Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

39951 Publications


2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55403 | OA
Booshehri, M., Buschmeier, H., Cimiano, P., Kopp, S., Kornowicz, J., Lammert, O., Matarese, M., Mindlin, D., Robrecht, A. S., Vollmer, A.-L., Wagner, P., & Wrede, B. (2024). Towards a Computational Architecture for Co-Constructive Explainable Systems. Proceedings of the 2024 Workshop on Explainability Engineering, 20–25. https://doi.org/10.1145/3648505.3648509
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56314
Riechmann, A. N., & Buschmeier, H. (2024). Automatic reconstruction of dialogue participants’ coordinating gaze behavior from multiple camera perspectives. Book of Abstracts of the 2nd International Multimodal Communication Symposium, 38–39.
LibreCat | Files available
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56316
Kokew, S. M. (2024). Rezension zu Timo Güzelmansur/Tobias Specker/ChristianTrenk (Hrsg.): Glaube/Unglaube. Islamische und christliche Deutungen. In Apokalypse. Theologisch-praktische Quartalschrift 2/2024 (Vol. 2, pp. 202–204). Friedrich Pustet.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56317
Kokew, S. M. (2024). Jamāl ad-Dīn al-Qāsimī. In G. Tamer (Ed.), Handbook of Qurʾānic Hermeneutics. Volume 4: Qurʾānic Hermeneutics in the 19th and 20th Century (pp. 59–70). https://doi.org/10.1515/9783110582284-006
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56315
Kokew, S. M. (2024). Facetten von ḏimma. Altbekanntes und Neues. Cibedo-Beiträge zum Gespräch zwischen Christen und Muslimen, 1, 2–7. https://doi.org/10.17438/978-3-402-16303-0
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56327
Prikoszovits, M. (2024). Cai, Hong (2022): Bedarfsanalysen für einen berufsbegleitenden Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Deutsch als Fremdsprache. München: IUDICIUM Verlag. ISBN: 978-3-86205-625-5. 382 Seiten. 48,00 €. In Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht (ZIF) (Vol. 29, Issue 2, pp. 385–389). https://doi.org/10.48694/ZIF.3968
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56234
Prikoszovits, M. (2024). Lebensweltorientierung in der (a)synchronen WhatsApp-Interaktion zwischen brasilianischen und jordanischen DaF-Lernenden. Themenwechsel und Themenverschiebungen in the wild. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, 4(1), 143–163. https://doi.org/10.17192/ziaf.2024.4.1.8635
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Förderung der sozialen Partizipation von Kindern in der Primarstufe – Befunde aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven“.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54224
Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2024). Sources of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive teaching. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. .
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Effects of an intervention on students’ attitudes towards peers with special educational needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice.”
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Fostering students’ attitudes towards peers with special educational needs – Findings from a social participation intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226
Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2024). Predictors of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs with regard to inclusive education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54221
Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2024). Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts für die Primarstufe. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54217
Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2024). Wodurch lassen sich die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden in Bezug auf die Durchführung inklusiven Unterrichts erklären? Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54215
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2024). Die Rolle von Empathie für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
Anthony, C. J., Hassani, S., Schwab, S., Howe, A. P., Yost, M., Elliot, S. N., Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2024). Examining the measurement invariance and validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student version in Austria and Germany. International Journal of Emotional Education, 16(1).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56333
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2024). Teachers’ role model behavior and the quality of the student-teacher relationship as prerequisites for students’ attitudes towards peers with learning difficulties. Frontiers in Education, 9. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1400471
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56334
Franzen, K., Moschner, B., & Hellmich, F. (2024). Predictors of primary school teachers’ self-efficacy beliefs for inclusive education. Frontiers in Education, 9. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1437839
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56346
Gräßler, I., & Özcan, D. (2024). Quality Key Figures for Developing Future Scenarios. AHFE International, 158. https://doi.org/10.54941/ahfe1005553
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56357
Díaz Canales, E. B., Avila , A., Schlüter, S., Lacayo, E., & Schlüter, A. (2024). Implementing Strategic Environmental Assessment (SEA) in the Global South, a challenge: Nicaragua as a case study. 19th Conference on Sustainable Development of Energy, Water and Environment Systems. 19th Conference on Sustainable Development of Energy, Water and Environment Systems (SDEWES), Rome.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed