Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1184 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54423
B. Stutz et al., “Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype,” European Journal of Nutrition, 2024, doi: 10.1007/s00394-024-03372-4.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54443
K. Schönhärl and B. Leucht, “Wirtschafts- und Finanzpolitik als Schlüsselbereiche europäischer Einigung,” in Europäische Einigung zwischen Anspruch und Wirklichkeit. Eine historische Bestandsaufnahme, vol. 36, M. Häußler and M. Roos, Eds. Berlin: Metropol Verlag, 2024, pp. 115–128.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53638
F. S. Dahms and W. Homberg, “Modular 3D roller straightening – A new approach to straightening and forming of spring steel wires (X10CrNi18-8),” presented at the ESAFORM2024, Toulouse, 2024, doi: 10.21741/9781644903131-154.
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48164
J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole , and U. Uhlendorff , Eds., Bildungsforschung – Erziehungswissenschaftliche Perspektiven. J. B. Metzler, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53787
B. Stutz et al., “Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype,” European Journal of Nutrition, 2024, doi: 10.1007/s00394-024-03372-4.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55164
A. Becher, E. Gläser, and N. Kallweit, “Politische Bildung im Sachunterricht – konzeptionelle Sichtweisen, empirische Erkenntnisse und exemplarische Lehr- und Lernprojekte,” in Politische Bildung im Sachunterricht Potenziale – Positionen – Perspektiven, A. Becher, E. Gläser, and N. Kallweit, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2024, pp. 9–17.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55165
A. Becher and E. Gläser, “Das Forschungsprojekt „PoWi-Kids – Politisches Wissen von Kindern“ im Kontext politikdidaktischer Forschungslinien,” in Politische Bildung im Sachunterricht Potenziale – Positionen – Perspektiven, A. Becher, E. Gläser, and N. Kallweit, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2024, pp. 71–84.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55336
A. Bender, O. K. Aimiyekagbon, and W. Sextro, “Diagnostics and Prognostics for Retrofitted Systems: A Comprehensive Approach for Enhanced System Health Assessment,” presented at the 2024 Prognostics and System Health Management Conference (PHM), Stockholm, Schweden, 2024, doi: 10.1109/PHM61473.2024.00038.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46649 |
S. S. Hotegni, M. B. Berkemeier, and S. Peitz, “Multi-Objective Optimization for Sparse Deep Multi-Task Learning,” in 2024 International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN), Yokohama, Japan, 2024, p. 9, doi: 10.1109/IJCNN60899.2024.10650994.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56273 |
S. Cornell et al., “The CHiME-8 DASR Challenge for Generalizable and Array Agnostic Distant Automatic Speech Recognition and Diarization,” arXiv:2407.16447. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
| arXiv
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56327
M. Prikoszovits, “Cai, Hong (2022): Bedarfsanalysen für einen berufsbegleitenden Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Deutsch als Fremdsprache. München: IUDICIUM Verlag. ISBN: 978-3-86205-625-5. 382 Seiten. 48,00 €.,” Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht (ZIF), vol. 29, no. 2. pp. 385–389, 2024, doi: 10.48694/ZIF.3968.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56678
A. Alibakhshi and L. V. Schäfer, “Electron iso-density surfaces provide a thermodynamically consistent representation of atomic and molecular surfaces,” Nature Communications, vol. 15, no. 1, Art. no. 6086, 2024, doi: 10.1038/s41467-024-50408-8.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53610
T. F. Auer, J. A. Hoppe, and K. Thommes, “Time perspectives and collaborative performance in creative tasks,” Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance, vol. 11, no. 4, pp. 1023–1042, 2024, doi: 10.1108/joepp-07-2023-0285.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56837 |
S. Aßmann and C. Wiethoff, “Lernprozessanregende Aufgaben in der Lehrkräftebildung: Förderung von Reflexions- und Medienkompetenz mit Fellinis „8 ½“,” in Medien – Bildung – Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven, S. Aßmann, S. Grafe, and A. Martin, Eds. Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 150–166.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 55482
A. Schmitz, C. Ofenheusle, S. Müller, and S. Krauter, Balkonkraftwerke für alle: Der Leitfaden für die Energiewende zum Selbermachen, 1st ed. Eigenverlag, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
M. Vernholz and K. Temmen, “Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte,” in Book of Abstracts zum 8. Technikdidaktik-Symposium, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59347
L. Hörnig, S. Schaffner, and H. Schmitz, “The individual and ecological characteristics of parental COVID-19 vaccination decisions,” Scientific Reports, vol. 14, no. 1, Art. no. 24194, 2024, doi: 10.1038/s41598-024-74963-8.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60092
F. Javelle et al., “Eight weeks of high-intensity interval training versus stretching do not change the psychoneuroendocrine response to a social stress test in emotionally impulsive humans,” European Journal of Applied Physiology, vol. 124, no. 10, pp. 2893–2908, 2024, doi: 10.1007/s00421-024-05471-w.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60104
S. Jensen, H. Gasteiger, and J. Bruns, “Place Value and Regrouping as Helpful Constructs to Diagnose Difficulties in Understanding the Place Value System Stellenwert und Bündelung als hilfreiche Konstrukte zur Diagnose von Schwierigkeiten beim Verständnis des Stellenwertsystems,” Journal für Mathematik-Didaktik, vol. 45, no. 2, Art. no. 11, 2024, doi: 10.1007/s13138-024-00234-8.
LibreCat
| DOI