
Schubert, K. (2020). Archaismus. In C. Gansel, C. Spieß, & Walter de Gruyter Online Datenbank (Eds.), WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik.: Vol. Band 6.
LibreCat
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24023
Bahmanian, M., Fard, S., Koppelmann, B., & Scheytt, C. (2020). Wide-Band Frequency Synthesizer with Ultra-Low Phase Noise Using an Optical Clock Source. 2020 IEEE/MTT-S International Microwave Symposium (IMS). https://doi.org/10.1109/IMS30576.2020.9224118
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20260
Crawshaw, C. E., Kern, F., Mertens, U., & Rohlfing, K. (2020). Children’s Narrative Elaboration After Reading a Storybook Versus Viewing a Video. Frontiers in Psychology, 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.569891
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40245
Herzig, B. (2020). Digitalisierung, Medienbildung und Medienkompetenz. Verhältnisbestimmungen und Implikationen für die Lehrerbildung und den Lehrerberuf. In M. Rothland & S. Herrlinger (Eds.), Digital?! Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung, Band 5) (1st ed., pp. 35–50). Waxmann.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40284
Herzig, B. (2020). Bildung in der digitalen Welt. Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrpersonen. Schulmagazin 5-10: Impulse für kreativen Unterricht, 4, 7–11.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40288
Herzig, B. (2020). Medienbildung in der Grundschule - ein konzeptioneller Beitrag zur Auseinandersetzung mit (digitalen) Medien. Zeitschrift für Grundschulforschung, 13, 1–18. https://doi.org/10.1007/s42278-019-00064-5
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41027
Nowroozi, M. A., Wissel, K., Donzelli, M., Hosseinpourkahvaz, N., Plana-Ruiz, S., Kolb, U., Schoch, R., Bauer, M., Malik, A. M., Rohrer, J., Ivlev, S., Kraus, F., & Clemens, O. (2020). High cycle life all-solid-state fluoride ion battery with La<jats:sub>2</jats:sub>NiO<jats:sub>4+d</jats:sub> high voltage cathode. Communications Materials, 1(1), Article 27. https://doi.org/10.1038/s43246-020-0030-5
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20210
Rohlfing, K., Grimminger, A., & Wrede, B. (2020). The role of caregivers in keeping a child-robot interaction going. In K. Rohlfing & C. Müller-Brauers (Eds.), International perspectives on digital media and early literacy: The impact of digital devices on learning, language acquisition and social interaction.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24458
Tolksdorf, N. F., Siebert, S., Zorn, I., Horwath, I., & Rohlfing, K. J. (2020). Ethical Considerations of Applying Robots in Kindergarten Settings: Towards an Approach from a Macroperspective. International Journal of Social Robotics, 129–140. https://doi.org/10.1007/s12369-020-00622-3
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20257
Kohlmeyer, T., Reis, O., Viertel, F., & Rohlfing, K. (2020). Wie meinst du das? - Begriffserwerb im Religionsunterricht . Theo Web. https://doi.org/10.23770/tw0137
LibreCat
| DOI
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 20256
Rohlfing, K. J., & Müller-Brauers, C. (Eds.). (2020). International Perspectives on Digital Media and Early Literacy. https://doi.org/10.4324/9780429321399
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20198
Lüke, C., Ritterfeld, U., Grimminger, A., Rohlfing, K., & Liszkowski, U. (2020). Integrated Communication System: Gesture and language acquisition in typically developing children and children with LD and DLD. Frontiers in Psychology 11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00118
LibreCat
| DOI
2020 | Misc | LibreCat-ID: 40924
Topalović, E., & Uhl, B. (2020). Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Basale Sprachfähigkeiten. Braunschweig: Westermann.
LibreCat
2020 | Misc | LibreCat-ID: 40923
Topalović, E., & Uhl, B. (2020). Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Basale Sprachfähigkeiten. Braunschweig: Westermann.
LibreCat
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40925
Topalović, E. (Ed.). (2020). Digitales Lesen (Vol. 4). Friedrich Verlag.
LibreCat