Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4306 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33681
Silva, Marcos A.R. da, Ingrid F. Silva, Qi Xue, Benedict T.W. Lo, Nadezda V. Tarakina, Barbara N. Nunes, Peter Adler, et al. “Sustainable Oxidation Catalysis Supported by Light: Fe-Poly (Heptazine Imide) as a Heterogeneous Single-Atom Photocatalyst.” Applied Catalysis B: Environmental 304 (2021). https://doi.org/10.1016/j.apcatb.2021.120965.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33675
Mai, Lukas, Dina Maniar, Frederik Zysk, Judith Schöbel, Thomas Kühne, Katja Loos, and Anjana Devi. “Influence of Different Ester Side Groups in Polymers on the Vapor Phase Infiltration with Trimethyl Aluminum.” Dalton Transactions 51, no. 4 (2021): 1384–94. https://doi.org/10.1039/d1dt03753f.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35303
Drozdowska, Alina, Kathrin Sinningen, Michael Falkenstein, Henrik Rudolf, Lars Libuda, Anette Buyken, Thomas Lücke, and Mathilde Kersting. “Impact of Lunch with Carbohydrates Differing in Glycemic Index on Children’s Cognitive Functioning in the Late Postprandial Phase: A Randomized Crossover Study.” European Journal of Nutrition 61, no. 3 (2021): 1637–47. https://doi.org/10.1007/s00394-021-02766-y.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35139
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 14, no. 2 (2021): 296–310.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35197
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften.” PraxisForschungLehrer*innenBildung 3, no. 1 (2021): 104–113. https://doi.org/10.11576/pflb-45413.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35200
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzselbsteinschätzungen unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” PraxisForschungLehrer*innenBildung 3, no. 1 (2021): 173–187. https://doi.org/10.11576/pflb-4749.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35327
Wortmann, Martin, Klaus Viertel, Alexander Welle, Waldemar Keil, Natalie Frese, Wiebke Hachmann, Philipp Krieger, et al. “Anomalous Bulk Diffusion of Methylene Diphenyl Diisocyanate in Silicone Elastomer.” International Journal of Heat and Mass Transfer 177 (2021). https://doi.org/10.1016/j.ijheatmasstransfer.2021.121536.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35464
Berisha-Gawlowski, Angelina, Carina Caruso, and Christian Harteis. “The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations.” In Digital Transformation of Learning Organizations  , edited by Dirk Ifenthaler, Sandra Hofhues, Marc Egloffstein, and Christian Helbig, 95–114. Cham: Springer, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-030-55878-9_6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 35762
Laubenstein, Désirée, and D. Scheer. “Optimierung von Organisationsstrukturen Für Die Emotionale Und Soziale Entwicklung?”  In: Sonderpädagogische Förderung Heute, 66. Jahrgang, Nr. 2, 2021, 155–70.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29189
Rogge, Tim, Christoph Vogelsang, and Pascal Pollmeier. “Wie erleben Lehramtsstudierende unterschiedliche Feedbacksituationen im Praxissemester? – Analysen auf Basis einer Interviewstudie zum Einsatz von Unterrichtsvideografien.” Seminar 4 (2021): 91–105.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35881
Krämer, Anike, and Katja Sabisch. “Making Biological Binarity - Geschlechtszuweisende (Genital-)Operationen bei intergeschlechtlichen Kinden.” In Geschlecht: divers. Die “Dritte Option” im Personenstandsgesetz - Perspektiven für die Soziale Arbeit, 61–72, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27071
Pollmeier, Pascal, and Sabine Fechner. “Zwischen den Stühlen? – Verknüpfung von Erfahrungen des Praxissemesters mit Theorien im Lehramtsstudium Chemie. Sukzessiven Kompetenzaufbau nach dem Praxissemester gestalten.” In Theorie und Praxis in der Lehrerbildung - Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso, Christian Harteis, and Alexander Gröschner. Wiesbaden: Springer Fachmedien, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8_16.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23733
Pollmeier, Pascal, and Sabine Fechner. “Förderung angehender Lehrkräfte im Umgang mit Evidenzen für den naturwissenschaftlichen Unterricht.” In Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken, edited by Marcus Kubsch, Stefan Sorge, Julia Arnold, and Nicole Graulich, 150–54. Waxmann, 2021. https://doi.org/10.31244/9783830993490.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28415
Hanses, Hendrik, and Ilona Horwath. “PROJECT FOR THE DEVELOPMENT OF OPERATIONAL AND DEMAND-ORIENTED FIREFIGHTING EQUIPMENT.” In Book of Abstracts 37th Danubia Adria Symposium on Advances in Experimental Mechanics, edited by Helmut J. Holl, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37146
Stieglitz, Stefan, Milad Mirbabaie, Nicholas R. J. Möllmann, and Jannik Rzyski. “Collaborating with Virtual Assistants in Organizations: Analyzing Social Loafing Tendencies and Responsibility Attribution.” Information Systems Frontiers 24, no. 3 (2021): 745–70. https://doi.org/10.1007/s10796-021-10201-0.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
Dahmen, Stephan. “Constructing the ‘Competent’ Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing?” Social Inclusion 9, no. 3 (2021): 347–60. https://doi.org/10.17645/si.v9i3.4354.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation.” Electronic Journal of E-Learning 19, no. 5 (2021): pp336-348. https://doi.org/10.34190/ejel.19.5.2467.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert, Susanne. “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade.” Technology, Knowledge and Learning 26, no. 2 (2021): 383–405. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09490-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22538
Arcos de Pedro, Maria Teresa de los, Hendrik Müller, Fuzeng Wang, Varun Raj Damerla, Christian Hoppe, Christian Weinberger, Michael Tiemann, and Guido Grundmeier. “Review of Infrared Spectroscopy Techniques for the Determination of Internal Structure in Thin SiO2 Films.” Vibrational Spectroscopy, 2021. https://doi.org/10.1016/j.vibspec.2021.103256.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22539
Bobzin, K., C. Kalscheuer, G. Grundmeier, Maria Teresa de los Arcos de Pedro, S. Schwiderek, and M. Carlet. “Design of a TiAlON Multilayer Coating: Oxidation Stability and Deformation Behavior.” Surface and Coatings Technology, 2021. https://doi.org/10.1016/j.surfcoat.2021.127417.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-0-7695-4364-2

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed