Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6973 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake C-J, Schneider M. Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management. 2024;30(2).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 | OA
Bauer C, Kenter T, Lass M, et al. Noctua 2 Supercomputer. Journal of large-scale research facilities. 2024;9. doi:10.17815/jlsrf-8-187
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
Schoenherr J. Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. Published online 2024. doi:10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51270 | OA
Treder A. Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. Revista Lengua y Cultura. 2024;5(10):56–68. doi:https://doi.org/10.29057/lc.v5i10.12379
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen T, Ahlers M. Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse. In: Neuhaus D, Keden HJ, eds. Musik – Digitalisierung – Bildung. kopaed; 2024:77-96.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz F. “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In: Meier-Vieracker S, Kämper H, Warnke IH, eds. Invective Discourse. Vol 34. Diskursmuster. Walter de Gruyter; 2024:129-147.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz F. Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In: Smailgic V, ed. Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte. Stauffenburg; 2024:15-41.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
Markewitz F. Ironie. Vol 31. Winter; 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter S, Gorges J, Lütje-Klose B, Neumann P, Wild E. Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte. 2024;5(3). doi:10.21248/qfi.131
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54248
Candan AB. Gebete im Islamischen Religionsunterricht. In: Sajak CP, ed. Zum Gebet einladen. Impulse aus der Praxis des evangelischen, islamischen und katholischen Religionsunterrichts. 1. Auflage. Vandenhoeck & Ruprecht; 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54318
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. In: Journal of Physics: Conference Series. Vol 2750. IOP Publishing; 2024. doi:10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54313
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series. 2024;2750(1). doi:10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54356
Unruh R, Böcker J, Schafmeister F. Experimentally Verified 22 kW, 30 kHz LLC Resonant Converter Design with new Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter. In: ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54416
Noetzel I, Becker L, Gräfin v. Plettenberg E, Kehne M. Forschungsstand zu Bewegung, Spiel und Sport im schulischen Ganztag in Deutschland: ein Scoping Review. Forum Kinder- und Jugendsport. Published online 2024. doi:10.1007/s43594-024-00123-5
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54422
Revheim I, Ballance S, Standal AF, et al. The acute effect of a β-glucan-enriched oat bread on gastric emptying, GLP-1 response, and postprandial glycaemia and insulinemia: a randomised crossover trial in healthy adults. Nutrition & Metabolism. 2024;21(1). doi:10.1186/s12986-024-00789-w
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54423
Stutz B, Krueger B, Goletzke J, et al. Glycemic response to meals with a high glycemic index differs between morning and evening: a randomized cross-over controlled trial among students with early or late chronotype. European Journal of Nutrition. Published online 2024. doi:10.1007/s00394-024-03372-4
LibreCat | DOI
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 54448 | OA
Köhler D, Heindorf S. Utilizing Description Logics for Global Explanations of Heterogeneous  Graph Neural Networks. arXiv:240512654. Published online 2024.
LibreCat | Download (ext.) | arXiv
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48943
Treder A. Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In: Cuéllar Valcárcel M de L, Gerena Meléndez AA, Gil Carillo IO, eds. Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54484
Mombeck MM. Mit tiergestützter Pädagogik soziale Teilhabe fördern! In: ; 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 | OA
Haker C, Otterspeer L. Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In: Drerup J, Göddertz N, Mattig R, Thole W, Uhlendorff U, eds. Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven. J.B. Metzler; 2024:87–103. doi:10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4244-7911-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed