Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1157 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53610
Auer, T. F., Hoppe, J. A., & Thommes, K. (2024). Time perspectives and collaborative performance in creative tasks. Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance, 11(4), 1023–1042. https://doi.org/10.1108/joepp-07-2023-0285
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56837 |

Aßmann, S., & Wiethoff, C. (2024). Lernprozessanregende Aufgaben in der Lehrkräftebildung: Förderung von Reflexions- und Medienkompetenz mit Fellinis „8 ½“. In S. Aßmann, S. Grafe, & A. Martin (Eds.), Medien – Bildung – Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven (pp. 150–166). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 55482
Schmitz, A., Ofenheusle, C., Müller, S., & Krauter, S. (2024). Balkonkraftwerke für alle: Der Leitfaden für die Energiewende zum Selbermachen (1st ed.). Eigenverlag.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56983
Qudus, U., Röder, M., Vollmers, D., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2024). ExPrompt: Augmenting Prompts Using Examples as Modern Baseline for Stance Classification. Proceedings of the 33rd ACM International Conference on Information and Knowledge Management, 9, 3994–3999. https://doi.org/10.1145/3627673.3679923
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, M., & Temmen, K. (2024). Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte. In B. Zinn, R. Tenberg, & D. Pittich (Eds.), Book of Abstracts zum 8. Technikdidaktik-Symposium.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59347
Hörnig, L., Schaffner, S., & Schmitz, H. (2024). The individual and ecological characteristics of parental COVID-19 vaccination decisions. Scientific Reports, 14(1), Article 24194. https://doi.org/10.1038/s41598-024-74963-8
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60092
Javelle, F., Bloch, W., Borges, U., Burberg, T., Collins, B., Gunasekara, N., Hosang, T. J., Jacobsen, T., Laborde, S., Löw, A., Schenk, A., Schlagheck, M. L., Schoser, D., Vogel, A., Walzik, D., & Zimmer, P. (2024). Eight weeks of high-intensity interval training versus stretching do not change the psychoneuroendocrine response to a social stress test in emotionally impulsive humans. European Journal of Applied Physiology, 124(10), 2893–2908. https://doi.org/10.1007/s00421-024-05471-w
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60104
Jensen, S., Gasteiger, H., & Bruns, J. (2024). Place Value and Regrouping as Helpful Constructs to Diagnose Difficulties in Understanding the Place Value System Stellenwert und Bündelung als hilfreiche Konstrukte zur Diagnose von Schwierigkeiten beim Verständnis des Stellenwertsystems. Journal Für Mathematik-Didaktik, 45(2), Article 11. https://doi.org/10.1007/s13138-024-00234-8
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56616
Eickelmann, B., Bos, W., Gerick, J., & Fröhlich, N. (2024). Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schüler*innen der 8. Jahrgangsstufe in Deutschland im dritten internationalen Vergleich. In B. Eickelmann, N. Fröhlich, W. Bos, J. Gerick, F. Goldhammer, H. Schaumburg, K. Schwippert, M. Senkbeil, & J. Vahrenhold (Eds.), ICILS 2023 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking von Schüler*innen im internationalen Vergleich (pp. 47–72). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830999492.02
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60176
Schaefer, E., Lang, A., Kupriyanova, Y., Bódis, K. B., Weber, K. S., Buyken, A., Barbaresko, J., Kössler, T., Kahl, S., Zaharia, O., Szendroedi, J., Herder, C., Schrauwen‐Hinderling, V. B., Wagner, R., Kuss, O., Roden, M., & Schlesinger, S. (2024). Adherence to the Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) diet is associated with lower visceral and hepatic lipid content in recent‐onset type 1 diabetes and type 2 diabetes. Diabetes, Obesity and Metabolism, 26(10), 4281–4292. https://doi.org/10.1111/dom.15772
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54356
Unruh, R., Böcker, J., & Schafmeister, F. (n.d.). Experimentally Verified 22 kW, 40 kHz LLC Resonant Converter Design with new Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter. ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe. ECCE Europe 2024, Darmstadt, Germany. https://doi.org/10.1109/ECCEEurope62508.2024.10751954
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57501
Güldenpenning, I., Böer, N. T., Kunde, W., Giesen, C. G., Rothermund, K., & Weigelt, M. (2024). Context-specific adaptation for head fakes in basketball: a study on player-specific fake-frequency schedules. In K. Fröber, M. Abel, K.-H. Bäuml, G. Dreisbach, O. Kliegl, M. Köster, A. Lingnau, G. Volberg, & F. J. Götz (Eds.), Abstracts of the 66th Conference of Experimental Psychologists. LibreCat University. https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.15242
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56430
Flath, B. (2024). „The People United Will Never Be Defeated!“: NachhaltigkeitsKultur wird gemacht. . In p. m. k. Plattform mobile Kulturplattformen (Ed.), 20 Jahre (pp. 144–159).
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57661
Langer, A., & Wrana, D. (2024). Gesellschaftliche Verhältnisse, Reifizierung, Kritik. In N. Rose (Ed.), Addressing Inequality. Erziehungs- und sozialwissenschaftliche Beiträge zur Subjektivierungsforschung. (pp. 37–60). Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84743011
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57836
Bohlinger, S., Praun, A., & Krause, I. (2024). Qualifizierungsangebote für nichtakademisches betriebliches Weiterbildungspersonal. In P. Schlögl, A. Barabasch, & J. Bock-Schappelwein (Eds.), Krise und Nachhaltigkeit - Herausforderungen für berufliche Bildung Krise und Nachhaltigkeit - Herausforderungen für berufliche Bildung (pp. 87–98). wbv Publikation. https://doi.org/10.3278/9783763976713
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, M., & Temmen, K. (2024). Check for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 1, 297.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, M., & Temmen, K. (2024). Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In M. E. Auer, R. Langmann, D. May, & K. Roos (Eds.), Smart Technologies for a Sustainable Future (Vol. 1027, pp. 297–304). Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61891-8_29
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208 |

Treder, A. (2024). Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. Print-ISBN 978-3-8309-4711-0. E-Book-ISBN 978-3- 8309-9711-5. In Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal) (Vol. 26, Issue 2).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58692
Alpsancar, S. (Ed.). (2024). Der Sog des Neuen und der Schock des Alten Jahrbuch Technikphilosophie 2024 : Vol. 10. Jahrgang. Nomos.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58727
Grotjahn, R. (2024). »Wir wollen niemals auseinandergehn«: Zur Trennungsgeschichte von Belcanto und Popgesang im 20. Jahrhundert. In H. Gembris, B. Herbst, S. Herbst, & K. Sander-Steinert (Eds.), Musik erleben – erforschen – vermitteln. Begegnungen mit Thomas Krettenauer (Vol. 20, pp. 187–197). LIT.
LibreCat