Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4278 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33656
A theoretical investigation of topological phase modulation in carbide MXenes: Role of image potential states
M. Wang, A. Ranjbar, T. Kühne, R.V. Belosludov, Y. Kawazoe, Y. Liang, Carbon 181 (2021) 370–378.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33659
On topological materials as photocatalysts for water splitting by visible light
A. Ranjbar, H. Mirhosseini, T. Kühne, Journal of Physics: Materials 5 (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33681
Sustainable oxidation catalysis supported by light: Fe-poly (heptazine imide) as a heterogeneous single-atom photocatalyst
M.A.R. da Silva, I.F. Silva, Q. Xue, B.T.W. Lo, N.V. Tarakina, B.N. Nunes, P. Adler, S.K. Sahoo, D.W. Bahnemann, N. López-Salas, A. Savateev, C. Ribeiro, T. Kühne, M. Antonietti, I.F. Teixeira, Applied Catalysis B: Environmental 304 (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33675
Influence of different ester side groups in polymers on the vapor phase infiltration with trimethyl aluminum
L. Mai, D. Maniar, F. Zysk, J. Schöbel, T. Kühne, K. Loos, A. Devi, Dalton Transactions 51 (2021) 1384–1394.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children's cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study
A. Drozdowska, K. Sinningen, M. Falkenstein, H. Rudolf, L. Libuda, A. Buyken, T. Lücke, M. Kersting, European Journal of Nutrition 61 (2021) 1637–1647.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe
C. Caruso, M. Goller, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 14 (2021) 296–310.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften
C. Caruso, M. Goller, PraxisForschungLehrer*innenBildung 3 (2021) 104–113.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35327
Anomalous bulk diffusion of methylene diphenyl diisocyanate in silicone elastomer
M. Wortmann, K. Viertel, A. Welle, W. Keil, N. Frese, W. Hachmann, P. Krieger, J. Brikmann, C. Schmidt, E. Moritzer, B. Hüsgen, International Journal of Heat and Mass Transfer 177 (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations
Angelina Berisha-Gawlowski, C. Caruso, C. Harteis, in: D. Ifenthaler, S. Hofhues, M. Egloffstein, C. Helbig (Eds.), Digital Transformation of Learning Organizations  , Springer, Cham, 2021, pp. 95–114.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35762
Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung?
D. Laubenstein, D. Scheer,  In: Sonderpädagogische Förderung Heute, 66. Jahrgang, Nr. 2, (2021) 155–170.
LibreCat
 
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35881
Making Biological Binarity - Geschlechtszuweisende (Genital-)Operationen bei intergeschlechtlichen Kinden
A. Krämer, K. Sabisch, in: Geschlecht: divers. Die “Dritte Option” im Personenstandsgesetz - Perspektiven für die Soziale Arbeit, 2021, pp. 61–72.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27071
Zwischen den Stühlen? – Verknüpfung von Erfahrungen des Praxissemesters mit Theorien im Lehramtsstudium Chemie. Sukzessiven Kompetenzaufbau nach dem Praxissemester gestalten
P. Pollmeier, S. Fechner, in: C. Caruso, C. Harteis, A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung - Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, Springer Fachmedien, Wiesbaden, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23733
Förderung angehender Lehrkräfte im Umgang mit Evidenzen für den naturwissenschaftlichen Unterricht
P. Pollmeier, S. Fechner, in: M. Kubsch, S. Sorge, J. Arnold, N. Graulich (Eds.), Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken, Waxmann, 2021, pp. 150–154.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28415
PROJECT FOR THE DEVELOPMENT OF OPERATIONAL AND DEMAND-ORIENTED FIREFIGHTING EQUIPMENT
H. Hanses, I. Horwath, in: H.J. Holl (Ed.), Book of Abstracts 37th Danubia Adria Symposium on Advances in Experimental Mechanics, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37146
Collaborating with Virtual Assistants in Organizations: Analyzing Social Loafing Tendencies and Responsibility Attribution
S. Stieglitz, M. Mirbabaie, N.R.J. Möllmann, J. Rzyski, Information Systems Frontiers 24 (2021) 745–770.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation
S. Seifert, L. Paleczek, Electronic Journal of E-Learning 19 (2021) pp336-348.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade
S. Seifert, Technology, Knowledge and Learning 26 (2021) 383–405.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-0-7695-4364-2

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed