Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6980 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35409
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Fachdidaktische Ansätze der Theorie-Praxis-Relationierung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung: Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 441–457). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35411
Caruso, C., Harteis, C., & Gröschner, A. (2021). Praxisphasen in der Lehrerbildung. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 3–11). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29184
Koeller, K., & Tophinke, D. (Eds.). (2021). Orthografieunterricht heute. Theorie – Empirie – Didaktik (Vol. 3).
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22517
Köller, K., & Tophinke, D. (2021). Das ,rechte Schreiben‘ lernen. Von der Buchstabiermethode zur sprachsystematischen Vermittlung. Der Deutschunterricht, LXXIII(3), 2–13.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29212
Fang, D., Zazzi, A., Müller, J., Daniel, D., Füllner, C., Marin-Palomo, P., Mashayekh, A. T., Das, A. D., Weizel, M., Gudyriev, S., Freude, W., Randel, S., Scheytt, J. C., Witzens, J., & Koos, C. (2021). Optical Arbitrary Waveform Measurement (OAWM) on the Silicon Photonic Platform. OSA Technical Digest. https://doi.org/10.1109/JLT.2021.3130764
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 35889 | OA
Schneider, S. B. (2021). Conventional and Machine Learning Approaches for Network and Service Coordination.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32059
Asmacher, J., Borowoski, D., Böttger, L., Islinger, G., & Robers, C. (2021). Zur Wirkung der universitären DaZ-Weiterbildungen an den Standorten Duisburg-Essen, Münster und Paderborn. Auswertung von schriftlichen Reflexionen teilnehmender Lehrkräfte. In J. Asmacher, C. Serrand, & H. Roll (Eds.), Universitäre Weiterbildungen im Handlungsfeld von Deutsch als Zweitsprache (pp. 113–142). Waxmann Verlag.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34707
Hagengruber, R. (2021). Du Châtelet, Émilie (1706–1749). In Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20791-9_410-1
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34706
Hagengruber, R. E. (2021). Women in Early Modern Philosophy and Science: An Introduction. In D. Jalobenau & C. T. Wolfe (Eds.), Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20791-9_529-1
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 36100
Becker, R. (2021). „Kein Grund zum Feiern“. Die Jubiläen der Universität Hamburg 1969 und 1994 im Zeichen politischer Konflikte (Vol. 14). Dölling und Galitz.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36557 | OA
Steinhardt, I. (2021). Digitale Praktiken und das Studium. In H. Bremer & A. Lange-Vester (Eds.), Entwicklungen im Feld der Hochschule (pp. 213–226).
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27046
Dübbert, A. (2021). Brand names as multimodal constructions. On the role of typography as an additional indicator of onymisation. Linguistics Vanguard, 7(1), 1–11. https://doi.org/10.1515/lingvan-2020-0058
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
Grebe, C., Schürmann, M., & Latteck, Ä.-D. (2021). Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) zur Kompetenzerfassung in den Gesundheitsfachberufen. Technical Report. LibreCat University. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.13480.08967/1
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27841
Jakobs, M.-C., Pauck, F., Platzner, M., Wehrheim, H., & Wiersema, T. (2021). Software/Hardware Co-Verification for Custom Instruction Set Processors. IEEE Access. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2021.3131213
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 21238
Pauck, F., & Wehrheim, H. (2021). Cooperative Android App Analysis with CoDiDroid. In A. Koziolek, I. Schaefer, & C. Seidl (Eds.), Software Engineering 2021 (pp. 83–84). Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/10.18420/SE2021_30
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276
Dahmen, S. (2021). Risikoeinschätzungsinstrumente im Kinderschutz. Zwischen Standardisierung und situierter Anwendung. Sozial Extra, 45(1). https://doi.org/10.1007/s12054-020-00349-5
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
Georgi, C. (2021). Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“. In Angstkonstruktionen (pp. 219–264). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110729603-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert, S., & Paleczek, L. (2021). Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation. Electronic Journal of E-Learning, 19(5), pp336-348. https://doi.org/10.34190/ejel.19.5.2467
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert, S. (2021). Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade. Technology, Knowledge and Learning, 26(2), 383–405. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09490-w
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
Krammer, M., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2021). The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects. Educational Studies, 1–19. https://doi.org/10.1080/03055698.2021.1875320
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4244-7911-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed