Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4278 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33656
Wang, M., Ranjbar, A., Kühne, T., Belosludov, R. V., Kawazoe, Y., & Liang, Y. (2021). A theoretical investigation of topological phase modulation in carbide MXenes: Role of image potential states. Carbon, 181, 370–378. https://doi.org/10.1016/j.carbon.2021.05.026
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33659
Ranjbar, A., Mirhosseini, H., & Kühne, T. (2021). On topological materials as photocatalysts for water splitting by visible light. Journal of Physics: Materials, 5(1), Article 015001. https://doi.org/10.1088/2515-7639/ac363d
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33681
da Silva, M. A. R., Silva, I. F., Xue, Q., Lo, B. T. W., Tarakina, N. V., Nunes, B. N., Adler, P., Sahoo, S. K., Bahnemann, D. W., López-Salas, N., Savateev, A., Ribeiro, C., Kühne, T., Antonietti, M., & Teixeira, I. F. (2021). Sustainable oxidation catalysis supported by light: Fe-poly (heptazine imide) as a heterogeneous single-atom photocatalyst. Applied Catalysis B: Environmental, 304, Article 120965. https://doi.org/10.1016/j.apcatb.2021.120965
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33675
Mai, L., Maniar, D., Zysk, F., Schöbel, J., Kühne, T., Loos, K., & Devi, A. (2021). Influence of different ester side groups in polymers on the vapor phase infiltration with trimethyl aluminum. Dalton Transactions, 51(4), 1384–1394. https://doi.org/10.1039/d1dt03753f
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
Drozdowska, A., Sinningen, K., Falkenstein, M., Rudolf, H., Libuda, L., Buyken, A., Lücke, T., & Kersting, M. (2021). Impact of lunch with carbohydrates differing in glycemic index on children’s cognitive functioning in the late postprandial phase: a randomized crossover study. European Journal of Nutrition, 61(3), 1637–1647. https://doi.org/10.1007/s00394-021-02766-y
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 14(2), 296–310.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Caruso, C., & Goller, M. (2021). Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 104–113. https://doi.org/10.11576/pflb-45413
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, C., & Seifert, A. (2021). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. PraxisForschungLehrer*innenBildung, 3(1), 173–187. https://doi.org/10.11576/pflb-4749
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35327
Wortmann, M., Viertel, K., Welle, A., Keil, W., Frese, N., Hachmann, W., Krieger, P., Brikmann, J., Schmidt, C., Moritzer, E., & Hüsgen, B. (2021). Anomalous bulk diffusion of methylene diphenyl diisocyanate in silicone elastomer. International Journal of Heat and Mass Transfer, 177, Article 121536. https://doi.org/10.1016/j.ijheatmasstransfer.2021.121536
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
Berisha-Gawlowski, Angelina, Caruso, C., & Harteis, C. (2021). The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations. In D. Ifenthaler, S. Hofhues, M. Egloffstein, & C. Helbig (Eds.), Digital Transformation of Learning Organizations  (pp. 95–114). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_6
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35762
Laubenstein, D., & Scheer, D. (2021). Optimierung von Organisationsstrukturen für die emotionale und soziale Entwicklung?  In: Sonderpädagogische Förderung Heute, 66. Jahrgang, Nr. 2, 155–170.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29189
Rogge, T., Vogelsang, C., & Pollmeier, P. (2021). Wie erleben Lehramtsstudierende unterschiedliche Feedbacksituationen im Praxissemester? – Analysen auf Basis einer Interviewstudie zum Einsatz von Unterrichtsvideografien. Seminar, 4, 91–105.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35881
Krämer, A., & Sabisch, K. (2021). Making Biological Binarity - Geschlechtszuweisende (Genital-)Operationen bei intergeschlechtlichen Kinden. In Geschlecht: divers. Die “Dritte Option” im Personenstandsgesetz - Perspektiven für die Soziale Arbeit (pp. 61–72).
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27071
Pollmeier, P., & Fechner, S. (2021). Zwischen den Stühlen? – Verknüpfung von Erfahrungen des Praxissemesters mit Theorien im Lehramtsstudium Chemie. Sukzessiven Kompetenzaufbau nach dem Praxissemester gestalten. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung - Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken. Springer Fachmedien. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8_16
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23733
Pollmeier, P., & Fechner, S. (2021). Förderung angehender Lehrkräfte im Umgang mit Evidenzen für den naturwissenschaftlichen Unterricht. In M. Kubsch, S. Sorge, J. Arnold, & N. Graulich (Eds.), Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken (pp. 150–154). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830993490
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28415
Hanses, H., & Horwath, I. (2021). PROJECT FOR THE DEVELOPMENT OF OPERATIONAL AND DEMAND-ORIENTED FIREFIGHTING EQUIPMENT. In H. J. Holl (Ed.), Book of Abstracts 37th Danubia Adria Symposium on Advances in Experimental Mechanics.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37146
Stieglitz, S., Mirbabaie, M., Möllmann, N. R. J., & Rzyski, J. (2021). Collaborating with Virtual Assistants in Organizations: Analyzing Social Loafing Tendencies and Responsibility Attribution. Information Systems Frontiers, 24(3), 745–770. https://doi.org/10.1007/s10796-021-10201-0
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
Dahmen, S. (2021). Constructing the “Competent” Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing? Social Inclusion, 9(3), 347–360. https://doi.org/10.17645/si.v9i3.4354
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert, S., & Paleczek, L. (2021). Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation. Electronic Journal of E-Learning, 19(5), pp336-348. https://doi.org/10.34190/ejel.19.5.2467
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert, S. (2021). Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade. Technology, Knowledge and Learning, 26(2), 383–405. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09490-w
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-0-7695-4364-2

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed