Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3671 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32040
Albers, Timm, Thea Stroot, Robert Kordts-Freudinger, and Maxi Steinbrück. “Inklusion Europäisch: Ein Peer Learning-Projekt an der Universität Paderborn, der Freien Universität Bozen und der Hochschule Oberösterreich.” In Peer Learning an Hochschulen, edited by Thea Stroot and Petra Westphal, 228–241. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32019
Albers, Timm. “Da komme ich her: Welche Rolle die Familie spielt und wie die Zusammenarbeit mit dieser gelingt.” Entdeckungskiste, 2018, 10–13.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28010
Bloh, Bea, Martina Homt, Lars Behrmann, Sina Schürer, Jennifer Weßeler, and Stefanie van Ophuysen. “Zu Forschendem Lernen befähigen – Konzeption und Evaluation der Lehre im Kontext des Praxissemesters an der WWU Münster.” In Forschendes Lernen – The wider view. Eine Tagung des Zentrums für Lehrerbildung der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster vom 25. bis 27.09.2017, 323–26. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28008
Schürer, Sina, Bea Bloh, Stefanie van Ophuysen, and Lars Behrmann. “Vermittlungsstrategien zum Forschenden Lernen in der Lehrerbildung – Was nutzt der Nutzen?” In Psychologiedidaktik & Evaluation XII, edited by M. Krämer, S. Preiser, and K. Brusdeylins, 191–200, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28006
Schürer, Sina, Stefanie van Ophuysen, and Bea Bloh. “Inklusion und Schulqualität – Welche Erwartungen haben Lehramtsstudierende an die Konsequenzen schulischer Inklusion?” In Profession und Disziplin, 289–95, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_36.
LibreCat | DOI
 

2018 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 5417 | OA
Ramaswami, Arjun. Accelerating Molecular Dynamic Simulations by Offloading Fast Fourier Transformations to FPGA. Universität Paderborn, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28473
Almenárez Mendoxa, Florina, Lucía Alonso, Andrés Marín López, Daniel Díaz Sánchez, and Patricia Arias Cabarcos. “Assessment of Fitness Tracker Security: A Case of Study.” In 12th International Conference on Ubiquitous Computing and Ambient Intelligence, UCAmI 2018, Punta Cana, Dominican Republic, December 4-7, 2018, edited by Jos{\’{e}} Bravo and Oresti Ba{\~{n}}os, 2:1235. {MDPI} Proceedings. {MDPI}, 2018. https://doi.org/10.3390/proceedings2191235.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28472
Díaz Sánchez, Daniel, Andr{\’{e}}s Marín López, Florina Almenárez Mendoza, and Patricia Arias Cabarcos. “DNS-Based Dynamic Authentication for Microservices in IoT.” In 12th International Conference on Ubiquitous Computing and Ambient Intelligence, UCAmI 2018, Punta Cana, Dominican Republic, December 4-7, 2018, edited by Jos{\’{e}} Bravo and Oresti Baños, 2:1233. {MDPI} Proceedings. {MDPI}, 2018. https://doi.org/10.3390/proceedings2191233.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 3684
Goller, Michael, Bianca Steffen, and Christian Harteis. “Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home.” Vocations and Learning, 2018, 1–19.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 30994
Kullmann, Harry. “Für Mutige, Fortgeschrittene Und Alle Anderen. Kooperative Unterrichtsentwicklung Durch Unterrichtsstudien.” Friedrich Jahresheft 36 (2018): 62–63.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 30995
Kullmann, Harry. “Kooperation Gestalten. Bedingungen Und Typen Multiprofessioneller Zusammenarbeit.” Lernende Schule 21, no. 81 (2018): 4–7.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29787
Dorniak, Marlena, Sabine Geist, Harry Kullmann, Anna Külker, Birgit Lütje-Klose, Rebecca Riebow, Christof Siepmann, Gunnar Uffmann, and Dominik Zentarra. “Wohlbefinden Und Inklusion an Der Laborschule (WILS) – Eine Selbstreflexion. 3. Fortsetzungsantrag.” In Laborforschung 2018. Anträge Und Berichte Zum Forschungs- Und Entwicklungsplan. Werkstattheft Nr. 53, edited by Marlena Dorniak, Johanna Gold, Annette Textor, Christian Timo Zenke, and Dominik Zentarra, 115–151. Bielefeld: {Wissenschaftliche Einrichtung Laborschule an der Universität Bielefeld}, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 31503
Elit, Stefan. “Florian Urschel-Sochaczewski: Der Adoleszenzdiskurs in der DDR. Staatliche Programme, Jugendforschung, Lebensalltag, erzählende Künste, Berlin 2017.” Germanistik 59, S. 3-4, Nr. 7621, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33319
Thater, S, and Tanja Ulrich. “Pluralmarkierung Bei Deutschsprachigen Kindern Zwischen 4 Und 9 Jahren.” Forschung Sprache 6, no. 1 (2018): 44–61.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 32833
Albers, Timm. Kulturelle Vielfalt und kultursensitive Handlungsmöglichkeiten in der Kindertagespflege: Eine Expertise im Auftrag des Bundesverbandes für Kindertagespflege. Berlin: BVKTP, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 6598
Scheer, David, and Désirée Laubenstein. Schulische Inklusion Entwickeln: Eine Arbeitshilfe Für Schulleitungen. Stuttgart: Kohlhammer, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3873 | OA
Blömer, Johannes, Fabian Eidens, and Jakob Juhnke. “Enhanced Security of Attribute-Based Signatures.” In The International Conference on Cryptology And Network Security (CANS), 11124:235–55. Lecture Notes in Computer Science. Springer, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-030-00434-7_12.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2379 | OA
Blömer, Johannes, and Jan Bobolz. “Delegatable Attribute-Based Anonymous Credentials from Dynamically Malleable Signatures.” In ACNS 2018 Applied Cryptography & Network Security. LNCS, n.d. https://doi.org/10.1007/978-3-319-93387-0_12.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35800
Zdoupas, Philippos, and Désirée Laubenstein. “Inclusive Education and Its Actors: Determinants of Social Integration on Students with Emotional and Social Disorders.,” 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35803
Laubenstein, Désirée, and D. Scheer. “Schulentwicklung Und Schulleitung – Führung Mit Rahmen,” 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed